Tinkerbell

Graviditetstest

17 indlæg i dette emne

Vi begynder på PB i dag eller i morgen :loveshower :loveshower :loveshower (an på hvornår mens kommer) så nu må jeg endelig til at købe graviditetsteste.

Jeg håber selvfølgelig der er gevinst hurtigt og derfor kun behøver få teste. Til gengæld har jeg taget p-piller i mange år og regner lidt med at kroppen skal bruge noget til tid at finde sig selv igen.

Når man endelig tester positiv regner jeg også med at tage flere test som jeg kan se flere af jer gør.

Så spørgsmålet er: hvor mange teste skal jeg købe fra start? Det er jo billigere pr stk jo flere man køber.

Tænker på 10 eller 15 strimmel + en stavtest. Hvor mange teste har i brugt indtil videre/brugt i alt inden der var gevinst?

Håber i dejlige BK tøser kan komme med gode råd :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har altid købt fra billig teste, også 10-15 stykker ad gangen :) Evt en stav-test.. Dem har jeg dog kun brugt, hvis jeg har testet positiv med en strimmel først :)

I denne graviditet brugte jeg vist omkring 5-6 teste (Blev gravid i første "forsøg", så det var bare for udviklingens skyld)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hi hi, jeg koebte en pakke med to, da jeg var gaaet over tid laugh.gif

Men hvis jeg var en, som ofte ville teste, saa ville jeg have koebt strimmelteste paa billigeteste.dk... :)

bd.gifgood20luck.gifbd.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid købt fra billig teste, også 10-15 stykker ad gangen :) Evt en stav-test.. Dem har jeg dog kun brugt, hvis jeg har testet positiv med en strimmel først :)

I denne graviditet brugte jeg vist omkring 5-6 teste (Blev gravid i første "forsøg", så det var bare for udviklingens skyld)

Ja, den ene stavtest er netop også kun til hvis der testes positivt på strimmeltesten :)

Men tænker bare, hvis nu kroppen bruger lang tid på at komme til sig selv, så kan man jo bruge alle de 15 test på nogle få måneder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke talt hvor mange jeg har brugt...men synes hurtigt der går nogle til...

Så køb en god slat så du har til et stykke tid...:)

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bare købt en bunke, for hvis der er gevinst i 1 hug, så kan man jo teste et par gange indtil man tror sine egne øjne :P

Og hvis de er blevet brugt fordi der ikke er gevinst, ja så er det bare med at købe nogle nye :)

Jeg har købt en del på trendsales til 2-3 kr pr stk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber altid kun 5 fordi jeg er nærrig..... Det er bare alt for lidt til en "test o man" som mig for hver eneste gang jeg får en positiv test må jeg også ned i netto og købe en ekstra pakke :D

Mit råd er ..... Køb rigeligt :)

Jeg køber desuden også én af de dyre teste til når de andre har vist positiv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, den ene stavtest er netop også kun til hvis der testes positivt på strimmeltesten :)

Men tænker bare, hvis nu kroppen bruger lang tid på at komme til sig selv, så kan man jo bruge alle de 15 test på nogle få måneder...

Jo.. Men reelt, hvis man tester negativt, så behøver man jo kun teste EN gang ;)

Evt vente en uges tid også teste igen.. Også går der to teste pr cyklus cirka - også har man alligevel til 6 måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bare købt en bunke, for hvis der er gevinst i 1 hug, så kan man jo teste et par gange indtil man tror sine egne øjne :P

Og hvis de er blevet brugt fordi der ikke er gevinst, ja så er det bare med at købe nogle nye :)

Jeg har købt en del på trendsales til 2-3 kr pr stk :)

Trendsales, ej hvor smart! Tjekkede det lige ud, og der kan man da købe nogle billige strimmelteste og billig porto, så behøver man ikke købe så mange af gangen. Tak for et godt tip. :kram2

Mens er ikke kommet endnu (altid onsdag aften eller torsdag morgen) så det er nok i morgen tidlig vi begynder PB. Men ville være lidt sjovt hvis mens først kom fredag da det er min mands fødselsdag... Ville dog være mærkeligt at det var 1 dag forsinket, er aldrig sket før. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Trendsales, ej hvor smart! Tjekkede det lige ud, og der kan man da købe nogle billige strimmelteste og billig porto, så behøver man ikke købe så mange af gangen. Tak for et godt tip. :kram2

Mens er ikke kommet endnu (altid onsdag aften eller torsdag morgen) så det er nok i morgen tidlig vi begynder PB. Men ville være lidt sjovt hvis mens først kom fredag da det er min mands fødselsdag... Ville dog være mærkeligt at det var 1 dag forsinket, er aldrig sket før. :P

Ja synes også det er rigtig smart til som du selv siger det bililge penge med porto :)

Det var da så lidt :D

uh det er da spændende. :) vi starter også snart op. skal bare lige være færdig med de sidste piller i æsken :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte mange... Men er også testoman :rolleyes Er blevet gravid hurtigt hver gang, så det er ikke fordi jeg behøvede mere end 5.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi begynder på PB i dag eller i morgen :loveshower :loveshower :loveshower (an på hvornår mens kommer) så nu må jeg endelig til at købe graviditetsteste.

Jeg håber selvfølgelig der er gevinst hurtigt og derfor kun behøver få teste. Til gengæld har jeg taget p-piller i mange år og regner lidt med at kroppen skal bruge noget til tid at finde sig selv igen.

Når man endelig tester positiv regner jeg også med at tage flere test som jeg kan se flere af jer gør.

Så spørgsmålet er: hvor mange teste skal jeg købe fra start? Det er jo billigere pr stk jo flere man køber.

Tænker på 10 eller 15 strimmel + en stavtest. Hvor mange teste har i brugt indtil videre/brugt i alt inden der var gevinst?

Håber i dejlige BK tøser kan komme med gode råd :lovebk

min læge anbefalede os til ikke at få gevindst (som om man selv bestemmer det 100%) de første tre mdr. efter jeg havde smidt p-ringen, da de fleste homoner gerne skulle ud af kroppen først. der er dog altid nogle tilbage men, bare man ventede lidt sagde hun så skulle det være godt. Jeg købte æl-test og gt-test som strimmel ved billigtest.dk ca. 21 æl og 5 gt. Når en gt var positiv købte jeg også en clearblue på apoteket!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min læge anbefalede os til ikke at få gevindst (som om man selv bestemmer det 100%) de første tre mdr. efter jeg havde smidt p-ringen, da de fleste homoner gerne skulle ud af kroppen først. der er dog altid nogle tilbage men, bare man ventede lidt sagde hun så skulle det være godt. Jeg købte æl-test og gt-test som strimmel ved billigtest.dk ca. 21 æl og 5 gt. Når en gt var positiv købte jeg også en clearblue på apoteket!!!

He he, det er sjovt du lige skriver det i dag, tak for råd. :kiss Min mand og jeg har netop også i dag talt om at "passe lidt på" med at blive gravide de første par måneder. Af flere grunde. For det første for stadig at give kroppen noget tid til at komme af med skidt og selv finde sig en rytme efter så mange år med p-piller.

For det andet for at være mere klar økonomisk. Vi har en god økonomi, men vi (især min mand :kuller ) er meget økonomisk fornuftig og vil så gerne have at vi har rigtig godt råd til den lille. Det er jo alligevel dyrt med barsel, ting til baby og så skal vi også have bil når jeg er blevet gravid. Så jo flere måneder der går, jo mere kan vi spare op. Og jeg elsker min mand for at være så fornuftig, han vil bare så gerne at vi kan købe det til baby vi har lyst til og at tiden med den lille bliver så god som muligt og uden økonomiske bekymringer :)

Samtidig vil vi jo også gerne have en baby nu, så vi er blevet enige om i hvert fald de første 2 måneder at undgå sex omkring ÆL, hvis den vel og mærke kommer regelmæssigt, og benytte os af "at stå af i Roskilde". Hvis så vi bliver gravide alligevel, ja så bliver vi bare overlykkelige og ved at vi er meget frugtbare og ellers når vi at spare lidt mere op.

Så PB er stadig kun sådan halvt om halvt begyndt i dag, men er alligevel rigtig glad, hvor er det en spændende tid vi går ind i :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med at PB (sådan halvt om halvt) er begyndt! :loveshower :loveshower :loveshower Det bliver da SÅ spændende! Og jeg kan godt forstå jeres tanker omkring hormoner og tid til at spare op i. Herhjemme havde vi også snakket om, at baby BESTEMT var velkommen nu (helt inderst inde var det jo det vi håbede mest på), men at der også var fordele i hvis den lod vente på sig --> Mere tid at spare op i. :)

Derfor købte vi heller ikke nogle graviditetsteste før jeg var gået over tid. Det gjorde jeg jo så i første cyklus. :loveshower Vi købte kun to teste (fordi der var to i pakken), men det var nok til os, vi var ikke i tvivl, da vi så testen. Er dog glad for at der var to :)

Så mit råd er nok at lade være med at købe teste før du er gået over tid, og til den tid så bare købe en eller to. Personligt tror jeg også nemt at jeg ville "psyke" mig selv, hvis jeg havde en masse teste liggende. Sådan lidt som om at jeg "forventede" at der skulle gå længere tid end vi håbede og dermed "stressede" mig selv. Men det er jo meget forskelligt, nogle bliver sikkert tryggere af at kunne teste mange gange, og andre - som mig - ville helst ikke teste før jeg var gået over tid og samtidig havde en kraftig mistanke, der skulle bekræftes. :)

Held og lykke i hvert fald!!! :goodluck :bd :goodluck :bd :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte først da jeg var gået over tid.

Så jeg har kun brugt 2 tests, da der var gevinst første gang og så tog jeg lige en dagen efter for at være sikker.

Jeg blev gravid 1½ måned efter at jeg var stoppet på p-piller (efter at have været på dem i 8 år)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke købe mere end nogle stykker :) og så ville jeg kun købe ind til en cyklus af gangen, så jeg ikke kom til at brænde inde med en masse tests.

Jeg testede først ved forventet mens. dag (negativ)og så nogle dage over tid (positiv :loveshower )

Jeg ville ikke selv teste før min forventede mens. dag, både fordi jeg egentligt sagtens kunne vente og egentligt heller ikke har lyst til at sresse mig selv med en masse test før tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med at PB (sådan halvt om halvt) er begyndt! :loveshower :loveshower :loveshower Det bliver da SÅ spændende! Og jeg kan godt forstå jeres tanker omkring hormoner og tid til at spare op i. Herhjemme havde vi også snakket om, at baby BESTEMT var velkommen nu (helt inderst inde var det jo det vi håbede mest på), men at der også var fordele i hvis den lod vente på sig --> Mere tid at spare op i. :)

Derfor købte vi heller ikke nogle graviditetsteste før jeg var gået over tid. Det gjorde jeg jo så i første cyklus. :loveshower Vi købte kun to teste (fordi der var to i pakken), men det var nok til os, vi var ikke i tvivl, da vi så testen. Er dog glad for at der var to :)

Så mit råd er nok at lade være med at købe teste før du er gået over tid, og til den tid så bare købe en eller to. Personligt tror jeg også nemt at jeg ville "psyke" mig selv, hvis jeg havde en masse teste liggende. Sådan lidt som om at jeg "forventede" at der skulle gå længere tid end vi håbede og dermed "stressede" mig selv. Men det er jo meget forskelligt, nogle bliver sikkert tryggere af at kunne teste mange gange, og andre - som mig - ville helst ikke teste før jeg var gået over tid og samtidig havde en kraftig mistanke, der skulle bekræftes. :)

Held og lykke i hvert fald!!! :goodluck :bd

Taaak!

Er også så glad for at vi endelig er gået igang, selv om det kun er lidt begyndt. Men der sker jo tidligst noget når mens bør komme næste gang, så indtil videre glæder jeg mig bare til de små milepæle, så som på mandag når jeg får første gang i 10 år ikke skal tage en pille efter mens, så skal kroppen til at arbejde selv. Den bliver nok helt forvirret :P Og så glæder jeg mig til at om jeg får ÆL på normal tid og se selvfølgelig til at se om jeg får en normal periode eller om mens slet ikke kommer!

Hmm, synes virkelig det er så overskudsagtigt ikke at have skuffen fyldt med tests og så vente med at købe til man er gået over tid som flere af jer andre. Er dog bare ikke sikker på at jeg er så overskudsagtig :blush Men idéen tiltrækker mig, hvem vil ikke gerne være fyldt med overskud og bare sådan være, "hov, var det ikke nogle dage siden mens skulle være kommet? hmm, køber lige en test og tjekker... juhu, den var da lige positiv", i stedet for som jeg virkelig er: "mon man skulle tage en test inden man skal have mens, bare for at se hvordan en negativ ser ud, skulle man tage en på dagen for mens, kan man vente til det?!?".

Samtidig vil jeg rigtig gerne teste om lørdagen. Tror på ingen måde jeg kan skjule min glæde ved en positiv test på arbejde, manden ej heller, så vi er blevet enige om at lørdage er den perfekte testdag. Så kan vi spasse rundt i lejligheden høj på lykke, gå ud og spise en lækker frokost og købe det første sæt babytøj sammen :7himmel

Nu venter jeg i hvert fald med at købe nogle test, så ser vi hvor længe jeg kan vente ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER