Myliona

GU når man er gravid..

14 indlæg i dette emne

Tænker på hvor mange af jer der har fået lavet en GU??

Jeg er 21+5, og har ikke fået lavet en eneste i min graviditet - Er det almindeligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik heller ikke nogle, hvilket også undrede mig. Nogle får foretaget én ved lægen ifm 1. besøg, men det er åbenbart meget forskelligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en da jeg var ca 6 uger fordi jeg blødte lidt. Men ellers har jeg heller ikke fået nogle og er nu 34+4. Må ærlig indrømme det ikke gør mig noget for hader det :whistling

Har dog også tænkt over hvad de skulle kigge efter dernede. De kan jo ikke så baby alligevel :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en enkelt ved lægen... det var ved 2. lægebesøg...

De kigger efter om det hele ser fint ud med livmoder og sådan noget, sådan som jeg forstod det ihvertfald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, at du er sluppet fordi du har fået tryghedsskanningen osv. :)

Jeg skulle oprindelig have haft lavet en GU ved første lægeundersøgelse, men da jeg fortalte om vores egenbetalte skanninger, så ville han ikke lave en alligevel :)

De fleste læger laver GU for at bekræfte graviditeten, noget med at livmoderhalsen er blå/lilla når man er omkring de 7-8 uger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik én ved første lægebesøg (omkring uge 9) første gang, og det var for at se at der faktisk var gang i en graviditet, og livmoderen var forstørret.

Anden gang havde jeg jo være til tryghedsscanning inden første lægebesøg, og derfor sagde lægen det ikke var nødvendigt at hun undersøgte mig indvendigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved heller ikke hvad de skulle kigge efter.. Synes bare ja.. Måske er det fordi min søster skal have tvillinger, for hun har feåt lavet utrolig mange! :rolleyes

Men hvis det er almindeligt ikke at få det, så vil jeg ikke føle mig snydt ;) :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går ud fra at GU = gynækologisk undersøgelse?!?!

jeg har ikke fået foretaget nogen mens jeg var gravid. Min læge sagde godt nok til mig at han plejer at gøre det ved 1. lægebesøg men eftersom jeg har været hos gynækolog og blevet skannet i uge 7 mente han ikke det var nødvendigt at undersøge mig.

Hvad skulle en GU egentlig gøre godt for når man nu er blevet gravid (spørger hende den nysgerrige) :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok der var jeg lige en tand for langsom. Det nytter altså ikke noget at man arbejder samtidig med at man er på BK :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lavet én hos lægen ved 1. besøg, hvor han konstaterede at jeg var gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen endnu - Jeg er nitten uger henne.(IMORGEN) Håber jeg kan slippe uden om, synes ikke det er jordens behageligste ting :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ventede min datter for 10 år siden fik jeg en GU da hun bekræftede at jeg var gravid, mener også at jeg fik det med min søn i 2006, men denne gang har jeg ikke fået nogen, det er åbenbart noget de er gået væk fra. Jeg er så også glad nok for det, da jeg ikke er fantastisk glad for GU :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen GU her.... heldigvis :)

De fleste læger er gået fra at lave det, fordi det alligevel ikke var godt nok til at konstatere graviditet udenfor livmoderen... og graviditeten kan nemt konstateres på anden vis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en ved foerste gyn/laege besoeg hernede og skal vist have en to gange mere, som jeg har forstaaet systemet. Forste gang konstaterede de, at livmoderhalsen var lukket, hvilket var konstateret ved begge scanninger forud for besoeget... saa kiggede hun paa farven af mit udlfaad, som hun gerne ville have kridhvidt... Synes faktisk normalt ikke at det er ubehageligt, men her i graviditeten vil jeg helst ikke have alt det. Maaske fordi jeg har laest, at infektionsraten stiger med antal GU i en graviditet, dunno... ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER