Barbamama

Vuggestue i Aalborg kommune...

6 indlæg i dette emne

Vi begynder så småt at hælde mest til gerne at ville have vores søn i vuggestue... Og så faldt jeg lige over et sted, hvor der stod, at man skulle skrive barnet op senest når det var 3 måneder :o Så jeg lynede ind på Aalborg Kommunes (= min bopælkommunes) hjemmeside for at tjekke regler. Heldigvis synes jeg at kunne læse mig frem til, at man bare skal skrive sit barn op senest 1 måned inden start i institutionen, men selvfølgelig hurtigt muligt. Pyha, gode nyheder, det er jo ingen sag :)

MEN... Såvidt jeg kan læse kan man tidligst få sit barn i vuggestue 14 dage inden ens barsels orlov ophører. Det er som sådan ok for mig, jeg vil meget gerne gå med min lille basse hjemme :loveshower Men så står der samtidig at:

"Herefter vender vi ventelisten på hovedet, så de yngste børn tilbydes plads. Vuggestueplads kan først tilbydes 14 dage før barsles orlov stopper. Er dit barn over 1 år, skal du derfor ikke forvente at få tilbud."

Nu er det bare lige sådan, at jeg jo er på barsel indtil jeg kan starte på mit studie igen, og det kan jeg først til september, dvs. når lillemanden er ca. 13-14 måneder. Betyder det så, at jeg bare godt kan droppe alt om at få ham i vuggestue? :o :prik Eller er det mig, der ikke fatter, at læse tingene rigtigt??? Det håber jeg da virkelig, at det er ... :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og tillægsspørgsmål: Hvornår har I andre skrevet jer op til VS/DP? Vil især gerne høre jer fra Aalborg Kommune, hvor tidligt var I ude? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det var mig, ville jeg skrive ham op så snart ham er født med den forventede datoopstart. Sådan gør man i vores kommune, men her er man langt fra sikret en vs plads, da der er rift om pladserne. Vi var heldige at få Isabella i en privat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skrev Elias op til en plads i dp relativt tidligt mener jeg... Allerede omkring maj eller juni (han er fra februar) og vi havde ingen problemer med at få tilbudt plads, men nu har vi også søgt primært i Nørresundby og sekundært i Aalborg...

Som Missinglink siger, så er det en god idé at få ham skrevet op så snart du har en slutdato på din barsel og så tage den derfra... Tror nu nok i skal få en plads :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal være ret heldig for at få vugggestueplads i Aalborg, dog er det blevet lidt bedre, da der er flere institutioner efterhånden, men stadig ikke godt nok.

Reglen med 1 år eksiterede også da Clara var lille, og betyder nogenlunde hvad du skriver, at man nærmest lige så godt kan droppe det, hvis barnet er over et år, desværre <_< Er i hvert fald hvad vi fik besked på. Vi overbvejede nemlig at starte op med DP og fungere det så ikke, så kunne vi altid skifte.

Vuggestue blev aldrig aktuelt for os, da hun var 14 måneder ved start.

Derudover er der vist flere andre ting, der kan give fortrinsret (ved ikke om det er officielle regler):

Søskende i institutionen.. De er vist god nok

Alder og her jo yngre jo større sansynlighed

Tvillinger, har jeg hørt

Det betyder intet hvornår man skriver op, det er barnets fødselsdag der er afgørende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar piger. :)

Men øv hvor belastende, at vuggestue åbenbart er nærmest umuligt i vores tilfælde. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER