Guest

Hvad for en sport dyrker I

22 indlæg i dette emne

Kunne godt tænke mig at se hvad i gør for at holde formen her i graviditeten!

Så laver jeg en liste over hvad folk går til.

Trænings center

Spinning

Gymnastik

Gåture

Svømning

Cykling (til og fra arbejde)

Aikido men på lavere niveau (kampsport).

Zumba

Body toning

Hundeluftning

Løb

thai Boksning (går jeg ud fra det er)

mor/Baby hold

boksning

step

Baby svømning

Ridning

Muger bokse

Aqua fitness

yoga

Pilates for gravide

yoga for gravide

Varmtvands træning for gravide

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er ikke gravid, men træner i Fitness World når jeg kan tage mig sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spinning inden bækkensmerterne begyndte at genere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg selv har været ret dårlig i et godt stykke tid men nu ser det ud til endelig at lykkes at få gjort noget.

i starten lavede jeg gymnastik en gang i ugen men sæsonen er slut og opvisningerne er overstået.

Jeg gik 5 km 1-2 gange i ugen (men smerter i benene har sat det på stand by - håber jeg kan genoptage det igen da jeg nyder det rigtig meget)

nu svømmer jeg en gang i ugen med nogle venner

og så er jeg begyndt at cykle på arbejde, jeg har lovet mig selv at det ikke behøver være hver dag, men det er faktisk hurtigere end at tage offentlig transport så med det bedre og bedre vejr så tror jeg det bliver mere og mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg cykler på arbejder :) Også cykler jeg generelt meget - hvis jeg skal handle, til læge, jordemoder osv..

Derudover, går vi tit ture sammen i skoven (Som er lige ved siden af)

Jeg har lige meldt mig ud af fitness world, fordi jeg simpelthen altid hellere ville cykle en tur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg træner kampsport kaldet aikido, men på lavere niveau end normalt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg svømmer om mamdagen, zumba onsdag og bodytoning lørdag.

Så er planen at jeg skal cykle 3-8 kilometer til offentlig transport fra næste uge af.

Jeg tager trapper i stedet for elevator og rulletrapper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går til Zumba og så har vi hund, så det betyder jo daglige gåture - og det tæller jo også som motion :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til et foredrag (Godt nok dårligt et, men hvad).

Der understregede de at det kun tæller som motion, hvis man får pulsen op :)

Jeg tænker bare.. SOm gravid, er min puls sgu oppe bare jeg skal tage sko på :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg løber - har løbet halvmaraton to gange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"som ofte" løb mandag, thai-bo tirsdag, mor/baby hold eller boksning onsdag, svømning torsdag, og nogle gange varierer jeg det med step og løb... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver absolut ingenting - desværre. Mit ben gør at jeg næsten intet kan. Jeg forsøger at komme ud på en daglig gåtur men det er ikke altid det kan lade sig gøre. Så øv øv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til et foredrag (Godt nok dårligt et, men hvad).

Der understregede de at det kun tæller som motion, hvis man får pulsen op :)

Jeg tænker bare.. SOm gravid, er min puls sgu oppe bare jeg skal tage sko på :rolleyes

Ha ha lige netop min tanke... skal ikke gå op af mange trapper før min puls hamrer derudaf!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Svømning, gå-ture, fitness-center, ridning (ikke mens jeg var gravid) og baby-svømning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rider

Og det har jeg gjort næsten dagligt i 14 år.

Har altid haft egen hest(e) eller pony(er)

Har kun to ponyer nu(eller rettere på lørdag, har jeg to)

Rider stadig trods bækkenløsning, og det er faktisk tro det eller ej, noget der hjælper på mine smerter. Men også fordi jeg bliver SÅ glad i låget af at ride. :rolleyes

Og så muger jeg bokse, træner fra jorden, og går dagligt mellem 5-7 km med hundene. Dog nogle dage, mindre.

Forsøger så vidt muligt at være aktiv, trods smerter :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en hest og har redet de siden jeg var 8 år gammel, jeg er 25 nu. så hvis det ikke var fordi min hest havde holdt voksepause, da jeg blev gravid, så havde jeg nok redet for at holde mig i form.

men da hesten havde stået stille i 3 måneder på det tidspunkt og jeg ikke havde siddet på en hest i lige så længe så besluttede jeg at lade være..

Dog synes min jordmoder at det havde været genialt hvis jeg kunne ride, fordi det var skide godt for bækkenbunden, og ikke mere farligt end at falde når det var glat eller på sin cykel. når man altså var rutineret.

men nu når jeg ikke rigtig kommer på hesten, så dyrker jeg lidt Aquafitness, og går tur med vores hund.

igår da jeg ville gå 4 km op til et foredrag jeg skulle deltage i, fik jeg næseblod af at gå. og det ville jo bare ikke stoppe fordi min puls hamrede afsted... det var noget træls noget, jeg har også prøvet næseblod i svømmehallenbox2.gif

Jeg kunne nok godt gøre lidt mere for at holde mig i form, men energien er der bare ikke rigtig!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gaature, yoga og pilates for gravide loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har de sidste 12 uger gået til yoga for gravide, hver onsdag, men det er desværre afsluttet nu. Jeg er i stedet begyndt til varmtvandstræning for gravide om torsdagen. Derudover svømmer jeg 2 gange om ugen, nogen gange tre. Ville gerne gøre mere, men jeg synes min bækkenløsning siger fra når jeg laver mere end det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver absolut ingenting - desværre. Mit ben gør at jeg næsten intet kan. Jeg forsøger at komme ud på en daglig gåtur men det er ikke altid det kan lade sig gøre. Så øv øv...

Prøv svømning, motion i vand er godt for led og muskler og så får man da rørt sig lidt, din Jordemor har formentlig en pjece med gode øvelser for gravide i vand uden at det er decidret svømning. Dette hjalp mig i min første graviditet på vand i kroppen, lille bækkenløsning og ligamentsmerter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg svømmer 1-2 gange om ugen. Yoga for gravide og prøver at cykle så meget som muligt, selvom det ikke biver til så meget igen. Men håber den ændre sig når vi flytter, for så er det nemmeste at tage cyklen på arb el til/fra toget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv svømning, motion i vand er godt for led og muskler og så får man da rørt sig lidt, din Jordemor har formentlig en pjece med gode øvelser for gravide i vand uden at det er decidret svømning. Dette hjalp mig i min første graviditet på vand i kroppen, lille bækkenløsning og ligamentsmerter.

Uh jeg vil da lige undersøge nettet for gode øvelser. Jeg syntes det er lidt trivielt at svømme når jeg når bane nr. 10 så gider jeg ikke rigtig mere, så det kunne da være rart med lidt afveksling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh jeg vil da lige undersøge nettet for gode øvelser. Jeg syntes det er lidt trivielt at svømme når jeg når bane nr. 10 så gider jeg ikke rigtig mere, så det kunne da være rart med lidt afveksling.

Uhh det kender jeg godt. Derfor er jeg ret glad for svømmebasinget i DGI byen, for det svømmer man rundt. og der er 100M. Det føles på en eller anden måde ikke så slemt som at svømme frem og tilbage.

Så må du gerne give videre hvad du finder. Mine ligament smerter har taget en del til den sidste uge, så det ville nok også være en god ting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER