Berit

Indkøb af de "store" ting og indretning af børneværelse..

5 indlæg i dette emne

Ja som overskriften lyder så synes jeg det kunne være hyggeligt at hører hvornår I køber de "store" ting...

Jeg er selv temmelig "frygtelig" til lister og planlægning i god tid - så meget af vores ved jeg allerede hvad skal være :whistling

Værelset er stort set på plads med seng (som starter med at stå inde hos os), puslekommode og lamper - alt sammen fra Ikea.

Skal så ud og finde enten tape til at sætte på den nederste del af væggene eller også bliver det Wallsticks :7himmel

Har fundet en side hvor der er rigtig mange søde: http://drengeunivers.dk/category/wallstickers-wallies-279/

Synes bare det er så skønt at finde pige ting efter så mange år (13 år) med drengeting som: biler, fodbold etc :loveshower

Jeg har kigget rigtig meget på barnevogne og er stadigvæk lidt i tvivl, så i dagene op til påske tager jeg manden under armen og går på barnevognsjagt -

"Voksi"-posen kom på plads i søndags - fik købt Føtex's drømmepose :rolleyes

Sidste havde jeg en Simo (norsk mærke) og var rigtig glad for den, men der fåes ikke så mange steder herhjemme..

Hvor langt er I andre kommet, hvile tanker har I om værelse, barnevogn m.m.?

Hilsen

Berit

post-3988-012284600 1331203866_thumb.jpg

post-3988-084107800 1331203876_thumb.jpg

post-3988-002374700 1331204172_thumb.jpg

post-3988-030155000 1331204177_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen, vi er da ret godt med, tror jeg efterhaanden :)

Jeg er selv en fan af lister, planer og excel-ark, saa jeg ved ogsaa hvad, hvormeget det koster og hvornaar det skal koebes lol_hitting.gif

Saadan er jeg indrettet, men der er en saerlig plads til at vaere kreativ med hensyn til boernevaerelset, saa der vil jeg finde ting efterhaanden, som det tager form. Jeg har indrettet mangt et hjem for folk gennem mit arbejde i moebelbutik og har altid vaeret glad for at kigge paa boernevaerelser a1221.gif

Vi koebte barnevogn, da januarudsalget startede; Det blev en Basson Grande Noble i moerkeblaa, som jeg har koebt i Kaere Boern i Aarhus. Der staar den klar til at blive sendt til Italien, naar jeg finder en fornuftig speditionspris. Sammen med barnevognen har vi koebt en luksuspakke med en masse laekkert barnevognstilbehoer.

post-2587-045548800 1331211707_thumb.png

I forgaars var vi i IKEA, hvor vi koebte samme seng som ovenfor, Hensvik, med alt sengetilbehoer, som madras, rullemadras etc. Vi koebte ogsaa puslebord og en masse andre smaating til vaerelset, lampe, kurve etc. Det er nu paa plads paa vaerelset. Nogle smaamoebler skal males, hylde monteres, billeder og wallsticker op, taeppe paa gulvet og sengen skal udstryres med sengerand og en himmel 7himmel.gif

post-2587-083690900 1331211742_thumb.jpg

I april koeber vi autostol og resten af det noedvendige antal stofbleer (altsaa dem til nummeren). Vi koeber enten en Cybex Aton med selebase eller en Roemer Babysafe plus med selebase, alt efter bedste tilbud paa nettet :)

Maj bliver maaneden, hvor de sidste smaating indkoebes, vaerelset goeres helt klart, barnevogn og autostol er paa plads og er blevet luftet godt igennem, og hvor stofbleer, toej og andre tekstiler er vasket godt igennem, toerret og paa plads.

Min deadline er 15. maj. Altsaa en maaned foer termin og jeg er rigtig glad for at have den planloveshower.gif

Mit babyvaerelsesprojekt kan foelges i min graviditetstraad - links i foerste indlaeg wink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke så meget endnu - og ikke noget børneværelse, før vi har solgt lejligheden og købt et hus - så det er vi gået i gang med :-)

(Så hvis nogen kender nogen, der mangler en 80 m2 andelslejlighed helt nede ved Sortedamssøen i KBH, så er det om at råbe højt :-))

Men vi har lånt en masse ting, der står klappet sammen og gemt væk - ellers kan vi ikke være der. Og jeg tror at kattene ville lægge sig i sengen, hvis vi samlede den nu.

Ville bare gerne lave børneværelse, men må væbne mig med tålmodighed.

Så det bliver en tremmeseng for fodenden af vores seng.

Puslepude på vaskemaskinen.

Børnetøj i kurve på reolen i soveværelset (så må knaldromanerne vige pladsen)

Og en barnevogn i et skur ude i gården (hvis der er plads)

Er meget misundelig på jeres børneværelser!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor i en lille 2,5 værelseslejlighed, så vi indretter babykrog i hjørnet af den ene stue.

Vi har dog allerede nogel af de større ting på plads;

Vi har arvet min gamle barneseng, som så bare har fået en ny sengerand.

Min far er ved at lave et vægthængt puslebord til badeværelset og autostolen, har vi arvet af en kollega.

Det eneste store vi mangler er barnevogn og en kommode, og det planlægger jeg at have klar inden 1. maj (1 måned inden termin).

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barnevogn, autstol og madrasser er købt. Vi venter på at få vuggen hjem, som er en vugge jeg selv har ligget i og så får vi også tremmeseng og kravlegård.

Vi mangler at få malet børneværelset og indrette det. Derudover skal vi ha købt et puslebord inden længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER