Barbamama

Hvad mangler I?

25 indlæg i dette emne

Jaja, det her minder meget om den tråd, jeg har lavet med, hvor meget I allerede har købt :whistling

Men tænkte at det kunne være rart med en fælles tråd om hvad vi mangler . :) Så kan vi se, om vi er "bagud" og om vi har glemt noget, som andre har tænkt på :)

Hos os ser det sådan her ud:

Det mangler vi at købe:

Mindst ét mere sengesæt (som skal være Vanilla Victor Mobil)

Sengerand (Victor Mobil)

Sengehimmel + pind (VM igen :whistling )

Uro til sengen (ender nok også med at være VM)

Natlampe (måske Barbapapa?)

Puslekommode (Esther fra Babysam)

Hoved-halefad

Ca. 10 stofbleer mere (regner med 5 bumgenius og 5 tots bots - nye)

Papir til stofbleer

Spand og stofposer til stofbleer

Termometer

Pusletaske (svært... Ønsker mig en ByStroom Bea, men er for nærrig til at betale 800 for en <_< )

Puslekurve (Købes først når vi har fået købt og samlet puslekommoden, så vi ved hvilke kurve, vi har brug for)

Ammebh'er (fra h&m eller andet billigt...)

Store hygiejnebind til når vandet går og barselsflåd (venter lige og ser om det evt. er med i Matas' babypakke)

D-dråber (venter til vi er tættere på fødslen med at købe)

Barnevognen (Skal være Odder Zip i sort med turkis kantbånd, men er i tvivl om det skal være med sort eller hvidt stel)

Regnslag (Odder)

Lift

Madras og lagner til barnevogn og lift

Neglesaks

Tøj (har ikke helt overblik over hvor meget vi mangler, men vil i hvert fald gerne have nogle helt almindelige hvide bodyer i str 50 og 56, nogle helt almindelige hvide hjelme og nogle bløde bukser i str. 50 og 56 til at have over en body på varme dage)

Altanbarnevogn + indhold

Evt.

Ekstra skab

Hylder

Væg-dekorationer

Nusseklud/bamse

Flere sæt sengetøj

Det mangler vi at gøre:

Finde plejefamilie til vores slange, som vi desværre ikke kommer til at have plads til længere

Fusionere vores skriveborde (altså så vi kun har ét istedet for to)

Flytte fryseren ud i køkkenet

Transportere vores ene skrivebord ud til dem, der skal have det

Male børneværelse

Samle møbler

Pynte og indrette

Vaske alt babyens tøj, bleer og sengetøj

Få nøgle til barnevognsrum

Tjekke op på om junior automatisk bliver medlem af Danmark, når jeg er det, eller om vi skal gøre noget aktivt for det (og i givet fald hvad)

Fylde fryser med mad til første tid med den lille ny

Pakke taske til hospitalet

Alt barnedåbsrelateret

Det mangler vi at beslutte:

Bettemandens navn - sådan endeligt

Barnedåbsbeslutninger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan også lige opdatere lidt :)

Barnevogn (op til 500) - ville helt vildt gerne have en lidt dyrere 2. Vogn, men manden mener ikke det er nødvendigt :rolleyes Har købt lækker brugt Odder-vogn :loveshower

Evt. Ståbræt/søskendesæde (50) Vi venter lige og ser om vi får brug for den

Sort rumdeler (400-500)

Sort kommode (700-1000)

Sengerand (evt Jens thorn) (400)

Højstol (600-800)

Derudover ønsker jeg mig en ByStroom - Anly pusletaske (min kusine har den, og er rigtig glad for den i forhold til pladsen og 2 blebørn :) ) Så håber meget den "ligger under træet" i morgen :goodluck

Det GJORDE den.... Og jeg er simpelthen forelsket i den.... Den er SÅ meget federe end jeg troede.... Fantastisk :loveshower

Og så mangler jeg småtingene til lillebrors værelse.... Men det kommer først senere, når møblerne er på plads :)

Sidst, men ikke mindst, skal vi muligvis have købt lidt mere tøj..... Og hvis lillebror bliver skønnet til en mere normal (sagt for sjov..... Marlon vejede jo 4250 g ;) ) fødselsvægt, skal vi også have købt lidt i str. 50 og 56 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Legetæppe med rangle

Autostol(0-13 kg)

Sutteflasker

Ammepude

Dyner(+dynebetræk, sengelinned)

Sengerand

Himmel

Pusletaske

Regnslag

Myggenet

Dyner til barnevogn

Babyalarm

Babytæppe® + Evt. til puslepladen

Sokker

Strømpebukser

Babysovepose

Sovebamse

Stofbleer

Ammeindlæg

Amme BH

Hagesmække

Engangs vaskeklude

Diverse babycremer (natusan eller derma)

Natlampe

+ Andre tøseting til værelset :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw..

Vi mangler:

Badekar + stativ (Vi venter lige og ser om svigermor ikke har et vi kan få)

Kørepose

Det er de eneste ting vi umiddelbart mangler selv at købe.. Legetøj, uro osv. regner vi med at "folk" nok giver i gave, og ellers så har vi noget brugt vi bare bruger..

Vi er vist ret langt.

EJ! Vi mangler at få tremmeseng hjem, og samle den. Vi mangler også at få vuggen hjem (Men den bliver brugt af baby Alberte lige for tiden jo :7himmel ).

Jeg har tre ammebher, så regner med at købe nogle "ordentlige" når jeg har født, og bedre ved hvad størrelse de liiige skal være ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov ja, vi mangler selvfølgelig også at flytte alting rundt (Computeren skal fra soveværelse og ind i stuen.) Men det gør vi først om et par måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det var noget af en liste Mette...... Blev helt forpustet af at læse den :D

Min liste er ikke så udførlig.... Men vi har den da :)

(med ca. Priser.... Mest på brugte sager :) )

Barnevogn (op til 500) - ville helt vildt gerne have en lidt dyrere 2. Vogn, men manden mener ikke det er nødvendigt :rolleyes

Evt. Ståbræt/søskendesæde (50)

Sort rumdeler (400-500)

Sort kommode (700-1000)

Sengerand (evt Jens thorn) (400)

Højstol (600-800)

I alt max 3500

Derudover ønsker jeg mig en ByStroom - Anly pusletaske (min kusine har den, og er rigtig glad for den i forhold til pladsen og 2 blebørn :) ) Så håber meget den "ligger under træet" i morgen :goodluck

Og så mangler jeg småtingene til lillebrors værelse.... Men det kommer først senere, når møblerne er på plads :)

Sidst, men ikke mindst, skal vi muligvis have købt lidt mere tøj..... Og hvis lillebror bliver skønnet til en mere normal (sagt for sjov..... Marlon vejede jo 4250 g ;) ) fødselsvægt, skal vi også have købt lidt i str. 50 og 56 :)

Har du fødselsdag? :hurra

Og ja, jeg mistede også selv næsten pusten :P Men synes det er dejligt håndgribeligt med en liste uanset hvor lang den så end er :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw..

Vi mangler:

Badekar + stativ (Vi venter lige og ser om svigermor ikke har et vi kan få)

Kørepose

Det er de eneste ting vi umiddelbart mangler selv at købe.. Legetøj, uro osv. regner vi med at "folk" nok giver i gave, og ellers så har vi noget brugt vi bare bruger..

Vi er vist ret langt.

EJ! Vi mangler at få tremmeseng hjem, og samle den. Vi mangler også at få vuggen hjem (Men den bliver brugt af baby Alberte lige for tiden jo :7himmel ).

Jeg har tre ammebher, så regner med at købe nogle "ordentlige" når jeg har født, og bedre ved hvad størrelse de liiige skal være ;)

Det er ski da imponerende, at I ikke mangler mere :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du fødselsdag? :hurra

Og ja, jeg mistede også selv næsten pusten :P Men synes det er dejligt håndgribeligt med en liste uanset hvor lang den så end er :P

Jep ;)

Og giver dig ret med listen.... Ellers roder det hele bare totalt rundt oppe i hovedet :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaja, det her minder meget om den tråd, jeg har lavet med, hvor meget I allerede har købt :whistling

Men tænkte at det kunne være rart med en fælles tråd om hvad vi mangler . :) Så kan vi se, om vi er "bagud" og om vi har glemt noget, som andre har tænkt på :)

Hos os ser det sådan her ud:

Det mangler vi at købe:

Mindst ét mere sengesæt (som skal være Vanilla Victor Mobil)

Sengerand (Victor Mobil)

Sengehimmel + pind (VM igen :whistling )

Uro til sengen (ender nok også med at være VM)

Natlampe (måske Barbapapa?)

Puslekommode (Esther fra Babysam)

Hoved-halefad

Ca. 10 stofbleer mere (regner med 5 bumgenius og 5 tots bots - nye)

Papir til stofbleer

Spand og stofposer til stofbleer

Termometer

Pusletaske (svært... Ønsker mig en ByStroom Bea, men er for nærrig til at betale 800 for en <_< )

Puslekurve (Købes først når vi har fået købt og samlet puslekommoden, så vi ved hvilke kurve, vi har brug for)

Ammebh'er (fra h&m eller andet billigt...)

Store hygiejnebind til når vandet går og barselsflåd (venter lige og ser om det evt. er med i Matas' babypakke)

D-dråber (venter til vi er tættere på fødslen med at købe)

Barnevognen (Skal være Odder Zip i sort med turkis kantbånd, men er i tvivl om det skal være med sort eller hvidt stel)

Regnslag (Odder)

Lift

Madras og lagner til barnevogn og lift

Neglesaks

Tøj (har ikke helt overblik over hvor meget vi mangler, men vil i hvert fald gerne have nogle helt almindelige hvide bodyer i str 50 og 56, nogle helt almindelige hvide hjelme og nogle bløde bukser i str. 50 og 56 til at have over en body på varme dage)

Altanbarnevogn + indhold

Evt.

Ekstra skab

Hylder

Væg-dekorationer

Nusseklud/bamse

Flere sæt sengetøj

Det mangler vi at gøre:

Finde plejefamilie til vores slange, som vi desværre ikke kommer til at have plads til længere

Fusionere vores skriveborde (altså så vi kun har ét istedet for to)

Flytte fryseren ud i køkkenet

Transportere vores ene skrivebord ud til dem, der skal have det

Male børneværelse

Samle møbler

Pynte og indrette

Vaske alt babyens tøj, bleer og sengetøj

Få nøgle til barnevognsrum

Tjekke op på om junior automatisk bliver medlem af Danmark, når jeg er det, eller om vi skal gøre noget aktivt for det (og i givet fald hvad)

Fylde fryser med mad til første tid med den lille ny

Pakke taske til hospitalet

Alt barnedåbsrelateret

Det mangler vi at beslutte:

Bettemandens navn - sådan endeligt

Barnedåbsbeslutninger

Mht danmark skal du selv ind og taste cpr nummer og navn på junior.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht danmark skal du selv ind og taste cpr nummer og navn på junior.

Arh, det var da godt at vide! :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør mig stresset at skrive en masse lister; Mange af tingene er jo noget man bare "gør" og ikke noget der er nødvendigt at "huske på"; fx vaske babytøj.. :) Det vasker jeg jo også først senere.. Men det mangler jeg da også.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op! Sådan kan jeg slet ikke forberede mig... Synes stadig der er vanvittig længe til juli ;)

Vi har vist styr på alle de store ting. Vugge, seng, barnevogn, lift, voksipose,værelset er malet, kravlegård, puslekommode, skråstol, autostol...

Og de mindre ting, det regner jeg med kommer stille og roligt henover de næste måneder. Noget af det når inspirationen lige kommer over os, noget af det som impulskøb og noget af det efterhånden som det kommer på tilbud... Og noget af det låner vi af gode venner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke særlig struktureret omkring indkøb til babyen. Var det heller ikke ved de to andre. Lidt underligt i forhold til at jeg er meget struktureret omkring mange andre ting. Jeg satser på at have det meste af de ting som skal bruges fra drengene. Har lige fået noget brugt pigetøj i str. 50-68, så vi kan nok klare os lidt. Jeg tror desuden, at der falder noget mere tøj af i gaver :)

Ordner nok først de sidste indkøb som bleer mm lige inden. Ellers tager vi det som det kommer, det har virket før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan jeg opdatere lidt

Det mangler vi at købe:

Natlampe (måske Barbapapa?)

Flere ammebh'er (har købt 2)

Store hygiejnebind til når vandet går og barselsflåd (venter lige og ser om det evt. er med i Matas' babypakke)

D-dråber (venter til vi er tættere på fødslen med at købe)

Neglesaks

Lidt tøj (har ikke helt overblik over hvor meget vi mangler, men vil i hvert fald gerne have nogle helt almindelige hvide bodyer i str 50 og 56, nogle helt almindelige hvide hjelme og nogle bløde bukser i str. 50 og 56 til at have over en body på varme dage)

Altanbarnevogn + madras

Hylder

Evt.

Ekstra skab

Nusseklud/bamse

Det mangler vi at gøre:

Flytte slangen ned til min svigerinde (som gider passe den :yay)

Fusionere vores skriveborde (altså så vi kun har ét istedet for to)

Flytte fryseren ud i køkkenet

Transportere vores ene skrivebord ud til dem, der skal have det

Male børneværelse

Samle møbler

Pynte og indrette

Vaske alt babyens tøj, bleer og sengetøj

Få nøgle til barnevognsrum

Melde junior ind i Danmark (efter fødslen)

Fylde fryser med mad til første tid med den lille ny

Pakke taske til hospitalet

Alt barnedåbsrelateret

Det mangler vi at beslutte:

Bettemandens navn - sådan endeligt

Barnedåbsbeslutninger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan også lige opdatere lidt :)

Barnevogn (op til 500) - ville helt vildt gerne have en lidt dyrere 2. Vogn, men manden mener ikke det er nødvendigt :rolleyes Har købt lækker brugt Odder-vogn :loveshower

Evt. Ståbræt/søskendesæde (50) Vi venter lige og ser om vi får brug for den

Sort rumdeler (400-500)

Sort kommode (700-1000)

Sengerand (evt Jens thorn) (400)

Højstol (600-800)

Derudover ønsker jeg mig en ByStroom - Anly pusletaske (min kusine har den, og er rigtig glad for den i forhold til pladsen og 2 blebørn :) ) Så håber meget den "ligger under træet" i morgen :goodluck

Det GJORDE den.... Og jeg er simpelthen forelsket i den.... Den er SÅ meget federe end jeg troede.... Fantastisk :loveshower

Og så mangler jeg småtingene til lillebrors værelse.... Men det kommer først senere, når møblerne er på plads :)

Sidst, men ikke mindst, skal vi muligvis have købt lidt mere tøj..... Og hvis lillebror bliver skønnet til en mere normal (sagt for sjov..... Marlon vejede jo 4250 g ;) ) fødselsvægt, skal vi også have købt lidt i str. 50 og 56 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi mangler nu:

En skænk, til prinsessen tøj

En lift (Som vi henter i weekenden)

Komme på genbrugspladsen med en reol

Sortere bøger, som skal til genbrug.. :boo

Få tremmesengen hjem (Bliver nok i påsken)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det mangler vi at købe:

Natlampe (måske Barbapapa?)

Flere ammebh'er (har købt 2)

Store hygiejnebind til når vandet går og barselsflåd (venter lige og ser om det evt. er med i Matas' babypakke)

D-dråber (venter til vi er tættere på fødslen med at købe)

Neglesaks

Lidt tøj (har ikke helt overblik over hvor meget vi mangler, men vil i hvert fald gerne have nogle helt almindelige hvide bodyer i str 50 og 56, nogle helt almindelige hvide hjelme og nogle bløde bukser i str. 50 og 56 til at have over en body på varme dage et par sæt i 50/56 og så en lun fleecejakke til kolde dage)

Altanbarnevogn + madras

Hylder

Evt.

Ekstra skab

Nusseklud/bamse

Det mangler vi at gøre:

Flytte slangen ned til min svigerinde (som gider passe den )

Fusionere vores skriveborde (altså så vi kun har ét istedet for to)

Flytte fryseren ud i køkkenet

Transportere vores ene skrivebord ud til dem, der skal have det

- det er dog kommet i kælderen istedet

Male børneværelse Svigerinden er i fuld gang og bliver nok færdig imorgen. :)

Samle møbler

Pynte og indrette

Vaske alt babyens tøj, bleer og sengetøj

Få nøgle til barnevognsrum

Melde junior ind i Danmark (efter fødslen)

Fylde fryser med mad til første tid med den lille ny

Pakke taske til hospitalet

Alt barnedåbsrelateret

Det mangler vi at beslutte:

Bettemandens navn - sådan endeligt

Barnedåbsbeslutninger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi mangler pt

At få købt babyalarm

At få købt badekar

At få købt lidt mere tøj

At få købt pusleting, bleer, negleklipper, vådservietter mv

At få hentet barnevogn, puslebord, tremmeseng, autostol mv omkring d. 1. juli

Skal have købt lamper, gardiner mv til børneværelset.

At få vasket alt babytøj

At få vasket alt legetøjet

Nåja og vigtigst af alt, at få bygget børneværelset færdig.

Lige hvad jeg kan komme på pt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter en lille shoppetur igår (ByStroom Alma sort indkøbt :loveshower og Smallstuff Ammepude :loveshower ) og en tur til Skotland (babytøj :7himmel ), er depoterne efterhånden fyldt op så nu mangler vi efterhånden kun:

- Badekar og stativ

- Skridsikkert underlag badekar

- Lagenunderlag til Lift/vugge

- Strækvikle

- Hoved/Halefad

- Kravlegård

- ABC Cobra Kombivogn (brugt) til rejsebrug (flyver til Skotland i september og Egypten i Oktober så har brug for en kompakt vogn til en lille baby :7himmel )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi mangler pt.

Det mangler vi at købe:

Natlampe (måske Barbapapa?)

Flere ammebh'er (har købt 2)

Store hygiejnebind til når vandet går og barselsflåd (venter lige og ser om det evt. er med i Matas' babypakke)

D-dråber (venter til vi er tættere på fødslen med at købe)

Neglesaks

Altanbarnevogn + madras

Evt.

Nusseklud

Lidt tøj (Nogle helt almindelige hvide bodyer i str 50 og 56 og et par sæt i 50/56)

Det mangler vi at gøre:

Melde junior ind i Danmark (efter fødslen)

Fylde fryser med mad til første tid med den lille ny

Pakke taske til hospitalet

Alt barnedåbsrelateret

Det mangler vi at beslutte:

Bettemandens navn - (er muligvis fundet, men bliver først endeligt besluttet efter fødslen)

Barnedåbsbeslutninger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter en lille shoppetur igår (ByStroom Alma sort indkøbt :loveshower og Smallstuff Ammepude :loveshower ) og en tur til Skotland (babytøj :7himmel ), er depoterne efterhånden fyldt op så nu mangler vi efterhånden kun:

- Badekar og stativ

- Baby badestol

- Skridsikkert underlag badekarDroppet da vi skal bruge indsats det første lange stykke tid :7himmel

- Lagenunderlag til Lift/vugge

- Strækvikle

- Hoved/Halefad

- Kravlegård

- ABC Cobra Kombivogn (brugt) til rejsebrug (flyver til Skotland i september og Egypten i Oktober så har brug for en kompakt vogn til en lille baby :7himmel )

- Selebase Cybex Aton Er lige bestilt ved Ønskebørn til 550,- :whistling

hmm så er vi da vist også snart ved at være klar til lillemanden kommer ud :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manglende følger lige pt:

Lagner til tremmeseng - Har allerede to stræklagener til lift. Men er det nok? Hvor mange køber I?

Sengehimmel i hvid(evt. myggenet)

Pusletaske - Gaia&Ko

Babyalarm - Super Nova D7

Uro m. musik - Er lidt i tvivl om, jeg behøver sådan en?

Alt-i-en saks

Næsedims

Tættekam/børste

Baby bog

Barnets bog

Brystcreme

Ammeindlæg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lagner til tremmeseng - Har allerede to stræklagener til lift. Men er det nok? Hvor mange køber I?

Sengehimmel i hvid(evt. myggenet)

Uro m. musik - Er lidt i tvivl om, jeg behøver sådan en?

Jeg har ikke købt lagner til liften :whistling Regner simpelthen med at bruge dem til barnevognen, og bare "stramme dem til".. selvom de ikke er dyre, så bruger baby bare ikke liften særlig længe jo, så synes det er spild af penge at købe begge dele :rolleyes

Myggenet - GOD ide.. det har jeg jo selv :D

Og med hensyn til uroen, så mener jeg de siger at det er bedst at vente med musik uro osv, til de er lidt ældre (et par måneder), så vi ønsker os en i barsels eller barnedåbsgave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så mangler vi kun:

Ammeindlæg

Kravlegård

Lagenunderlag

Slanger til barnevognshjul

:loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke købt lagner til liften :whistling Regner simpelthen med at bruge dem til barnevognen, og bare "stramme dem til".. selvom de ikke er dyre, så bruger baby bare ikke liften særlig længe jo, så synes det er spild af penge at købe begge dele :rolleyes

Myggenet - GOD ide.. det har jeg jo selv :D

Og med hensyn til uroen, så mener jeg de siger at det er bedst at vente med musik uro osv, til de er lidt ældre (et par måneder), så vi ønsker os en i barsels eller barnedåbsgave :)

Jeg fik faktisk bare de lagener. De kan godt være det er til barnevognen, synes bare de er meget små :P

Myggenet - Den idé har jeg da fået af dig :balloons

Så stryger jeg uroen :D Og ønsker mig sådan en istedet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER