My-Moren

Barnevogn

22 indlæg i dette emne

Vi kigger efter barnevogne - selvom det er lidt tidligt! Men hvorfor ikke?

Nå men vi har kig på en trille fix.. Er der nogen der kender til Trille mærket og vil i anbefale det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kender ikke trille andet end vi også kikkede på den, men synes den var MEGET blød i fjederen så du skal langt ned for at kommer over kantsten og ligende. Hvilket kun bliver forværret hvis du f.eks skal have indkøb under vognen. (det skal siges at det er 7 år siden og meget kan være sket siden da)

Vi endte med en odder vogn med ekstrem stel og har ikke fortrudt et sekundt, nu skal den snart være klar til nr 3 og det klarer den fint. Så selvom den var dyr har den bare været vildt god. :toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kig eventuelt i forumet "babyudstyr, børneudstyr og produkter" herinde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super - tak for jeres råd :) Jeg kigger i "babyudstyr, børneudstyr og produkter" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke selv haft vognen, men har læst på andet forum, at den bliver hurtig løs i fjederne og får en del rust på kort tid :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil anbefale dig at læse tænk og test, der mener jeg de har en anmeldelse af trillevognen, en ret god en faktisk.

Har ikke selv læst den.

Vi har selv købt en brugt Oddervogn. 3 år gammel inkl. lift, regnslag, sele, dyne, lift og 3 sæt sengetøj til 500 kr. Altså hvor heldig må man være.

Nu vi er igang med anbefalingerne, hvad tænker i andre om babyalarm, er det noget der kan undværes. Barnevognen står jo lige der udenfor vinduet, det kunne vel ligeså godt stå på klem eller??????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igen tak for jeres svar :)

Og vi har tjekket tænks test af barnevogne, hvor lige præcis en Trille barnevogn vandt testen... Men det er vidst Trille Gigant..

Der er ikke andet for, end at tage ud og prøve flere barnevogne :) Indtilvidere er jeg ret glad for Brio Flow!

Personligt kender jeg intet til baby alarmer - men lytter spændt med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I forhold til babyalarm kan i kikke ind under termins gruppe juli

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JEg kender ikke noget til trille barnevognen. Vi har selv en Emma junga big star supreme. Den er vi super glade for og den kører nu på 3. år.

Af baby alarm har vi en super nova og den er vi ganske godt tilfreds med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en Simo til Freja, men den kunne ikke holde til at blive brugt hver dag i 3 år, da jeg ikek havde bil og derfor havde den med overalt.

Til Liva købte jeg en Emmaljunga Big Star Supreme, som holdt rigtig godt og ikke havde den mindste rust. den kom ikke til at hænge i stellet eller blev slap. Man kan indstille stellet efter hvor stor barnet bliver. Så kommer det ikke til at hænge. Jeg elskede at man havde udluftning i bunden (termobund) samt den flap i enden, så der kunne komme luft ind.

Vi skal helt klart ha en Emmaljunga igen. Jeg har haft en Odder i hænderne, men synes de er for klodsede.

Babyalarm... der havde jeg en Philips til freja og Liva. Den var ok, men meget stor og kunne godt falde ud.

Næste gang vil jeg ha en super nova. af to grunde... min kusine har en jeg kan købe rigtig billigt og som hun har været rigtig glad for. Og det er to ting som jeg synes godt om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået mig en Emmaljunga Big Star Supreme :-)

Har kun hørt godt om den, og synes den var god at køre med i BabySam :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået mig en Emmaljunga Big Star Supreme :-)

Har kun hørt godt om den, og synes den var god at køre med i BabySam :-)

Jeg kan kun anbefale den :) Synes den er så lækker at trille med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg Har købt en Emmaljunga Big Star Supreme, som har været brugt til et barn, ser næsten ud som nu, og så er den i cremefarvet læder, Jeg glæder mig vildt meget til at skulle trille lange ture med den:)

Jeg synes at det at man kan indstille stellet og at der er udluftning i bunden virker som en virklig smart ting, så jeg glæder mig til at se om det nu også er som jeg tænker:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også kun hvad jeg har hørt.

Nu har jeg købt den brugt, af en vi kender - Men den er som ny :-)

Tror faktisk også den er på UNIQ stel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht baby alarmer så var der en der skrev at man jo sagtens kan lade dør/vindue stå åben mens de sover så man kan høre dem, MEN de kan jo også høre dig så, så hvis nu du gerne vil støvsuge, bruge en hånd mixer, en foodprocessor, have en vask over der bipper når den er færdig, se tv m.m. så kan de altså også høre det. Og så er der også lige problemet med hvis det er meget koldt en dag og det ikke er det mest praktiske at have vinduet åben.

Men det er jo noget man gør op med sig selv om man godt kan undvære - min søster havde ikke en til min nevø det første stykke tid, men endte alligevel med at købe en, desværre var den i rigtig dårlig kvalitet og endte faktisk med at vække ham fordi den hylede indimellem.

Jeg er forelsket i en lidt dyrere model: en NeoNate http://www.babytorvet.dk/shop/neonate-babyalarm-bc5000a-1667p.html

jeg har en veninde der er VILDT glad for sin

- den kan måle temperaturen i barnevognen så du kan følge med i om barnet har det for varmt/koldt.

- den er lille nok til at ligge i lommen

- der er vibrator, så hvis nu man fx er til en familiefest kan farmand have den i bukselommen, og mærke om der sker noget, så den ikke larmer under talen til mormor eller sådan noget.

- lav stråling (dog ikke det laveste på markedet, men ok til mine standarder)

- nat lys - når babyen flytter ud af soveværelset kommer vi til at sove på 2 forskellige etager og så vil jeg have baby alarmen i brug.

Men andre anbefalelsesværdige babyalarmer er padwicos alarmer.

Men jeg ved ikke så meget om dem og kender ikke nogen der har brugt dem, så jeg selv har kunnet have dem i hånden og føle på dem.

Tror godt det kan betale sig at købe et lidt dyrere mærke fordi de er i bedre kvalitet og har nogle funktioner som jeg tror man bliver glad for. Men man kan spare mange penge ved at finde dem på nettet eller man kan købe brugt, men så er der selvfølgelig ikke garanti på dem. De billige kan falde ud, hyle, have meget kort række vidde, løbe tør for batteri m.m.

Lige meget hvad skal de kunne holde i ca. 3 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ved at Trille - Gigant har vundet "bedst i test" 2009, det kan da absolut ikke være et dårligt køb..... det var vores plan til at starte med, at det var sådan en vi skulle have til vores baby..... men vi er endt op med en Brio - sport! laugh.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ved at Trille - Gigant har vundet "bedst i test" 2009, det kan da absolut ikke være et dårligt køb..... det var vores plan til at starte med, at det var sådan en vi skulle have til vores baby..... men vi er endt op med en Brio - sport! laugh.gif

Vi er også endt ud med en Brio sport - den er så fix :glad Også kan den være i selv den mindste bil ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også endt ud med en Brio sport - den er så fix :glad Også kan den være i selv den mindste bil ;)

det vil jeg gerne høre nærmere om! for vi syntes faktisk måske den fylder en del, selvom vi har en Nissan Quasqai..... hvor meget skiller i ad???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det vil jeg gerne høre nærmere om! for vi syntes faktisk måske den fylder en del, selvom vi har en Nissan Quasqai..... hvor meget skiller i ad???

Jeg spørger lige manden - det har ham som stod med "projektet" ude i BabySam, mens den kommende storesøster og jeg kiggede på babytøj :P Så vender lige tilbage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige købt en brugt Trille Gigant (liggemål 97 cm). Den er superpæn! Vistnok fra 2008.

Der er en smule rust på stellet, men det er meget let at slibe og male igen. Der er helt ny, ubrugt lift og pusletaske. Pænt insektnet, pænt regnovertræk. Ingen pletter eller noget på kasse og kaleche. Ryglæn. Helt ny, blomstermærket madras fra babysam. For alt dette gav vi 1700 kr.

Den virker overhovedet ikke blød i fjedrerne. Det synes jeg derimod at Emmaljunga er...

En af de ting vi hæftede os ved, da vi læste testresultater for forskellige mærker, var at den skulle være meget velegnet til det danske klima.

Vi kommer primært til at bruge den til at den lille skal kunne sove ude i haven i. Der er ikke så mange muligheder for at trille ture her hos os, smalle trafikerede landeveje, traktorveje i skoven osv... Og vi har biler, der kan rumme en stor barnevogn, så kan sagtens få den med omkring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er rigtig glade for vores Trille Gigant.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spørger lige manden - det har ham som stod med "projektet" ude i BabySam, mens den kommende storesøster og jeg kiggede på babytøj :P Så vender lige tilbage :)

helt i orden ;)

ikke fordi vi har prøvet vildt længe.... det var bare da vi skulle tranportere vognen hjem fra mine forældre.... da understellet kom i bagagerummet, synes jeg pludselig ikke vores bil var så stor, som jeg ellers var overbevist om! hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER