betina88

av min lænd og haleben...

12 indlæg i dette emne

hej....

er der nogen af jer der ha oplevet at have ondt i lænden og halebenet mens i har været gravide???

jeg har den sidste uges tid haft en del ondt i lænden og de sidste dage er det også halebenet der har været meget ømt... det er som om det stråler fra lænden og ned efter....

og jeg synes endda at jeg passer en del på med ikke at have de alt for tunge løft på jobbet(er sosu-hjælper på plejehjem)... men alligevel har jeg ondt... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har haft en del smerter som du beskriver. Det var desværre sådan mine smerter begyndte, og jeg har nu bækkenløsning. Så slemt behøver dit jo ikke at blive, men du skal passe godt på dig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ring til læge eller jordmoder og hør hvad de siger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du fået talt med læge eller jordmoder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg har de samme smerter som dig (er også i uge 19) og arbejder selv som sosu assistent i hjemmeplejen. Jeg var hos lægen i sidste uge og derefter hos fysioterapeut, som lægen henviste mig til. De talte begge 2 om bækkenløsning, men ikke noget sikkert endnu. Lægen syntes, at jeg sku sygmeldes, så det er jeg nu. Man ska jo passe på sig selv og vores fag er jo bare mega hårdt og tungt. Så skynd dig og kom til lægen. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JEg har også meget ondt i halebenet, det havde jeg også i første graviditet, min jm siger det meget normalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også ondt og har også fået at vide, at det er helt normalt. :) Min JM siger at det kan være en god idé at svømme eller dyrke anden "mild" motion, så det gør jeg og det hjælper lidt synes jeg :)

Jeg har også en veninde, der havde meget ondt i lænd og bag, da hun var gravid. Hun fik at vide, at det var fordi hendes ryg var for "svag" så hun skulle lave nogle øvelser. Så det behøver bestemt ikke være bækkenløsning :kram2

Hvis jeg var dig ville jeg gå nogle gode lange ture, svømme og så kontakte læge/JM hvis det bliver ved/værre. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kontakt læge eller jordemoder, for det kan være tegn på en begyndende bækkenløsning og dit arbejde er ikke det bedste i den situation, hvis det er det der er på vej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg har de samme smerter som dig (er også i uge 19) og arbejder selv som sosu assistent i hjemmeplejen. Jeg var hos lægen i sidste uge og derefter hos fysioterapeut, som lægen henviste mig til. De talte begge 2 om bækkenløsning, men ikke noget sikkert endnu. Lægen syntes, at jeg sku sygmeldes, så det er jeg nu. Man ska jo passe på sig selv og vores fag er jo bare mega hårdt og tungt. Så skynd dig og kom til lægen. :unsure

det er der os to af mine kollegaer der har sagt idag.. og den ene af dem er også gravid... men tror jeg vil prøve at se om jeg kan få fat i lægen imorgen tidlig, når jeg nu har fri... for det var ikke lige nemt idag når nu man er på job.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lige en opdatering.... ;)

har idag været ved lægen og hun bekræftede det jeg har gået og tænkt over og frygtet.. at det var bækkenløsning.. og jeg nu skal deltidssygemeldes... må max have 4 timer om dagen.. men det er jo bedre end ingen ting... så nu må jeg bare se tiden an...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår er det du får ondt?

Jeg får helt enormt ondt i mit haleben hvis jeg "aktiv". F.eks. den store handle tur medfører mange smerter i halebenet. Og synes egentlig som tiden går, at der skal mindre og mindre til at det gør ondt.

Hvordan statede dit?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det startede med ondt i lænden. og så begyndte det at trække ned i halebenet og i benene... men da lægen mærkede på mig idag sad det os lidt på skambenet, men dog mest lænd osv. det begynder og gøre mest ondt til middag og nogle dage allerede fra morgenstunden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER