GBP86

Tandlæge...åh nej...

6 indlæg i dette emne

Så var man lige det gode eksempel og tog et smut til tandlæge.

Det viste sig så at jeg havde et enkelt hul (ja ja vi er ikke alle perfekte ;-)) og det skal så laves på torsdag.

Er så en stor tudeprinsesse når det gælder tandlægen. Men så sagde tandlægen at man gerne må få bedøvelse osv....har i hørt andet?

Tænker at lattergas er helt udelukket fordi det er "hele" kroppen det kommer i. Men en enkel sprøjte som er en lokal bedøvelse ellers er ok når det nu skal være...:-\

Har faktisk ikke rigtig andre muligheder, men er ellers en lidt "ingen-rygning-alkohol-panodiler"-typen her under graviditet. Så er ikke vild med at skulle ha den sprøjte...

Overreagere....ikke?!? :-\

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er lokalbedøvelse, og der burde ikke være noget i vejen for at få det :)

Tror ikke man har brugt lattergas i mange år faktisk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg springer gangen over ved min tandlæge, havde tid for 2 måneder siden, og af frygt for at have hul, skulle have sprøjte osv. droppede jeg det. Jeg er som du anti panodil-rygning-alkohol-medicin typen når jeg er gravid.

Hvis tandlægen siger det er ok, vil jeg også tro at det passer :) Ville jeg selv få lavet hullet med baby i mavsen?: Nej

Når det er sagt er der jo folk der får operationer for brok mm. mens de er ravide, og hvor barnet jo ikke tager skade af det.... så mon ikke det går alt sammen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg springer gangen over ved min tandlæge, havde tid for 2 måneder siden, og af frygt for at have hul, skulle have sprøjte osv. droppede jeg det. Jeg er som du anti panodil-rygning-alkohol-medicin typen når jeg er gravid.

Hvis tandlægen siger det er ok, vil jeg også tro at det passer :) Ville jeg selv få lavet hullet med baby i mavsen?: Nej

Når det er sagt er der jo folk der får operationer for brok mm. mens de er ravide, og hvor barnet jo ikke tager skade af det.... så mon ikke det går alt sammen?

Jeg lavede præcist det samme - Jeg skulle have lavet et hul i Oktober, men fandt ud af jeg var gravid og tænkte jeg ville vente til efter barnet var kommet.

Nu sidder jeg så, og har ondt i den tand, så er pænt bange for at det "Lille hul", har udviklet sig og jeg nu behøver en rodbehandling 8har ALDRIG haft tandsmerter før!)

Man anbefaler et ekstra tjek ved tandlægen når man er gravid, da ens tænder er ekstra udsatte...

Jeg skal have lavet et hul; og eftersom jeg har smerter, må jeg jo nok også få lavet hvad det nu end er (nok en rodbehandling).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også lige været også tandlægen og få lavet et lille hul. Det var dog så lille, at vi prøvede først uden bedøvelse, og det var fint. Men hvis jeg ville have haft bedøvelsen, var der intet i vejen for det, sagde tandlægen. Og hun er altså mega-sød og god og selv mor til to små. Så jeg ville overhovedet ikke være nervøs for at blive lokalbedøvet...så vidt jeg ved er det kun røngten der er forbudt hos tandlægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også lige været også tandlægen og få lavet et lille hul. Det var dog så lille, at vi prøvede først uden bedøvelse, og det var fint. Men hvis jeg ville have haft bedøvelsen, var der intet i vejen for det, sagde tandlægen. Og hun er altså mega-sød og god og selv mor til to små. Så jeg ville overhovedet ikke være nervøs for at blive lokalbedøvet...så vidt jeg ved er det kun røngten der er forbudt hos tandlægen.

Faktisk, mener jeg også røgten er "godkendt" :) Det er noget med, at den stråling man får, svarer til det man "alligevel" er udsat for, i løbet af 3 timer :) Så det er selvfølgelig "meget" stråling på et splitsekund, men det skulle ikke være farligt for barnet som sådan..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER