fynboen

hvordan skal jeg kunne mætte hende..

31 indlæg i dette emne

Ved ikke om jeg er den eneste som har problemet, men har en datter som falder i søvn hver gang hun har ligget ved brystet og spist i 5 minutter... Vi kan så ligge hende over i liften, hvor hun så vågner efter 5 minutter i et stort skrig..Så er hun mere sulten, hun bliver lagt til brystet og sådan kan vi køre 2-3 gange...

Det er virkelig frustrende, især når jeg heller ikke er sikker på om jeg har mælk nok til hende...

Er jeg den eneste som har problemet eller er det bare min hormoner som spiller mig et puds.. Sidder lige pt og tuder, fordi ejg ikke ved hvad jeg skal gøre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når du kan se hun er ved at døse hen så prøv at nusse hende i enten håndflade eller under fødderne, det er med at at holde hende opmærksom på det hun er i gang med og "holde hende til ilden". Den første mælk som er lidt tyndere og sødere er med til at give hende energien til at kunne "overkomme" resten af måltidet. Mange afbrudte måltider kan gøre det svært for hende at nå ind til den fede mælk, derfor skal hun gerne spise hele måltidet på en gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og bare rolig, du skal nok have mælk nok til hende, I skal bare lige finde en rytme sammen, det kan godt tage lidt tid, og den første tid ER svær, især fordi man har så mange hormoner i kroppen, det er helt normalt bearhug.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede lidt det samme. Prøv at kilde hende lidt under fødderne, ved ørerne, siden eller lign. Prøv i stedet for at ligge hende i liften at tage hende op ved skulderen som om hun skal bøvse og se om hun vågner lidt op.

Er hun ellers sløv når hun er vågen? Eller virker hun frisk?

Ang. om du har nok mælk skal du bare ligge hende til når hun beder om det og så stiger mælkeproduktionen. Det kan godt være rigtig hårdt i starten og man bruger meget tid på det, men det skal nok komme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare så hårdt i starten og du er slet ikke alene :kram

Prøv også at puste forsigtigt på hende. Mht. mælkeproduktionen vil jeg sige som de andre. Bliv ved og ved med at lægge hende til, så kommer der mere og mere mælk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet at nusse hende i hånden og i siden og det kan også godt virke en eller to gange, men så er det lige som om hun døser fuldstændig hen og slet ikke reagere på det...

Med hensyn til deet med at ligge hende op på skulderen i stedet for, det ha rjg også prøvet, men der kan hun også sagtens falde i søvn...

Hun kan være godt sløv i det når hun er vågen...Men når jeg så endelig har fået hende mættet med både brystmælk og MME, så kan hun sagtens ligge i liften og kigge i 10-15 min inden hun falder i søvn...

Torsdag havde jeg en dag på sofaen hvor hun fik lov at komme til brystet lige så tosset hun ville og tager endnu en dag mere i morgen...

Min søster sagde til mig at det ikke var sikekrt der var næring nok i min mælk og det kan jo sagtens være..

Nu kommer SP på tirsdag, så må jeg prøve at høre hende af...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet at nusse hende i hånden og i siden og det kan også godt virke en eller to gange, men så er det lige som om hun døser fuldstændig hen og slet ikke reagere på det...

Med hensyn til deet med at ligge hende op på skulderen i stedet for, det ha rjg også prøvet, men der kan hun også sagtens falde i søvn...

Hun kan være godt sløv i det når hun er vågen...Men når jeg så endelig har fået hende mættet med både brystmælk og MME, så kan hun sagtens ligge i liften og kigge i 10-15 min inden hun falder i søvn...

Torsdag havde jeg en dag på sofaen hvor hun fik lov at komme til brystet lige så tosset hun ville og tager endnu en dag mere i morgen...

Min søster sagde til mig at det ikke var sikekrt der var næring nok i min mælk og det kan jo sagtens være..

Nu kommer SP på tirsdag, så må jeg prøve at høre hende af...

Jeg har også prøvet, at have en helt lille pige der var for træt til at spise... Det er IKKE sjovt! Hvornår har du sidst haft besøg af SP? Det viste sig nemlig, at min lille Anna havde en smule gulsot, der gjorde hende slatten og for træt til at spise og mad er ellers vejen mod at slippe af med gulsoten igen. Måske din lille pige også har en smule gulsot? :unsure

Det er jo ikke farligt, med mindre det er slem gulsot og det kan jeg næsten ikke tro, for så ville du jo også kunne se hun var tydeligt gul. Anna havde kun meget svagt gulligt skær og det var først da min SP sagde det, at jeg kunne se det.

Det er ikke for at skræmme dig, men synes det lyder så kendt, at jeg lige ville nævne det :)

Du skal i hvert fald have et :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil heller ikke skræmme dig, men måske du skulle prøve at få fat på sp i morgen allerede. Det er svært at vurdere ud fra hvad du skriver, og små babyer bliver hurtigt trætte, men fem minutters spisning er ikke ret meget, og heller ikke nok, vil jeg umiddelbart sige.

Hvis hun virker sløv og er lidt gul ville jeg måske ikke vente til imorgen, men lige ringe og høre lægevagten og måske kigge forbi i dag. Måske er det at overreagere, men hellere være sikker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også prøvet, at have en helt lille pige der var for træt til at spise... Det er IKKE sjovt! Hvornår har du sidst haft besøg af SP? Det viste sig nemlig, at min lille Anna havde en smule gulsot, der gjorde hende slatten og for træt til at spise og mad er ellers vejen mod at slippe af med gulsoten igen. Måske din lille pige også har en smule gulsot? :unsure

Det er jo ikke farligt, med mindre det er slem gulsot og det kan jeg næsten ikke tro, for så ville du jo også kunne se hun var tydeligt gul. Anna havde kun meget svagt gulligt skær og det var først da min SP sagde det, at jeg kunne se det.

Det er ikke for at skræmme dig, men synes det lyder så kendt, at jeg lige ville nævne det :)

Du skal i hvert fald have et :kram

Jeg havde sidst besøg af hende i tirsdags...Hun komemr så igen på tirsdag, for at se hvordan det går med amningen...

Men det kan da godt ske hun har en lille smule af det... Kan ikke selv set det...

Hehe, ved godt det ikke er farligt, min nevø havde det, men han skulle ligge i lys...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde sidst besøg af hende i tirsdags...Hun komemr så igen på tirsdag, for at se hvordan det går med amningen...

Men det kan da godt ske hun har en lille smule af det... Kan ikke selv set det...

Hehe, ved godt det ikke er farligt, min nevø havde det, men han skulle ligge i lys...

Ja, lys er også godt. Anna stod i liften under det store vindue i stuen når hun sov om dagen. Det hjælper også, men det er også vigtigt de får mad gennem systemet fordi gulsot skyldes, at leveren ikke kan følge med, så det hjælper at sende noget mad gennem systemet. Jeg ville altså ikke vente helt til på tirsdag, hvis hun har været sløv siden i tirsdags. Min SP ringede den første morgen efter jeg kom hjem fra sygehuset for at høre om vi var kommet godt hjem og da jeg fortalte, at Anna var træt og slatten og ikke spiste mere end et par minutter ad gangen, så stod hun i mit hus 5 timer senere...

Jeg synes altså du skal tage det alvorligt, selvom det sandsynligvis ikke er farligt... Hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre skriver hvis hun virker sløv i det så ville jeg også ringe i morgen og ikke vente til tirsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan har det været med begge mine piger. Vi indførte bleskift midt i måltiddet når "kilderiet" ikke længere holdt dem vågne. Efter bleskift var de altid klar til at spise igen.

Efter en periode gik det heldigvis uden problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har faktisk kunne mætte hende ved alle måltider i dag... og det er alligevel 4 eller 5 stk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Perfekt, så skal det nok komme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan :) Så går det den rigtige vej :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da dejligt. Så er mælken nok også løbet ordentligt til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har så stadig problemer om aftenen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har så stadig problemer om aftenen...

Aftenerne var også de værste for mig. Jeg sad og ammede nonstop i 2 timer hver aften indtil han faldt i søvn.

Det bliver heldigvis bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt det går bedre! :loveshower

Jeg har også nogen gange kun lige præcis mælk nok om aftenen. De spiser ofte lidt oftere og mere om aftenen, når de lader op til natten, så det er helt normalt og det bliver bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tro rogså bare jeg må blive ved med at have hende liggende om aftenen... SÅ kommer produktionen vel op, så ejg til sidst kan amme fuldt ud... I morges vågnede jeg hvor det faktisk løb ud af mig, så der var det bare at få hende til brystet så hurtigt som muligt.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også vigtigt for stimulation af mælkeproduktion, at din baby sutter rigtigt, ellers nedsættes mælkemængden.

Og du skal sørge for at drikke rigeligt, spise og få hvilet dig meget, det øger også mælkeproduktionen. Få specielt hvilet dig i løbet af dagen, så danner du mere mælk til om aftenen.

Held og lykke med sp i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også vigtigt for stimulation af mælkeproduktion, at din baby sutter rigtigt, ellers nedsættes mælkemængden.

Og du skal sørge for at drikke rigeligt, spise og få hvilet dig meget, det øger også mælkeproduktionen. Få specielt hvilet dig i løbet af dagen, så danner du mere mælk til om aftenen.

Held og lykke med sp i morgen.

Det er super vigtigt de ting her. Jeg har især kunne mærke det på mælkeproduktionen hvis jeg ikke drak nok i løbet af dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det med sp i dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det med sp i dag?

jeg ved ikke hvad jeg har tænkt på, men havde fået banket ind i hovedet det var tirsdag hun kom, men det først onsdag..

så jeg nåede da og blive rigtig irriteret over at hun var 30 min forsinket, men så var det jeg kom til at kigge på kalenderen...:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ved ikke hvad jeg har tænkt på, men havde fået banket ind i hovedet det var tirsdag hun kom, men det først onsdag..

så jeg nåede da og blive rigtig irriteret over at hun var 30 min forsinket, men så var det jeg kom til at kigge på kalenderen...:)

Hehe det lyder som den berygtede ammehjerne :D

Er spændt på hvad hun siger i dag så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER