Guest cmbk

Babyalarm og autostol

13 indlæg i dette emne

Det er der jo nok mange meninger om, men jeg prøver alligevel.

Jeg er igang med at lede efter babyalarm, og det er lidt af et gedemarked(Det samme med autostol)

Babyalarmen skal have en stor "rækkevidde"(Hedder det, det?)

Og gerne kunne holde et par timer uden at være i opladeren! Jo flere jo bedre :-)

Har I nogle erfaringer?

Er det evt. noget man kan købe brugt?

Autostol men UDEN alt det der isofix-halløj

Bare med ganske alm. trepunktssele, og eller selebase.

Nogle erfaringer?

Det skal være 0-13 kg.

Overvejer lidt at leje en hos BabySam, da den jo alligevel skal skiftes ud, men bryder mig ikke om tanken, om at det ikke er MIN. Købt og betalt, that's what I like.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Baby alarm købte vi en walkie-talkie fra Harald Nyborg den fungerede perfekt og havde lang holdbarhed. Med hensyn til autostol har jeg altid sværget til MaxiCosi da de er relativt billige og kvaliteten er rigtig god. Denne gang har jeg dog købt en Cybex Aton men har endnu ikke prøvet den. Den var billig og kvaliteten skulle være god.

Kan helt sikkert følge dig i at du vil have en du ved hvordan er blevet behandlet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt Super Nova D7, som jeg har hørt meget godt om fra familie og venner (ved ikke, hvor lang rækkevidde den har, men jeg ved, at en af dem har overlevet, at min niece kylede den i sit svømmebassin :whistling )

Autostol har vi købt Maxi Cosi. Kender heldigvis ingen der har kørt galt, så ved ikke om den virker værre eller bedre end andre stole, men manden i Babysam lovede at den var sikkerhedsmæssigt ligeså god som Römer, der ellers var noget dyrere... Den kan sættes i isofix, men den kan også bruges almindeligt med sele (det mener jeg faktisk at alle autostole skal kunne - men har så hørt, at hvis man ikke har isofix, så er de autostole, der ikke kan bruges til isofix mere sikre?)

Jeg ville ikke bryde mig om at købe autostol brugt, medmindre det var fra nogen, som jeg kendte godt, så jeg vidste, om den evt. havde været i et uheld. Jeg ville tilgengæld ikke være bleg for at købe babyalarm brugt. :) Jeg har hørt, at de helt billige er slemmere mht. at udsende stråler :unsure Så dem ville jeg personligt holde mig fra...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Autostol skal heller ej købes brugt - Men synes bare det er svært, når man står i en butik, for synes tit at sælgerne(hvilket jo er deres job) prakker en den dyreste på. Men vil kigge på en Maxi Cosi og læse lidt om den :-)

Mht. babyalarmerne, så kigger jeg altså på dem brugt nu. Mere fordi, at jeg slet ikke ved om jeg kommer til at få VILDT meget brug for den. Og så synes jeg måske 1200 kr er meget at kaste efter den, hvis det kan fåes billigere.

Kigger KUN efter Phillips Avent og Super Nova :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik faktisk en rigtig fin forklaring af forskellige autostole fra en sælger i Babysam og vi snakkede slet ikke om Römer, fordi jeg fra start af sagde, at det synes jeg var dyrt! Så man kan godt være heldig :) Men ja, jeg kan godt forstå, at du vil læse lidt om det selv :) Jeg blev bare ikke rigtig klogere af at læse selv, når det kom til autostole, så jeg slog til da der var tilbud og sælgeren sagde at sikkerheden var ok. :)

Padwico skulle vist også være en god babyalarm, den ville jeg heller ikke tøve med at kigge efter brugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har købt maxi cosi autostol til isofix, men den kan også bruges uden isofix...

og så har vi lige været heldige i forrige uge at købe super nova babyalarm i Fakta til 799... prøv da at undersøg din nærmeste fakta om de har nogen tilbage.. man kan jo aldrig vide...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej hej.

Vi er super glade for vores Super Nova!

Den har vi ikke haft problemer med :loveshower

Autostol har vi købt Recaro til Victoria - som så også bliver lillesøsters.

De er godt nok lidt dyrere, men min mand mente at det var den vi skulle have :rolleyes

Vi har tilgengæld købt begge dele på tilbud! Så vi sparede en del penge :loveshower

Der er flere sider på nettet, som indimellem kører nogle gode tilbud. Og hvis man ved hvad man vil have, så køber vi det gerne billigere på nettet :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Phillips Avent SCD 510/00 Digital, og vi er simpelthen så glade for den..... Den har altid været til at stole 100% på, og den kan holde strøm mange timer! Forældre-enheden er genopladelig, og vi har dem begge til strøm om natten. Så der skal kun skiftes batterier i baby-enheden, og selv om vi har brugt den 2-5 timer hver dag, så er det alligevel ikke tit vi skifter batterier (vi køber de billige batterier i IKEA)

Jeg ved så at der er kommet en ny model af denne, som har temperaturmåling, men det har vi nu aldrig savnet.

Ligegyldig hvilken alarm du vælger, så vil jeg hvert fald anbefale at det er en digital (DECT).... Lyden er MEGET bedre, og mere klar, og så kan andre ting heller ikke forstyrre og genere signalet (fx. Walkies, andre babyalarmer mm.)

Autostol har vi valgt at bruge Rømer baby-safe.... Den er ofte set som den sikreste af alle autostole, og for mig er det ikke lige stedet at spare.... Men det er en helt personlig sag jo :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har prøvet lidt forskellige alarmer. Har ikke fundet en af de nye som bare fungerede godt for os. Vi havde de gamle super nova til nr et. De var klart de bedste. De nye super novaer ( grå) var vi vildt trætte af og efter 3 gang tibage til butikken med div fejl prøvede vi padwico. Dem der er små og hvide de slugte batterier helt vildt hurtigt. Så fik vi en anden padwico hvid/sort de var ok men efter et par ture på gulvet så vi nu igen uden alarmer så lige nu kører vi på minsøsteres gamle super nova som vi håber vi kan holde i live for de er klart de bedste for os.

Med hensyn til autostol har vi kun rømer. Det er dem der vinder flest tests og dermed ngen diskussion herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har altid været glad for vores super nova, men da de 2 første ikke har været særlig søde ved dem, dur den ikke rigtigt længere. jeg har lige købt en neo og er bare super glad for den, den er lille, så ligger nem i mandens bryst lomme, har en god række vide og hvis du regner med at skulle have mere end et barn, kan det godt betale sig at give lidt penge for en god babyalarm, så holder den også til den næste.

vi har altis haft recaro herhjemme og været glade for dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej,

Jeg har også den holdning, at det ikke er autostolen man skal spare på, da det simpelthen er en så vigtig ting. Så er det bedre, at spare på barnevognen eller købe et par bukser mindre.

Recaros autostol bør du ikke købe, da den er alt for lille. Mange forældre oplever, at autostolen allerede i 5-6 mdr's alderen bliver for lille og på det tidspunkt, er barnet slet ikke klar til, at komme over i næste størrelse stol. Man er derfor nødt til, at gå ud og leje eller købe en anden autostol.

Du bør se på Römer eller Maxi Cosi, men begge laver selebaser til deres autostole.

Römer Baby safe Plus 2 koster 950 kr. og Römer selebase kan du få for 570 kr. = 1520 kr i alt.

Maxi Cosis modeller er lidt dyrere. Maxi cosi har 2 modeller, Cabriofix eller Pebble. Cabriofix koster omkring 1060 kr. og pebble koster 1310 kr. En sele base hertil, Maxi Cosi Easy Base 2, koster 780 kr. - så et sted mellem 1840-2090 kr for maxi cosi løsningen.

Ovenstående modeller er topklasse autostole og modeller, som rigtig mange forældre har gode erfaringer med og som klare sig godt i tests. Det gode ved ovenstående modeller er, at de typisk kan anvendes i lang tid. Mange har erfaringer med, at bruge modellerne i 11-13 mdr (endda længere) og da sikkerheden er størst, når barnet sidder bagudvendt, er det godt, at lade dem sidde sådan så lang tid som muligt.

Mht. at lave autostolen, så kan det ikke betale sig.

Babysam tager 1.090 kr. for, at leje en Rømer Baby Safe plus inkl selebase i 10 mdr. og du kan købe en ny for 1.520 kr. Skal i have et barn mere, er pengene allerede tjent hjem ved at købe. Ellers kan autostolen sælges efterfølgende og de sælges for mellem 500-700 kr. - altså samlet set, billigere end, at leje og du slipper for usikkerheden omkring, at anvende en brugt autostol.

Håber du kan bruge ovenstående og har du yderligere spørgsmål omkring autostole, er du velkommen til at spørge igen.

Mvh

Kristian

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi faar en autostol foraeret af en veninde. Nu kommer den ned til os, men hvis ikke den lever 100 % op til mine oensker om sikkerhed, saa bliver det en Roemer Babysafe eller en Cybex Aton, som jeg koeber paa nettet i Tyskland. Jeg har kigget paa amazon.de og mytoys.de og det kan SAGTENS betale sig at koebe der, selvom der kommer lidt fragt oveni :)

Jeg har laest at MaxiCosi er frygtelig tung - og jeg synes ikke, jeg kan finde den billigere end de to ovenstaaende.

Jeg vil gerne have en Padwico eller en Angel Care babyalarm, evt. brugt. For mig er straalingen vigtigt - den er relativt hoejere ved DECT-teknologien, og det bryder jeg mig ikke om.

balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft både en emmaljunga autostol og en maxi cosi cabrio fix til den første. Og jeg fandt maxi cosien en del lettere end emmaljungaen når jeg stod med dem i hver sin hånd.

Selv med en Romer som jeg har i DK så vil jeg hellere have maxien. Den har en smart skygge som skygger for solen og hovedstøtte indsatsen (kan tages ud når baby vokser) virker mere støttende end de andre. Og rummet bag har nok plads til 2 bleer og vådservietter :)

Derudover finder der et meget lille hjulsæt som man lige kan klikke maxi cosien fast på (tror det hedder quinny zapp) og i foldet tilstand er det ca 45x20 cm og passer fx i hattehylden på fly. Der ud over tillader fx KLM at man sætter maxi cosi autostol fast i flysædet (man kan godt sætte flyselen rundt om så den sidder rigtigt som i en bil). Det har jeg været rigtig glad for, da man ellers skal sidde og holde bebs selv hvilke jo ikke er lige så sikkert.

Når man så ikke skal bruge autostolen under rejser, så er der et stof man sætter på zapp stellet og vupti en mini parably klapvogn som kan komme med over alt :)

håber dette link virker:

http://www.olx.com.sg/quinny-zapp-stroller-maxi-cosi-car-seat-iid-284960101

Har desværre ikke haft det bedste held med babyalarmer, begge vi købte løb hurtigt tør for batteri (den grå nova og en hvid en med lilla dut foroven) og receptionen var heller ikke super, så følger lige lidt med i tråden for at se om der er en som alle er glade for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER