Guest cmbk

Hvilke tilskud - vitaminer/mineraler tager i?

20 indlæg i dette emne

Hvad tager I som tilskud dagligt?

Jeg tager:

Jern 2 Kapsler

Fiskeolie 2 kapsler

Gravitamin

Kalk

Hvorfor?

Fordi jeg faktisk kan mærke, at de hjælper på min krop - Især min energi og overskud. Og jeg er sikker på, at det tilgodeser lille Caroline.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tager dagligt:

Gravitamin

B-combi

Fiskeolie

Kalk

Jern

+ probiotika engang imellem

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager:

Gravitamin

Gravijern

Gravi-omega

Og så er jeg lige startet på at tage Bio-strath :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er B-combi for? :-)

Altså, jeg er jo VILD med de her kosttilskud, fordi jeg ved det er til fordel for min bebs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager:

2 jern tablettet om dagen

2 kalk om dagen

1 multi livol vitaminpille (50+)

2 d-vitamin

3 fiskepiller

Tager det fordi jeg får målt vitaminer en gang om måneden, og derfor kan se jeg har behov for det :)

Dvs lige nu er det kun min d-vitamin der er for langt nede - så der tager jeg 700% af hvad ens daglige normale behov <_< Men så håber jeg også det har hjulpet når jeg skal til læge d. 2 maj!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager kun

jern

fiskeolie

Jeg drikker mellem ½-1 liter mælk om dagen, så kalk tager jeg ikke.

Men bliver da helt i tvivl om jeg burde spise gravitamin??

Troede bare det kun var de første måneder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager:

3 hemojern

2 kalk tab.

1 alm. vitaminpille

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er B-combi for? :-)

Altså, jeg er jo VILD med de her kosttilskud, fordi jeg ved det er til fordel for min bebs :)

Det har ikke som sådan noget med graviditeten at gøre. Det er bare fordi min krop af uforklarlige årsager er lidt dårlig til at holde på b12, så har min læge sagt god for at jeg tager ekstra tilskud af det. :)

Men jeg har hørt at b-vitamin også hjælper mod kvalme (så tør sgu ikke tænke på, hvor mege jeg havde :puke hvis jeg ikke havde taget dem :lolhit). Folinsyre er også et b-vitamin, og det skal man jo gerne have i graviditeten. Ifølge danske anbefalinger skulle det dog være nok at få det, som er i gravitamin, men jeg mener at have hørt at andre lande anbefaler en større dosis. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager:

2 jern tablettet om dagen

2 kalk om dagen

1 multi livol vitaminpille (50+)

2 d-vitamin

3 fiskepiller

Tager det fordi jeg får målt vitaminer en gang om måneden, og derfor kan se jeg har behov for det :)

Dvs lige nu er det kun min d-vitamin der er for langt nede - så der tager jeg 700% af hvad ens daglige normale behov <_< Men så håber jeg også det har hjulpet når jeg skal til læge d. 2 maj!!

Ej, jeg vidste ikke man sådan kunne få målt vitaminer...... Hvordan foregår det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, jeg vidste ikke man sådan kunne få målt vitaminer...... Hvordan foregår det?

Det er blodprøver :)

Jeg får målt det, pga min fedmeoperation. Operationen gør at man ikke optager vitaminer særlig godt..

Normalt bliver det målt hver 6 måned, og når det er stabilt, så en gang om året.. Mens jeg er gravid, er det så hver måned :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager kun

jern

fiskeolie

Jeg drikker mellem ½-1 liter mælk om dagen, så kalk tager jeg ikke.

Men bliver da helt i tvivl om jeg burde spise gravitamin??

Troede bare det kun var de første måneder?

Såvidt jeg har forstået er det kun "vigtigt" (eller kraftigt anbefalet eller hvad man nu skal kalde det) at tage folinsyre/gravitatmin de første tre måneder af graviditeten. Men der skulle ikke være noget galt i at fortsætte. Jeg vælger personligt at fortsætte, for at føle mig sikker på at jeg er "dækket ind" vitaminmæssigt :)

I princippet er det jo kun folinsyren, som er "vigtig" at tage de første måneder. Gravitamin er jo så folinsyre + hvad der svarer til en almindelig multivitamin. Så i det store hele handler det nok om, om du ville tage multivitamin eller ej, hvis du ikke var gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor skal man tage fiskeolie? Min læge har ikke nævnt noget om det, og det står heller ikke i de papirer, jeg fik fra hende.

Der står "kun" jern, folinsyre, kalk og D-vitamin, og de 4 ting, tager jeg så (aah, pokkers har da forresten glemt kalk for 4. dag i træk :klap ). Folinsyre er i mine alm. vitaminpiller (Omnimin), derfor bliver jeg ved med at tage det hele graviditeten. Heri er der også næsten D-vitamin nok, så jeg har fået at vide, at jeg ikke skal tage ekstra, for så får jeg for meget.

Edit: Og undskyld, jeg sådan blander mig i jeres terminsgruppe - jeg havde ikke set hvor tråden lå :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor skal man tage fiskeolie? Min læge har ikke nævnt noget om det, og det står heller ikke i de papirer, jeg fik fra hende.

Der står "kun" jern, folinsyre, kalk og D-vitamin, og de 4 ting, tager jeg så (aah, pokkers har da forresten glemt kalk for 4. dag i træk :klap ). Folinsyre er i mine alm. vitaminpiller (Omnimin), derfor bliver jeg ved med at tage det hele graviditeten. Heri er der også næsten D-vitamin nok, så jeg har fået at vide, at jeg ikke skal tage ekstra, for så får jeg for meget.

Edit: Og undskyld, jeg sådan blander mig i jeres terminsgruppe - jeg havde ikke set hvor tråden lå :whistling

Fiskeolie er ikke noget man SKAL tage, men det skulle være godt for hjerne og øjne :)

Jeg har tilgengæld ikke taget d-vitamin, hvorfor skal man det? :unsure Der er dog d-vitamin i både min gravitamin og kalk, så tror/håber at jeg er dækket ind? :unsure

Og ps. jeg glemmer også altid min kalk :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fiskeolie er ikke noget man SKAL tage, men det skulle være godt for hjerne og øjne :)

Jeg har tilgengæld ikke taget d-vitamin, hvorfor skal man det? :unsure Der er dog d-vitamin i både min gravitamin og kalk, så tror/håber at jeg er dækket ind? :unsure

Og ps. jeg glemmer også altid min kalk :rolleyes

Sådan noget fiskeolie smager det ikke af pommern til? Bare sådan for at vide det, hvis jeg nu vil overveje at tage det :blush

Øhh, kan ikke huske hvorfor det lige var man skal tage D-vitamin :unsure

Jeg har stillet mine kalkpiller i skabet m/tallerknerne, for så er de da ikke til at overse, når jeg dækker bord - troede jeg ... :whistling :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan noget fiskeolie smager det ikke af pommern til? Bare sådan for at vide det, hvis jeg nu vil overveje at tage det :blush

Øhh, kan ikke huske hvorfor det lige var man skal tage D-vitamin :unsure

Jeg har stillet mine kalkpiller i skabet m/tallerknerne, for så er de da ikke til at overse, når jeg dækker bord - troede jeg ... :whistling :badgirl

Min fiskeolie (og mig bekendt det meste fiskeolie) er på kapsler, så de skal bare sluges. Men hvis man er så uheldig at kaste op bagefter, så jo, så hævner det sig :rolleyes (Men hvornår er det lige at opkast decideret smager godt? :lolhit)

Min kalk er - sammen med mine andre kosttilskud, bortset fra fiskeolien - i en anabox på stuebordet. Dvs. der hvor jeg spiser de fleste af mine måltider. Så der er virkelig ingen undskyldning for at glemme dem. Men alligevel sker det relativt tit med kalken :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan noget fiskeolie smager det ikke af pommern til? Bare sådan for at vide det, hvis jeg nu vil overveje at tage det :blush

Øhh, kan ikke huske hvorfor det lige var man skal tage D-vitamin :unsure

Jeg har stillet mine kalkpiller i skabet m/tallerknerne, for så er de da ikke til at overse, når jeg dækker bord - troede jeg ... :whistling :badgirl

Gravi-omega er fiskeolie i kapsler, og jeg har aldrig oplevet at det smagte skidt.... Heller ikke sådan at man kan smage det i sure opstød senere på dagen, som nogle fiskeoliekapsler ellers godt kan synes jeg... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager fiskeolie fordi det påvirker min hud positivt OG allermest fordi, at Carolines hjerne gerne skulle blive "stærkere" Og, det generelt skulle være sundt for barnet :-)

Vil undersøge det med D-vitamin, for ved faktisk ikke om der er nok i gravitamin... Plejede at tage gravitamin OG Vital(men synes det var lidt overkill af vitaminer)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager:

1xGravitamin (lidt endnu, når de er brugt bare en alm multivitamin med det anbefalede d-vitamin)

2xFiskeolie, fordi jeg ikke spiser fisk og så synetes jordemoderen jeg skulle det.

1xGravijern

Får over en halv liter mælkeprodukt hver dag, så jeg spiser ikke kalk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man spiser fisk, behøver man så ikke tage fiskeolie?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det burde man ikke, hvis man spiser fisk to gange ugentligt.

Men det gør jeg langt fra, derfor vil jeg bare være på den sikre side

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER