tville1978

Forslag til børnevenlige rejser

7 indlæg i dette emne

Manden og jeg overvejer at bestille en rejse med vores drenge på 2 og 6 år til sommer.

Men hvad skal vi vælge og hvilke forholdsregeler skal vi tage?

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er endu ikke mor selv, men er gravid og har lige vaeret paa bryllupsrejse i Thailand. Nu ved jeg ikke, hvor langt vaek I gerne vil, men paa vores hotel, Imperial paa Koh Samui, var der flere familier med boern, som noed det i stor stil. Det var finske, amerikanske, autralske og forskellige blandede familier og jeg ville ikke selv betaenke mig ved at tage dertil med boern. Jeg ville derimod ikke tage til Bangkok, udover en overnatning om noedvendigt, for det var praeget af luftforurening, storbykaos og snydere. Hvis jeg skulle rejse langt ville jeg saette mig ind i, hvordan man bedst rejser i fly med smaa boern.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers er Italien et utrolig boernevenligt land rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers er Italien et utrolig boernevenligt land rolleyes.gif

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke børn, men som en medpassager i et fly vil jeg sige at når man rejser med en 2 årig så lad for gud skyld ikke flyveturen være for lang - min personlige mening er at det er dyreplageri at tvinge et lille barn til at sidde stille i så lang tid - et par timer er ok, men derover ville jeg ikke syntes om det. Jeg har en gang sat i et fly i 2,5 timer med et barn der skreg hele vejen - ALLE blev sure og kabine personalet var røde i hovedet af stress over det barn, det var ikke rart for moderen som fik ondt over alt i forsøget på at holde barnet i nogenlunde ro - jeg er helt sikker på at ikke alle børn er sådan, men tænk over rejsetiden når du ikke ved hvordan dit barn reagerer i fx et fly. Nogle børn elsker det og kan derfor sagtens sidde i et fly i længere tid, men prøv det lige af først.

Tænk på at der skal være aktiviteter til den store på 6 år, fx børneklub, men med DANSK leder! Eller masser af muligheder for svømmetid i en (overdækket) pool. En lækker legeplads og en familie venlig restaurent.

Italien ER et børnevenligt land, det giver jeg ret i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har endt med at bestille et sommerhus i sydøst jylland. Vi har spurgt farmor og farfar om de ville med. Og det ville de gerne :loveshower

Jeg endte med at blive lidt nærig da jeg så priserne for en udlandsrejse. Så derfor bliver det en dejlig ferie i dat danske i stedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste år var vi en uge i sommerhus og 10 dage på Kreta - sommerhus turen var klart den bedste!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER