Guest

Næste skridt

9 indlæg i dette emne

Hej herinde

Nu er manden kommet hjem efter sine 6 mdr i Afghanistan, og har afleveret sin anden sædprøve. Men igen skal der afleveres en ny (det anbefaler gynækologen - men vil nu se om vi ikke kan slippe). Begge gange han har afleveret har kvaliteten været let nedsat.

Jeg skrev en mail til min gynækolog i sidste uge, som der var svar på igår. Efter hendes anbefaling så er næste skridt for os inseminering, og jeg skal derfor på pergotime, puregon og pregnyl.

Er der nogen af jer som har erfaringer med disse tre ting?

Jeg ved ikke helt hvordan jeg lige skal forholde mig til det.. Synes det er lidt øv at vi ikke bare kan på helt naturlig vis, men samtidig er det dejligt at vi kan komme videre i systemet inden for en overskuelig fremtid.

Men jeg skal have ringet til min gynækolog idag, og have en mere præcis snak med hende omkring det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det bliver da spændende at skulle i gang med behandling. Håber hurtig det lykkes for jer :goodluck

Jeg har erfaringer med pergotime og pregnyl.

Pergotime reagerede jeg rigtig godt på, men fik nogle trælse bivirkninger. Jeg fik nogle gode hedeture og ondt i maven. Men det skal lige siges at, det ikke er alle som får bivirkninger af pillerne. De er ikke så dyre. En pakke koster omkring 90 kr mener jeg og du skal formentlig bruge maks 2 pakker.

Pregnyl er 2 ampuler man selv mixer. Man føler sig lidt som narkoman og side der med sprøjte og mixe. Det sværeste er at stikke sig selv, men man får som regel undervisning hos gyn inden man får sprøjterne udleveret. Så vidt jeg ved, havde jeg ingen bivirkninger af dette. Kun stikmærker :D Er heller ikke så dyrt. Men det var omkring 65 kr. jeg gav for et sæt.

Har du flere spørgsmål, siger du bare til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :)

Virkede det for jer og hvor hurtigt virkede det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har erfaring med pergotime og puregon... Pergotime er piller og puregon er indsprøjtninger. Jeg har ikke rigtig haft nogle bivirkninger andet end småkvalme ved puregon, men der skal man sørge for at drikke nok væske og sådan.

Da vi brugte pergotime var det med hjemmerul - altså at vi prøvede derhjemme selv. Men det lykkedes aldrig og af andre årsager valgte vi at skifte klinik til Brædstrup, som satte os i gang med insemination, hvor jeg sku tag puregon og så ægløsningssprøjte. Et forsøg var nok for os - er nu i uge 28. Det ska dog lige siges, at problemet lå hos mig i form af PCO og ikke hos min mand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har erfaring med pergotime og puregon... Pergotime er piller og puregon er indsprøjtninger. Jeg har ikke rigtig haft nogle bivirkninger andet end småkvalme ved puregon, men der skal man sørge for at drikke nok væske og sådan.

Da vi brugte pergotime var det med hjemmerul - altså at vi prøvede derhjemme selv. Men det lykkedes aldrig og af andre årsager valgte vi at skifte klinik til Brædstrup, som satte os i gang med insemination, hvor jeg sku tag puregon og så ægløsningssprøjte. Et forsøg var nok for os - er nu i uge 28. Det ska dog lige siges, at problemet lå hos mig i form af PCO og ikke hos min mand.

Problemet ligger også hos mig grundet PCO.. Min mand har let nedsat sædkvalitet men det skulle være godt nok til at insemination er en god mulighed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har erfaring med puregon og pregnyl. Puregonen gave mig en del bivirkninger - humørsvingninger og vægtøgning, men modnede mine æg fint. Pregnylen gav ingen bivirkninger. Jeg synes ikke, det var specielt slemt at stikke migselv. - Tanken var ikke så rar, men smerten var mindre end et myggestik, så den del af skal du ikke bekymre dig om.

Jeg kan sagtens genkende følelsen af lidt øv over, at man ikke bare kan lade skæbnen råde, men at hele forsøget på at blive gravid skal sættes i system. Jeg brugte faktisk en del tid på at fordøje det. Jeg valgte at se positivt på det, at jeg kunne starte hos lægen i stedet for at ende hos lægen, om jeg så må sige. Det har så alligevel vist sig at være sværere end først antaget, fordi min mand også har problemer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har erfaring med puregon og pregnyl. Puregonen gave mig en del bivirkninger - humørsvingninger og vægtøgning, men modnede mine æg fint. Pregnylen gav ingen bivirkninger. Jeg synes ikke, det var specielt slemt at stikke migselv. - Tanken var ikke så rar, men smerten var mindre end et myggestik, så den del af skal du ikke bekymre dig om.

Jeg kan sagtens genkende følelsen af lidt øv over, at man ikke bare kan lade skæbnen råde, men at hele forsøget på at blive gravid skal sættes i system. Jeg brugte faktisk en del tid på at fordøje det. Jeg valgte at se positivt på det, at jeg kunne starte hos lægen i stedet for at ende hos lægen, om jeg så må sige. Det har så alligevel vist sig at være sværere end først antaget, fordi min mand også har problemer..

Det er nu heller ikke så meget smerten jeg frygter - det er bare nålen.. Jeg skal ikke kunne se den nål der går i min hud - jeg kigger altid den anden vej..

Jeg har det også bedre med det idag end igår.. Jeg har måske vænnet mig lidt til tanken og har husket mig selv på at barnet jo stadig bliver en blanding af min mand og jeg - vi kan bare ikke lave det via hjemlig sengehygge..

Hvor er det øv, det ikke er lykkedes for jer endnu - hvor står i, i behandlingssytemet nu så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :)

Virkede det for jer og hvor hurtigt virkede det?

Vi var i behandling i 9 måneder. Startede i februar og testede positiv i november. Gyn ville ikke lave IUI fordi jeg havde en cyste og chancerne var blot omkring 10 %. Men vi klarede det selv så, selvom vi indtil august havde forsøgt med hjemmerul. Jeg fik en pakke pergotime i den cyklus og ikke andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i behandling i 9 måneder. Startede i februar og testede positiv i november. Gyn ville ikke lave IUI fordi jeg havde en cyste og chancerne var blot omkring 10 %. Men vi klarede det selv så, selvom vi indtil august havde forsøgt med hjemmerul. Jeg fik en pakke pergotime i den cyklus og ikke andet.

Synes det er dejligt at læse det kan lykkedes selvom man fejler noget :) Det hjælper lige lidt på optimismen..

Nu har vi jo været igang i 1 år og 9 mdr og først for 6 mdr siden startede min behandling, og ja, har til tider syntes det var helt håbløst - det er max 14 dage siden jeg sagde til min mand om vi ikke godt kunne droppe den der sædprøve om 8 uger og så bare gå direkte i behandling hvis man kunne - og det er så der vi står nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER