Ihpets-mortilto

Menstruationslignende smerter i uge 24

10 indlæg i dette emne

Hej alle sammen :)

Er der nogle af jer der har oplevet at have menstruationslignende smerter midt i graviditeten. Jeg har haft det sådan lidt det sidste stykke tid (vel en lille uge) men i går aftes var det virkelig slemt, havde det virkelig som timerne op til menstruation. Det "summer"/murrer sådan i underlivet og er kun i det område hvor menstruationssmerterne plejer at sidde.

Det er helt klart ikke plukkeveer (dem har jeg styr på), og det er heller ikke ligamentsmerter (som jeg også har prøvet en del af) - men hvad er det så?

Det var godt nok træls, og rigtigt svært for mig at falde i søvn.

Håber i har nogle bud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil nu holde på det har noget med plukveer at gøre.

Når man har menssmerter, er det jo fordi livmoderen trækker sig sammen, og det er også det den gør ved plukveer.

Jeg har også mens lignende smerter - så vi ligner da hinanden ret godt, med plukveer og det hele. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okai, det lyder meget rigtigt det du siger. Undrede mig bare over at det kun var i den nederste del af maven.

Ja det gør vi åbenbart, hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er det samme her. :) Men jeg er jo ikke læge eller jordemoder. Så hvis det bekymrer dig synes jeg da du skal prøve at forhøre dig ved en af disse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til 2. lægetjek i morgen, så tror bare jeg hører der.

Det er ikke noget der bekymrer mig helt vildt, men jeg undrer mig da lidt. Og efter alt det med plukveerne, vil jeg bare gerne sikre mig at der ikke er noget galt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også den slags smerter. Fik at vide at det er helt naturligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Få tjekket om du har blærebetændelse, det er vigtigt. Det kunne også godt lyde som det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for buddet, det er da heldigvis ikke det. Blev i hvert fald tjekket 2 gange i fredags. Og bliver også tjekket i morgen (det kan jo selvfølgelig være kommet i mellemtiden, men smerterne har været der længere tid)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har siden omkring uge 14 haft perioder hvor den nederste del af maven er øm og føles ikke direkte som mens smerter, men beskrives bedst som følelsen af når muskler er ømme. Nu er det ikke så ofte som det har været.

Jeg har snakket med JM som mener det er ligament-smerter eller lign i forbindelse med at det hele vokser. Jeg synes nu at mave virker hård når jeg oplever det, og det går væk når jeg sætter mig ned - så jeg tænker for mig er det en blanding a plukveer og ligamentsmerter...

Og jeg er blevet tjekket flere gange for blærebetændelse efter det begyndte... Tror det er 3 gange ved lægen og en gang med JM hvor det har været blankt hver gang

Hmm... det lyder ikke helt som det samme... Mit er PRÆCIS som mens-smerter (som jo stadig er sværre at beskrive og forklare, og som sikkert opleves individuelt). Men det hjælper i hvert fald ikke at sidde ned (det er faktisk værre). Det hjalp lidt at ligge henover mine foldede ben med måsen i vejret, hihi. Fordi det lidt fjernede trykket, men det hjalp ikke meget. Og så hjælper varmen fra brusebadet eller min mands store varme hånd (hvis han vel at mærke ikke presser).

Elastikken i mine trusser gjorde hele situationen MEGET VÆRRE.

Tænker også det kan være "vokseværk", men det føles altså sært. Tror helt sikkert jeg må spørge lægen i morgen, håber bare hun har styr på det. Synes efterhånden jeg har fået den følelse at lægerne (de praktiserende) ikke er super stærke i graviditet. Hvilket jo er logisk og fair nok, selvom det er træls når det er dem man møder som det første.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Under alle omstændigheder skal du nok passe godt på dig selv og holde dig i ro - bare for en sikkerheds skyld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER