Helle H

3 lægebesøg

5 indlæg i dette emne

Så kom dagen for 3 lægebesøg.

Lidt lang og sjov historie, så håber i kan komme igennem den.

Da jeg var hos min læge for godt 10 uger siden, nævnte han meget henslængt, at jeg var rehsus negativ, uden at han sagde mere om det og uden at jeg overhovedet anede at det havde en betydning.

Da jeg kommer længere hen i graviditeten finder jeg jo så ud af, at det jo faktisk har ret stor betydning for min dejlige lille prinsesse i maven og for evt. søskende i fremtiden.

Det hører så også til historien at jeg som 17 årig, blev gravid og valgte på dette tidspunkt at få en abort.

Så nu blev jeg jo så endnu mere nervøs og bange for at der kunne være noget galt.

Tænk hvis jeg ikke havde fået den insprøjtning som man skal have dengang, er det derfor vi ikke har kunnet få børn selv, er det derfor vi har mistet et.

Mange spørgsmål meldte sig.

Så til undersøgelsen i dag havde jeg siddet og lavet en masse spørgsmål og følte mig virkelig forberedt.

Jeg kommer så ind til lægen og vi sidder og snakker lidt, han måler mit blodtryk, fint. Han mærker og hun ligger som hun skal med hovedet nedad, super. Han måler symfyse mål 33, fint og hjertelyd, top. Alt er bare som det skal være.

Vi sidder så og snakker om mit vand i benene og han skriver lidt på skærmen og siger så ligepludselig, ja, og du er rehsus positiv........Nej, siger jeg, jeg er negativ.

Nej, siger lægen, her står der positiv.

Hvis man kunne have taget et billede af mig der, så tror jeg at mit hvoedet havde ændret form til et stort spørgsmålstegn.

Jamen, sagde jeg, det er da fantastisk. Jeg forklarede ham om mine spørgsmål og mine bekymringer, at jeg jo måtte have hørt helt forkert dengang.

Min læge den rare mand, fik lægesekratæren til lige at tjekke min journal for en sikkerheds skyld.

Jo jo, god nok, rehsus positiv.

Hahahahahahahahahahahahaha.

Så nu kan jeg godt slappe af igen og ikke bekymre mig om det i hvert fald.

Min læge sluttede så af med at sige, vi ses når du har født.

det var meget mærkeligt. Ja, det har jo en ende, det her med at være gravid og det er jo snart.

Puha, Men vi glæder os helt vildt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha hvor sjovt alligevel. Alle de bekymringer til ingens verdens nytte.

Men dejligt at der ikke er noget at bekymre sig om :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha.. det er da lidt komisk.. Men godt at det hele ende godt og i fandt ud af at du er positiv.

Og ja, tiden nærmer sig! Og det er snart vores tur til at få vores små bebser ud! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor var det godt du ikke havde noget at bekymre dig om alligevel! :)

Og ja, det er helt vildt som det lige pludselig bliver en realitet, at vi snart skal møde vores baby, når man har sådan nogle "sidste gang inden fødslen" :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, Helle, det lyder jo skoert, at du har gaaet med modsatte info i den tid unsure.gif Men meget heldigt, til gengaeld happy.gif

Dejligt at det gik godt hos laegen loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER