Barbamama

Stof-bind

19 indlæg i dette emne

Jeg har længe været ret hooked på idéen om stofbleer, og nu begynder jeg så småt at støde på stof-bind også... Min logik siger mig jo, at det også ville være bedre at gå væk fra engangs her... Men jeg har lidt sværere ved det :unsure

Mine problemer er nok:

- Det ville kræve en ekstra spand på vores i forvejen lille badeværelse (en til skrald og en seperat til bind)

- Jeg har endnu ikke fundet stofbind til g-streng, og det er altså sådan de fleste af mine trusser er udformet :blush

- Jeg er tænker lidt om de ikke bliver "klamme". Med bleer opfanger man jo lorten på det der papir, men blodet ville vel suge sig ned i stoffet? :unsure

- Af en eller anden grund kan jeg meget bedre forholde mig til at have tissebleer i en pose i pusletasken, end blodbind i en pose i pusletasken :whistling

MEN! Jeg tænker stadig at det jo nok VILLE være sundere. Og mere økonomisk...

Er der nogen, der har gode råd og/eller erfaringer?

Og kan man så egentlig vaske bind og bleer sammen? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke forstand på hverken stofbleer eller bind. Jeg vil dog bare lige skrive at jeg har før hørt om kvinder som bruger den der lady-cup. Jeg har slet ingen erfaring med den, men tænkte at den måske kunne løse dit g-strengs/binde-problem :whistling

Personligt bruger jeg tampon, men det gør det ikke billigere eller sundere end det du gør nu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaeh, jeg har også tænkt på den der ladycup. Jeg synes bare den ser lidt farlig ud :blush

Måske man kunne lokke Camillat til at fortælle lidt om den herinde? :whistling Mener bestemt at hun var ekspert... :gp

Men vil stadig også gerne høre, hvis nogen har erfaringer med stofbind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaeh, jeg har også tænkt på den der ladycup. Jeg synes bare den ser lidt farlig ud :blush

Måske man kunne lokke Camillat til at fortælle lidt om den herinde? :whistling Mener bestemt at hun var ekspert... :gp

Men vil stadig også gerne høre, hvis nogen har erfaringer med stofbind :)

Jeg er helt enig i det farlige :lolhit Jeg har heller ikke turde kaste mig ud i det :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt Cuppen, synes ideen er GENIAL - dog kan jeg ikke bruge den, synes den er for stor selvom jeg har købt den mindste... Den vil ligesom ikke folde sig ud deroppe, slet ikke plads nok, og så kan jeg slet ikke få den ud igen haha, men øver hele tiden for jeg VIL have det til at lykkes så jeg kan slippe for bind og tampon... Det her virker meget "renere" og ingenting der skal smides ud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naar jeg ikke er gravid, saa bruger jeg menstruationskoppen LadyCup, maaske sammen med oeko-trusseindlaeg eller stoftrusseindlaeg.

Jeg er faktisk saa begejstret for denne loesning, at jeg er ved at aabne en webshop hernede i Italien, hvor jeg vil saelge den og stoftrusseindlaeg fra Funkjogging i DK.

Selv vil jeg ikke have stofbind, for det giver mig stadig den ad-fornemmelse, som jeg altid har haft med bind. Jeg synes heller ikke, jeg gider vaske mit eget blod vaek fra noget en gang om maaneden. Men med koppen, der kommer der jo max lidt pletbloedning ud, hvis den ikke sidder ordentligt eller jeg har en dag med styrtbloedning.

Ja, bare et indspark - PROEV DETloveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne fortaelle om cuppen, saa vil lige brygge noget ordentligt sammen til jer. Det er jo som med saa meget andet, at man lige skal laere det - og maaske skal proeve et andet maerke, hvis ikke den ene fungerer. Startede selv med DIvacup og det gik slet ikke... Men LadyCup virker for mig. Jeg har ogsaa hoert om flere, der har det godt med Mooncup fremfor ladyCup.

Coming up with more, naar jeg finder tidballoons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stofbind og ladycup :)

Ladycup er det mest fantastiske, super behageligt, kan bruges når det blot er BU :D

Stofbindene er super behagelige at have på og man får ikke den irriterende følelse mod huden, som ved papir..

Jeg smider mine stofbind ned sammen med Gabriellas bleer ;) de skal vaskes på samme grader jo :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en ladycup, men mit underliv presser den ud :( Det er som om at mit underliv begynder at lave knibeøvelser og pludselig siger det svup og cuppen falder ud :( Så det virker ikke for mig desværre.

Jeg kunne godt forestille mig at stofbind kunne være smart. Ved dog ikke om jeg nogensinde ville begynde på det. For hjemme hos os er det L der vasker ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en ladycup, men mit underliv presser den ud :( Det er som om at mit underliv begynder at lave knibeøvelser og pludselig siger det svup og cuppen falder ud :( Så det virker ikke for mig desværre.

Jeg kunne godt forestille mig at stofbind kunne være smart. Ved dog ikke om jeg nogensinde ville begynde på det. For hjemme hos os er det L der vasker ;)

Ejjj det er lige det jeg er bange for. Svup og så står man der med en kæmpe plet i bukserne....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske jeg bare heller ikke er bygget til dem så :( øv ville så gerne... Haha her er det også manden der vasket tøj så heller ikke nogen stof bind her ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ejjj det er lige det jeg er bange for. Svup og så står man der med en kæmpe plet i bukserne....

Det er sket max 5 min efter jeg har sat den op, og begge gange har været hjemme. Jeg skal ikke have sådan en op og ud i verden før jeg ved hvordan kroppen reagerer ;)

Men tror jeg er for smal "deroppe". For dengang jeg skulle have pessar, skulle jeg have den mindste der fandtes, og den skulle bestilles hjem. Og selv den havde jeg problemer med at sætte op, og den sad ikke ordenligt. Så den fik jeg brugt en halv gang <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske jeg bare heller ikke er bygget til dem så :( øv ville så gerne... Haha her er det også manden der vasket tøj så heller ikke nogen stof bind her ;)

Det har jeg bare svaert ved at forestille mig er tilfaeldet... unsure.gif

Nu skriver jeg lige det der og saa kan det vaere, der er et tip eller to, der kan hjaelpe. Og saa lige: det kan jo hjaelpe en at oeve sig uden at have mens. Det er jo ikke en tampon, som suger, og skader ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sket max 5 min efter jeg har sat den op, og begge gange har været hjemme. Jeg skal ikke have sådan en op og ud i verden før jeg ved hvordan kroppen reagerer ;)

Men tror jeg er for smal "deroppe". For dengang jeg skulle have pessar, skulle jeg have den mindste der fandtes, og den skulle bestilles hjem. Og selv den havde jeg problemer med at sætte op, og den sad ikke ordenligt. Så den fik jeg brugt en halv gang <_<

Man skal have nogle gode baekkenbundsmuskler - aj, og pardon my english, men hvis man er for "slap", siger de, saa kan det ikke fungere optimalt whistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal have nogle gode baekkenbundsmuskler - aj, og pardon my english, men hvis man er for "slap", siger de, saa kan det ikke fungere optimalt whistling.gif

Jeg kan mærke mit underliv "klemme" den ud, så tror bare ikke at mit underliv kan lide den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan mærke mit underliv "klemme" den ud, så tror bare ikke at mit underliv kan lide den ;)

Ok, skal ikke kunne sige, hvorfor... har aldrig hoert om det, men er du sikker paa, at den folder sig ud? Har du den rigtige stoerrelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, skal ikke kunne sige, hvorfor... har aldrig hoert om det, men er du sikker paa, at den folder sig ud? Har du den rigtige stoerrelse?

Jeg mener jeg har den mindste, og tror da den folder sig ud. Det er lidt svært at se om den gør ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener jeg har den mindste, og tror da den folder sig ud. Det er lidt svært at se om den gør ;)

Haha, ja, det kan vaere lidt svaertlaugh.gif

Men altsaa, for at maerke om den er foldet helt ud, saa skal man dreje den en hel omgang. Hvis ikke den er foldet ud, saa kan den jo ikke goere saa meget godt wink.gif

Det kan ogsaa vaere, du skal have en L...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stofbind og ladycup :)

Ladycup er det mest fantastiske, super behageligt, kan bruges når det blot er BU :D

Stofbindene er super behagelige at have på og man får ikke den irriterende følelse mod huden, som ved papir..

helt enig!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER