Miss-Mette

Daginstitutionsplads i Odense

6 indlæg i dette emne

Jeg har nu haft skrevet Frederik op til en vuggestueplads siden han var en måned gammel. Og i fredags kom der et fint brev fra Odense Kommune om, at vi har fået tildelt en dagplejeplads :blink Det er ikke hvad vi har bedt om og skrevet ham op til. Så jeg ringede til pladsanvisningen og fik en forklaring om at der ikke ville bliver en vuggestueplads til ham i vores skoledistrikt i hele 2012 :blink Vi står som nr. 5 og 21 til de to vuggestuepladser. Jeg er godt klar over at dem der allerede har en søskende i en vuggestue har fortrinsret - men jeg troede skisme da at de fremgik på ventelisten alligevel, så vi andre med kun et barn, blot rykkede længere og længere ned på listen i stedet for ikke at kunne se hvad nr. man i virkeligheden har på ventelisten. Men nej dem der har fortrinsret figurere ikke på listen - arrrrg men så er det jo også vildt nemt for os at regne ud om det overhovedet er realistisk at skrive ham op til en vuggestueplads, eller om vi bare skal glemme alt om VORES behov for et fast sted at afleve ungen og kunne hente ham når vi har fri. Fremfor at skulle tage fri før tid for at kunne hende ham inden dagplejemutter lukker bikser :angry

Når men jeg blev henvist til dagplejen i Tarup for at få den tildelte dagplejers navn og adr. oplyst, og det var også ganske fint. Men hun lukker kl.16.15 og det er bare umuligt at hente ham så tidligt, når jeg forhåbentligt får arbejde om 1½ år, da jeg ikke aner hvor i landet jeg får job. Når men så måtte jeg kontakte pladsanvisningen igen for at høre om der ikke var en anden DP i området som havde længere åbent som vi kunne få plads ved, når nu vuggestue var umuligt. Tror I så ikke de siger at det ikke er umuligt at få en vuggestueplads, men det "bare" kan tage lang tid - som i ½-1 år, nåååår jamen så holder jeg ham sa bare hjemme indtil da - NOT :blink Hvis vi anbringer Frederik ved en DP udenfor vores eget skoledistrikt så kan vi søge om at få ham overflyttet når der bliver en ledig vuggestueplads, men haaaalllllo søge om det.... arg.... jeg tror ikke på han får en plads inden han skal i børnehave :boo

Nu har vi takket nej til pladsen hos DP og afventer det næsten tilbud med start d. 1. juni fremfor 1. maj - måske det giver en større chance for en vuggestue plads?

UNDSKYLD mit sure indlæg men jeg forstår ikke vores system - hvorfor ruder de ikke op og får indført noget LEAN!

Er der nogen som kender mere til hvordan pokker vi kan få sønnike i en vuggestue?!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er saa godt nok 30 aar siden at min mor stod i samme boevl med hhv. min soester og jeg, men altsa...

Hun ringede dagligt og var en pestilens uden lige for at hoere, hvor vi nu var paa listen og om der ikke snart var noget fri der, hvor hun ville(VILLE!) have os hensm.gif

Saa hun fik det ret hurtigt, som hun villerolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det øv..

Jeg er også mest til vuggestue, men var inde og læse om det - og det ser ud til man generelt i Odense satser mest på dagpleje :( Øv, at man ikke rigtig "får valget" selv.. <_<

Hvor er det bare en træls situation for jer at stå i :( ØV!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op hvor er det ringe! Jeg forstår ikke rigtig systemet nogen gange. Det er også utroligt så stor forskel der er fra by til by.

Jeg ved ikke hvordan I får lillemanden i VS men det kan være du skal gøre som Camillat skriver og ringe ofte til pladsanvisningen og rykke for det.

Krydser fingre for at I får enten vuggestue eller en DP der holder længere åben! Det er da heldigt du har mulighed for at gå hjemme noget længere tid så I ikke står og mangler en plads d. 1/5.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er saa godt nok 30 aar siden at min mor stod i samme boevl med hhv. min soester og jeg, men altsa...

Hun ringede dagligt og var en pestilens uden lige for at hoere, hvor vi nu var paa listen og om der ikke snart var noget fri der, hvor hun ville(VILLE!) have os hensm.gif

Saa hun fik det ret hurtigt, som hun villerolleyes.gif

Jeg er meget enig :ditto

Det lyder vanvittigt, men det skulle eftersigende virke :blink

Den VS vi var til rundvisning hos anbefalede mig ligefrem at begynde og kime pladsanvisningen ned, når den tid nærmer sig.

Jeg forstår dig virkelig godt. Håber der bliver en plads til ham 1. juni så :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har det ligesom dig , har os skrevet David op til vuggestue da han var 1 måned gammel og han har ikke fået tilbudt nogle plads for der er ikke nogle ledige pladser så blev os henvist til at søge om en DP plads for der der pasningsgaranti ..

Synes det er for dårligt at det kan være så svært at få en VS plads!

og jeg bor ingengang i Odense, men på sjælland <_<

Så nu starter han i DP, men håber fandme for dem selv at han får en vuggestue plads inden han bliver 18 måneder for så bliver han slettet på listen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER