My-Moren

Fornemmelsen af graviditet....

35 indlæg i dette emne

Ja måske en lidt kluntet skrevet overskrift... Men det det handler om er, at jeg i de sidste 14 dage har gået med en fornemmelse om at min graviditet er gået tilgrunde...

Jeg synes mine symptomer på graviditet så småt forsvinder - jeg er gået ind i uge 12 og mange symptomer skulle gerne fortage heromkring, har jeg læst mig til.

Men den mærkeligste af dem alle er omkring min mave, jeg har siden jeg var ca. 7 uger henne haft en lidt oppustet mave, har kunnet mærke at den, indenunder al fedtet, har været lidt hårdere end normal og jeg har ikke kunnet trække den specielt meget ind. Det kan jeg nu og hårdheden er mere eller mindre forsvundet...

Jeg har snakket med to kollegaer som begge har været gravide og de siger at man kommer til et punkt i graviditeten hvor man ikke føler sig så gravid længere.. Den ene kollega spurgte endda om jeg var omkring uge 12... Så de må jo have prøvet noget lignede. Men jeg synes det er svært, når det er noget man virkelig ønsker sig - altså at være gravid og blive mor! :)

Jeg skal til N/F d.6 Marts - så der får jeg vished... Men det er svært at overdøve ens mavefonemmelse og ens tanker!!

Er der nogen her der står med samme tanker? eller måske har fået børn og prøvet det samme??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har haft de helt samme tanker :) Her i uge 21+ kan jeg stadigvæk nogen gange føle jeg slet ikke er gravid!!

Men faktisk, de gange jeg har talt med lægen, har de spurgt *Hvad siger din fornemmelse dig* - de to gange jeg har mistet, har jeg begge gange "vidst" der var noget galt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft de helt samme tanker :) Her i uge 21+ kan jeg stadigvæk nogen gange føle jeg slet ikke er gravid!!

Men faktisk, de gange jeg har talt med lægen, har de spurgt *Hvad siger din fornemmelse dig* - de to gange jeg har mistet, har jeg begge gange "vidst" der var noget galt..

Det er også fornemmelsen, der næsten går mig mest på! Men jeg synes egentlig det er svært at skelne mellem om det er en fornemmelse eller "bare" en form for angst for at have mistet noget, som man så inderligt ønsker sig..!??!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender bestemt de tanker, det er svært at nyde manglen på besværlige symptomer når man bare blir så usikker og jeg var også ret nervøs op til NF scanningen. Håber tiden flyver afsted for dig og at din frygt er helt ubegrundet :goodluck jeg kan ikke sige så meget andet end, det er svært at stole på "fornemmelser" når man går og er nervøs eller bange. Din livmor når formentlig kun nogle fingre over skambenet, og der går nogen uger endnu før maven "rigtig" vokser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan så meget følge dig. Jeg har også on and off mave og har konstant frygt for noget er galt. Men det har klart hjulpet mig at høre hjertelyden på dobleren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft det fuldstændig ligesom du beskriver det. Fra omkring 1½ uge før nakkefoldsscanningen begyndte jeg at få en masse tanker og fornemmelser om, at der ikke længere var liv. Jeg syntes ikke at jeg havde de samme symptomer mere og jeg kunne ikke længere fornemme barnet som jeg syntes jeg havde kunne tidligere. Jeg har for ikke så lang tid siden mistet tidligt i graviditeten, så det sidder helt klart i mig og gør mig ekstra bange. Dengang havde jeg rigtig ondt og viste nopk egentlig godt at der var noget galt. Denne gang var jeg nervøs fordi jeg ikke mærkede noget, underligt som man kan gøre sig selv nervøs..

Men i går til NF viste det sig jo heldigvis at alt var godt og jeg bare nu er gået over i en periode i graviditeten hvor der ikke er helt så mange symptomer. Så mon ikke det er det samme tidspunkt du er kommet til og jeg er sikker på at alt nok skal vise sig at være helt som det skal være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar!

Jeg synes jeg har fået mere ro på, efter jeg fik det hele ned på skrift! :)

Og Minnie (Malene) ja, det påvirker rigtig meget at nogen stykker fra gruppen på relativt kort tid har mistet. Det sætter jo tankerne igang hos en selv. Men du har ret, vi bliver nødt til at stole på at baby har det fint :)

Jeg ser bare frem til nakkefoldsscanningen som heldigvis rykker tættere og tættere på! Næsten uge "skal bare overståes" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Majken

Fik du symptomerne tilbage? Efter at have haft det rigtigt skidt med kvalme og træthed har jeg nu siden start uge 9 haft det godt- og bliver bange for at det er et dårligt tegn!! Har tidligere prøvet MA så det sidder jo i en.. Har været til to TS, den sidste i 8+3 hvor alt var fint men pyh hvor synes jeg der er lang tid til NF!

Kh sensommerbaby 9+5

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Sensommerbaby (og jer andre)

Det skete også for mig. Havde først næsten konstant kvalme og VILD træthed og ømme boobies, og pludselig i uge 9 ebbede det bare ud. Den seneste uge har jeg haft næsten min gamle energi tilbage (jeg er 11+3). Så jeg har været temmeligt nervøs til tider, og selvom jeg er positiv og tror på det, så har det hele tiden spøgt i baghovedet. Folk bliver ved med at sige: årh, du skal da bare være glad for at du er frisk igen! Og jeg tænker: Ja, det ER jeg da også, hvis altså Fister har det godt derinde. Det er jo ikke til at vide.

Men så i går da jeg vågnede synes jeg bare min mave var helt flad, og da jeg kom hjem om eftermiddagen læste jeg herinde, at endnu én mor (familie) havde været uheldig, og så fik jeg bare nok af at gå og tænke på det (Jeg skal først til NF 14. marts). Fandt en scanningsklinik, hvor man kunne droppe in og som lå tæt på + var billig, ringede til min mand og sagde: NU går vi altså derned! Heldigvis viste det sig at Fister var både vild og glad, og den vinkede til os og hjertet slog. Vi kunne se rygraden og hovedet og næsebenet. Det er de bedste 200 kr. jeg nogensinde har givet ud, og jeg føler mig på en eller anden måde mere gravid nu.

Så jeg tror altså at det er meget normalt, at kroppen nu har vænnet sig til den nye tilstand og derfor falder til ro med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor er det bare dejligt at læse Fister! uha, jeg synes det er hårdt at vi har mistet så mange i gruppen efterhånden!

håber ikke statistikken fortsætter! jeg skal først til NF den 12.marts...... og jeg krydser bare sådan fingre for at der er liv og alt er som det skal være!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Majken

Fik du symptomerne tilbage? Efter at have haft det rigtigt skidt med kvalme og træthed har jeg nu siden start uge 9 haft det godt- og bliver bange for at det er et dårligt tegn!! Har tidligere prøvet MA så det sidder jo i en.. Har været til to TS, den sidste i 8+3 hvor alt var fint men pyh hvor synes jeg der er lang tid til NF!

Kh sensommerbaby 9+5

Hejsa..

Jeg synes at symptomer i den grad er kommet tilbage! Har endda set baby i dag - dog ikke med de bedste forudsætninger inden scanningen (havde blødt her til morgen, men baby har det fint)

Jeg tror man når et "vakuum" i graviditeten, hvor kroppen vænner sig til den situation man er i - hvis det giver mening ;) Nogen af dem jeg snakkede med spurgte om jeg var i 12 uge og det var jeg jo.. Så jeg ved ikke om det er noget de fleste fornemmer på et tidspunkt, men det tyder det jo på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for besvarelserne piger! Synes jeg havde lidt morgenkvalme imorges så måske er det bare sådan at man kan have gode dage... ?

Uanset hvad så har folk jo forskellige symptomer- nogle mærker slet ikke til at de er gravide bortset fra udeblevet mens og større mave....

Det er nok bare fordi man ønsker det så meget at man gerne vil have små tegn på at kroppen stadig føler sig og dermed forhåbentlig er gravid med en sund og velskabt baby...

Jeg må Vist bare væbne mig med tålmod og positive tanker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i bedring, så jeg regner klart med at mit andet trimester bliver uden graviditets gener :)

Men kan du ikke se din mave er begyndt at bule... de sidste 2 uger her, har jeg godt nok haft vokseværk på mavsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Størst forandring hos mig er nok mine bryster som er vokset 1-2 størrelser og er lidt ømme- vægtforøgelse 2 kg. Jeg synes selv min mave er vokset lidt især om aftenen men min familie (søster mv) driller kærligt med at jeg stadig er flad som en pandekage.

Vi må se, glæder mig til indkaldelse til NF.

Nu skal den bare være og blive der- sund og rask!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

godt at høre bebs har det godt :loveshower

jeg mistede sidste år vores bebs jeg havde det lige som dig jeg ikke følte mig gravid mere, der vi kom til nf var det dødt :boo

men i morgen skal jeg til nf, jeg rigtig nervøs, er bange for det dødt igen, men tror og håber på vores kommende barn bliver derinde :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik scanningen lea?Jeg synes faktisk at mine symptomer er kommet igen... Er atter træt og sidder lige nu med kvalme :/ føler mig gravid. Maven er også vokset, så nu glæder jeg mig til NF på tirsdag. Dog stadig nervøs...! Til nf er der gået næsten 1 måned siden ts... Det er lang tids venten.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik scanningen lea?Jeg synes faktisk at mine symptomer er kommet igen... Er atter træt og sidder lige nu med kvalme :/ føler mig gravid. Maven er også vokset, så nu glæder jeg mig til NF på tirsdag. Dog stadig nervøs...! Til nf er der gået næsten 1 måned siden ts... Det er lang tids venten.... :)

min nf gik rigtig godt var 4 dage længere henne :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:-)))))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt så nu er jeg ved at være klar til at mærke liv igen..... Nu har scanningen fortaget sig og jeg har igen lyst til at se hende eller som minimim mærke hende :) Bom bom..... shit hvor er der lang tid til september.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig! Dog, tror, jeg ikke at jeg endnu har mærket liv... Men ja, man bliver meget utålmodig! Jeg er lidt glad for at bo i Kbh og kan drøne forbi en scanningsklinik faktisk hver dag... Ikke at jeg gør det ;) Men kunne godt forstille mig at jeg tog forbi engang imellem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke jeg får en scanning før misdannelsesscanningen midt i april..... Hi hi, det er godt jeg ikke er den eneste der er lidt utålmodig her.

Har "kun" mærket den salto jeg vågnede ved den morgen, ellers har jeg heller ikke mærket noget.... Bare lige 3 spark i rap ville være fint til mig, så kan jeg leve videre på det i et par uger :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min baby var den smukkeste livligste skabning jeg nogensinde har set! Der var åbenbart ingen grund til bekymring (skulle bare have nydt at jeg har det godt) :)

Jubii-yeah!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min baby var den smukkeste livligste skabning jeg nogensinde har set! Der var åbenbart ingen grund til bekymring (skulle bare have nydt at jeg har det godt) :)

Jubii-yeah!

Dejligt at høre :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er en smule træls at denne følelse skal komme engang imellem.. Jeg har det on og off, altså følelsen af ikke at være gravid. Pt. har det stået på i lidt over en uge. Grundet til at jeg føler det, er fordi min mave føles tom og anderledes - lige som de andre gange jeg har haft fornemmelsen.. Her til morgen føles det virkelig som alt er væk inde i maven. Jeg har en følelse af at kunne trække maven helt ind, som før graviditeten..

Men jeg tænker det nok bare er fordi det er om morgenen, lige som at maven føles størst om aftenen - det kan være det er en natur ting, at maven ikke føles så stor om morgenen og stor om aftenen!?! Jeg aner det ikke :)

Det at mærke liv er jeg heller ikke 100% sikker på at jeg har mærket - er meget usikker! Og det er man vel når det er første gang man er gravid, man kender jo ingen tegn overhovedet.

Ser frem til min MD scanning d.18 april + jordemoder besøg.. Hvor jeg får set min lillemand igen! Håber alt er vel og at denne her følelse snart fortager sig igen!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er en smule træls at denne følelse skal komme engang imellem.. Jeg har det on og off, altså følelsen af ikke at være gravid. Pt. har det stået på i lidt over en uge. Grundet til at jeg føler det, er fordi min mave føles tom og anderledes - lige som de andre gange jeg har haft fornemmelsen.. Her til morgen føles det virkelig som alt er væk inde i maven. Jeg har en følelse af at kunne trække maven helt ind, som før graviditeten..

Men jeg tænker det nok bare er fordi det er om morgenen, lige som at maven føles størst om aftenen - det kan være det er en natur ting, at maven ikke føles så stor om morgenen og stor om aftenen!?! Jeg aner det ikke :)

Det at mærke liv er jeg heller ikke 100% sikker på at jeg har mærket - er meget usikker! Og det er man vel når det er første gang man er gravid, man kender jo ingen tegn overhovedet.

Ser frem til min MD scanning d.18 april + jordemoder besøg.. Hvor jeg får set min lillemand igen! Håber alt er vel og at denne her følelse snart fortager sig igen!!

Lige et besoeg fra juni-gruppen :)

Det er helt normalt at maven er ret lille om morgenen og stoerst sidst paa dagen. Hold da fast min mave har vaeret gigantisk om aftenen, nogle gange i andet trimester. Jeg havde ogsaa ngole gange den fornemmelse i starten af andet trismester - tom mave... men de er jo ogsaa smaa, de spirer, og maven har fordoejet og slappet af en hel nat ;)

Mange maerker foerst liv fra uge 20 og frem, til gengaeld gaar det saa hurtigt med at maerke det regelmaessigt og tydeligt. Hvis du gerne vil maerke liv, saa kan jeg anbefale at laegge sig ned sidst paa eftermiddagen og have ro. Maaske basker smaa sommerfugle rundt efter lidt tid eller maaske bobler det ligesaa stille derinde. Hvis det er for rytmisk, saa er det din puls og det er virkelig en lille ting, du maaske maerker, men anderledes end noget andet Kiss.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER