Økonom

Sygemeldt

10 indlæg i dette emne

Har været sygemeldt i en periode da jeg har haft det meget dårlig, kvalme, svimmelhed osv.. Er nu deltidssygemeldt, jeg har det værst om morgenen og arbejder derfor kl. 12-16.... Men ikke idag...

Kan ikke forstå jeg skal have det så skidt :(

Alle andre jeg kender har kunne klare mosten, men det kan jeg ikke. Føler mig som en dårlig ustabil medarbejder og en sløv kone. Har konstant dårlig samvittighed.... Jeg er kun i uge 15, og udsigten til at det fortsætter er ved at ødelægge mit humør fuldstændigt.

Er der flere fra gruppen der kæmper med de samme ting?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja...! Godt nok ikke med arb da jeg går hjemme... Men er konstant træt og kaster op stadigvæk ( er 11+5) men kan intet mht mand og barn.. Vi er i gang med at sætte bryggers istand med nye vægge lofter osv og det hele hænger på min mand, hvilket lægger pres på parforholdet nu da han står for alt... Plus han er ved at åbne restaruant igen så han knokler i døgndrift - og jeg er bare sur og træt meget svimmel ( har meget lavt blodtryk) og meget kvalme... Kan ikke engang køre min datter i børnehave eller lave madpakken... Nogle dage vågner jeg først når hun er afleveret...!! Og jeg har så dårlig samvittighed, tænker bare på om det er for stor en mundfuld med to børn - har normalt så meget overskud, men kan intet mere...!! Bare en køretur til byggemarkedet vsr nok for mig idag.. Min mand prøver at tage hensyn, men det kniber efterhånden eftersom jeg heller ikke kan mærke når jeh skal kaste op så det kommer som regel på de forkerte tidspunkter - så jeg er ikke vild med at være andre steder end hjemme med mine poser i lommerne... Men elsker stadig tanken om at en dag bliver det godt igen, og så er vi en familie på 4 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja...! Godt nok ikke med arb da jeg går hjemme... Men er konstant træt og kaster op stadigvæk ( er 11+5) men kan intet mht mand og barn.. Vi er i gang med at sætte bryggers istand med nye vægge lofter osv og det hele hænger på min mand, hvilket lægger pres på parforholdet nu da han står for alt... Plus han er ved at åbne restaruant igen så han knokler i døgndrift - og jeg er bare sur og træt meget svimmel ( har meget lavt blodtryk) og meget kvalme... Kan ikke engang køre min datter i børnehave eller lave madpakken... Nogle dage vågner jeg først når hun er afleveret...!! Og jeg har så dårlig samvittighed, tænker bare på om det er for stor en mundfuld med to børn - har normalt så meget overskud, men kan intet mere...!! Bare en køretur til byggemarkedet vsr nok for mig idag.. Min mand prøver at tage hensyn, men det kniber efterhånden eftersom jeg heller ikke kan mærke når jeh skal kaste op så det kommer som regel på de forkerte tidspunkter - så jeg er ikke vild med at være andre steder end hjemme med mine poser i lommerne... Men elsker stadig tanken om at en dag bliver det godt igen, og så er vi en familie på 4 :)

puha, det lyder godt nok ikke rart!

kan godt forstå at det må knibe med tolmodigheden fra din mands side :blush men du kan jo hverken gøre fra eller til!

håber for dig at det hele snart er på retur, og at det ikke skal vare graviditeten ud! :puke

kan også sagtens sætte mig ind i at der må være en samvittighed der trykker hos dig, for det er sq da ikke fedt at man ikke kan hjælpe til med noget som helst :( og det tror jeg også inderst inde, at din mand udemærket ved.... selvom det er hårdt i nuet!

jeg krydser fingre for dig søte! :goodluck

kram Sara

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så ubehageligt :( Har også pose med ud på arbejde (sidder på kontor med 27 andre.... og der er langt til toilet)

Vi er også midt i en tilbygning..... Kan heller ikke hjælpe manden, heldigvis har vi været i sådanne projekter før, så han ved jeg plejer at hjælpe alt hvad jeg kan.....

Men det er endnu en ting man får dårlig samvittighed over.... og man kan bare ikke hjælpe... Håber på en bedre dag imorgen, da jeg gerne vil vise flaget på arbejdet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå.. Også fordi at nsn siger at graviditet jo ikke er en sygdom, men nogle mennesker reagere voldsomt på hormonerne.. Sidst jeg var "rigtig" gravid var jeg i 5 mdr før vi fik has på det hele - men så kom bækkenløsning og veer der sku standses i uge 30.. Så jeg har ikke den store tiltro at jeg bliver frisk før fødslen... Men jeg prøver, og det gær du også - det er det bedste vi kan gøre...!! Dine kollegaer ved også godt inderst inde at det er hårdt at gå med poser i lommen - det gør man ikke gor sjovt... Det er netop fordi man ved at pludselig kommer det - synes det er beundringsværdig at du ikke er fultidssygemeldt...!! Det viser meget om dig - det er stærkt gået...!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er SÅ glad for ikke at opleve madgener som du Lene.. Det er ikke for at være skadefro, men det ved du :) Jeg synes det er så synd for dig, at din graviditet skal fyldes mere med det end glæden.. Fordi uanset hvad, så er det jo SÅ svært at abstrahere fra kvalmen!

Selvom jeg har andre gener, som ret kraftige og konstante ligamentsmerte og trælse blødninger, så tager jeg faktisk hellere dem end madgener! Det må være så begrænsende på alle måder i hverdagen!

Jeg har været så heldig at have en chef der er ret så forståelig overfor mine gener, så jeg går allerede fra i uge 25, først fire ugers ferie og så barsel efterfølgende. Som hun sagde, du har gener som alle andre, men du har dem bare lidt værre, så hvorfor belaste kroppen mere end nødvendigt. Jeg arbejder i en vuggestue, så der er ret så mange tunge løft - ikke sjovt med ligamentsmerter!!

Men jeg håber meget at det snart vender for dig og det glæder mig, at du har fundet en rimelig løsning for dig vedr. dit arbejde!!! :) Men træls at der er så langt til toilettet at du skal sidde med brækposer!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh er det fordi du er kommunalansat at du må gå fra 8 uger før? Jeg må gå fra 4 uger før og så har jeg skrevet en mail til HR for at finde ud af om jeg skal bruge min ferie inden... Eller om den kan gemmes. Jeg har ingen tunge løft, men føler hele blodcirkulationen lukker, når jeg sidder på kontoret, så jeg prøver at gå og stå så meget som muligt.

Jeg har det ok lige nu, men er ikke kommet til morgenmaden endnu. Jeg håber også snart det vender.... Jeg har også ligament smerter, hele vejen hen for neden... men det er vist meget naturligt, når den bette skal vokse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram trænger du til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh er det fordi du er kommunalansat at du må gå fra 8 uger før? Jeg må gå fra 4 uger før og så har jeg skrevet en mail til HR for at finde ud af om jeg skal bruge min ferie inden... Eller om den kan gemmes. Jeg har ingen tunge løft, men føler hele blodcirkulationen lukker, når jeg sidder på kontoret, så jeg prøver at gå og stå så meget som muligt.

Jeg har det ok lige nu, men er ikke kommet til morgenmaden endnu. Jeg håber også snart det vender.... Jeg har også ligament smerter, hele vejen hen for neden... men det er vist meget naturligt, når den bette skal vokse.

Jep det er fordi jeg er kommunalt ansat.. Det er ikke så ringe, i det her tilfælde ;) Jeg holder 4 uger før barsel og tager så de to sidste uger i sidste ende, som skal bruges på indkøring til den tid :) Er total forberedt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du heldig :) Fik svar fra HR idag, må bruge ferien inden, hun skrev jeg kun havde 3 uger... det skal jeg lige have styr på... Man får jo da altid 5 uger.

Jeg måtte også gennem ferien, og det gør jeg muligvis istedet......... Kunne også få dem udbetalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER