Pada

Falde i søvn i egen seng - update!

31 indlæg i dette emne

Nå.. Det var godt vi tog til ørelægen. Han havde rigtig meget væske på det ene øre, så vi har fået øredråber og en tid til dræn på fredag. Så nu tager vi lige timeout fra projektet og overlever, tror jeg.. Så må vi prøve igen når drænene er kommet i.

Det lyder som en god plan! Man skal ikke starte noget nyt op, før helbredet er godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå.. Det var godt vi tog til ørelægen. Han havde rigtig meget væske på det ene øre, så vi har fået øredråber og en tid til dræn på fredag. Så nu tager vi lige timeout fra projektet og overlever, tror jeg.. Så må vi prøve igen når drænene er kommet i.

Stakkels lille fyr, så forstår man jo godt, han ikke vil ligge ned. Hvor godt I tog afsted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det vist tid til en update..

 

Elliot fik dræn i fredags, og det har hjulpet på at han ikke er ked af at ligge på puslebordet. Putningen er stadig skod og han vågner stadig og nægter at sove videre medmindre det er i vores seng  <_<

 

Men de sidste par dage har vi prøvet at gøre noget helt andet. Det virker nemlig på mig som om han bare ikke er ordentlig træt, og så gav jeg mig til at regne. Han står op 6.30 og bliver puttet til middagslur kl. 11.30-12 og sover som regel 3 timer. I hans alder burde søvnbehovet være omkring 13 timer i døgnet. Når man så sover 3 timer til middag er det 10 timer tilbage, og så burde han jo skulle sove til natten senest kl. 20.30. Det er bare ikke lykkedes. Men det er også fordi vi er begyndt på putningen for tidligt, tror jeg.

 

Nu har vi dog taget action!  For det første har vuggestuen fået besked på at de ikke skal putte ham til formiddagslur, som de ellers ynder at gøre..  :sm Det er altså for meget at han sover 1 time til formiddag og 3 timer til middag derude. No wonder vi ikke kan få ham til at sove om aftenen! Næste skridt bliver måske at vi vækker ham fra middagslur efter 2 1/2 time - det kommer an på hvordan de næste par dage kommer til at være.

 

Derudover har jeg læst i Helens Bog om børn og søvn, at der er ugle-børn og lærke-børn. Ingen tvivl om at Elliot er et uglebarn. Han er mega aktiv og glad om aftenen og kan godt sove længe om morgenen. Det er selvfølgelig fint nok, men passer jo ikke særlig godt ind i dagligdagen, når han skal op i vuggestuen.

Derfor er vi nu ved at prøve at rykke hans søvnrytme lidt samtidig med at vi arbejder på at han skal lære, at putningen ikke behøver være en lang affære. Så det med at falde i søvn selv tager vi senere.

 

Lige nu er planen at vi putter ham på det tidspunkt, hvor han faldt i søvn før. Altså ved 21 tiden. Det har vi gjort de sidste to dage, og han har sovet efter ca  10 min! :yay Aftenen har været hyggelig, og han har ikke på noget tidspunkt været pylret eller virket meget træt. Det er bare SÅ meget federe at hygge om aftenen i stedet for at bruge hele aftenen på at putte sur og ikke særlig træt baby. Skønt! :glad

Så prøver vi at rykke tidspunktet for putningen så det bliver lidt tidligere for hver dag. Så skulle han gerne lære, at når man bliver puttet er man træt og skal sove. Jeg håber det virker, men indtil videre går det jo meget godt. Om ikke andet, så er det også ok at han først kommer i seng omkring 20.30, hvis vi så bare har de hyggelige aftner vi har lige nu i stedet for puttehelvede.. Så hurra!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig update!! Og ja, egentlig logisk, at han ikke har været helt så træt så..

 

Skal I vække ham om morgenen så?

 

Min eneste tanke er, at du skriver I vil rykke tidspunktet hver dag? Er det korrekt? Min SP sagde hvert fald engang, at man skal vente nogle dage med at rykke det, så skal den "nye tid" lige køres ind og så kan man rykke yderligere. 

 

Vi er også begyndt på, at DP vækker AB efter maks 1,5 time. Ellers ligger hun bare og snakker til kl. 22  :blink  Og er ikke til at drive op om morgenen... Det virker for hende! Men hun sover heller ikke til middag herhjemme længere..

Dog forsøgte vi det engang tidligere, det med at vække, og der fungerede det ikke. Ved ikke, om de bedre kan styre det, når de er lidt ældre, men så har du da det som et eksempel, hvis I ender med at prøve at vække fra lur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig update!! Og ja, egentlig logisk, at han ikke har været helt så træt så..

 

Skal I vække ham om morgenen så?

 

Min eneste tanke er, at du skriver I vil rykke tidspunktet hver dag? Er det korrekt? Min SP sagde hvert fald engang, at man skal vente nogle dage med at rykke det, så skal den "nye tid" lige køres ind og så kan man rykke yderligere. 

 

Vi er også begyndt på, at DP vækker AB efter maks 1,5 time. Ellers ligger hun bare og snakker til kl. 22  :blink  Og er ikke til at drive op om morgenen... Det virker for hende! Men hun sover heller ikke til middag herhjemme længere..

Dog forsøgte vi det engang tidligere, det med at vække, og der fungerede det ikke. Ved ikke, om de bedre kan styre det, når de er lidt ældre, men så har du da det som et eksempel, hvis I ender med at prøve at vække fra lur :)

 

Ja, min plan er at vi vækker ham hver morgen kl. 6.30-07.. Det kan jeg så forstå jeg ikke lige har fået formidlet videre til gemalen, for han vækkede os kl. 07.15 idag.. Men det må jeg lige ha gjort! :)

 

Ja, altså ikke mere end 5 minutter eller sådan noget ad gangen. Men det kan da godt være vi skal gøre det med nogle dages mellemrum :)

 

Igår sov han kun 2 timer og et kvarter til middag. Han vågnede og var ked, men er også lidt snottet. I aftes puttede jeg ham kl 20.10, og det tog 10 minutter. Vi kunne simpelthen ikke trække ham længere,men det var jo bare fint. Det er første gang jeg har fået ham til at sove i 2 mdr! :glad ellers har det altid været far, fordi jeg ikke har tålmodighed til at sidde deroppe i over en time...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil i hvert fald anbefale at i venter 3-4 dage med at rykke det den første gang og derefter kun rykke hveranden dag. Vi rykkede 15 min af gangen men det var den anden vej ;) og mener det er noget med at når de er trætte i forvejen batter 5-10 min ikke, de vågner ikke 5-10 min senere. Men at rykke et kvarter i den tidligere retning giver jo samme problem som i allerede står i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER