Mama Lou

Fødselsdag for børnehave

26 indlæg i dette emne

På mandag skal vi holde fødselsdag for x, hvor stuen fra børnehaven kommer hjem.

De skal have pizzasnegle med skinke/ost og oksekød/ost, pølsehorn med almindelige pølser og kyllingepølser. Derudover har jeg tænkt agurkestænger, gulerodsstænger, peberfrugt, evt. Jordbær og noget andet frugt.

Der bliver lavet en kage, formentlig gulerodskage eller banankage, der skal laves så den ligner Olaf.

Men skal der mere serveres?

Og hvad med drikkevarer- hvad har I andre tilbudt?

Der bliver lavet en slikpose, som børnene får med hjem, men dem plejer pædagogerne at gemme så børnene først får dem at spise når børnene hentes fra børnehaven.

Har I arrangeret lege eller ladet børnene lege rundt omkring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvor lyder det hyggeligt :loveshower

Hvor længe skal de være hos jer? Hvis det bare er sådan henover formiddagen, så ville jeg ikke arrangere noget. Jeg tænker, at de har rigeligt at se til med snacks, undersøge jeres hjem og lege indbyrdes :)

Er lidt misundelig :blush Der er desværre ikke kotume for st holde hjemme-fødselsdag i yngstegruppen i Vs bh :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe skal I være der?

Der er fint med mad.

Når jeg har været med til fødselsdag har der ofte været et glas saftevand og derefter vand. Eller kun vand. Det synes jeg er helt fint.

Hvor længe skal de være der?

Jeg har været med til at der er blevet lavet skattejagt hvor gevinsten så har været slikposen. Men hvis de ikke skal være hos jer ret længe, så er min erfaring, at børnene nemt kan få tiden til at få med at lege med alt (det nye) legetøj - ude som inde, alt efter vejret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drikke, der tænker jeg helst vand, evt. med isterninger med frugt i, hvis det skal være fancy. Ellers evt. en brik-juice.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal holde fødselsdag for Filippas stue på mandag :D

Jeg går med mange af de samme overvejelser ;)

Her kommer de kl 10 og bliver til omk 13.

Vi serverer:

Minifrikadeller

Kyllingfrikadeller

Pølsehorn med kyllingpølser

Kyllingspyd

Grøntsagsspyd (agurk, tomat, gul peberfrugt)

Gulerodsstave

Brød

Vand/mælk (med hjerte-isterninger)

Kagekone

Isvafler med frisk frugt (jordbær, blåbær, honningmelon, vindruer)

Jeg tænker sådan der bør være en aktivitet. Hvis nu det ikke kører med leg. Men overskuddet er lavt så det skal være noget enkelt og noget der ikke kræver for meget forberedelse :chin: Måske noget der involverer vores lille legeplads på vejen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan jo have en back-up leg, hvis der er stemning for. Det kræver ikke ret meget lige at stille op til stoledans, stopdans eller lige at smide nogle balloner i børnenes tetning. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt med andre tanker :D

Jeg spurgte i børnehaven ift. Drikkelse og saftevand/vand var fint :) Også tror jeg, at jeg vil lave nogle blå isterninger til vandet, sådan for at hold temaet :D

De går fra børnehaven 9.30, så de er her hos os ca. 9.45 og går retur til børnehaven 12.30-ish :) Så det er ikke voldsomt mange timer :)

Melissa har efterspurgt skattejagt - men hvordan kan vi gøre det,hvis vejret er rigtig træls :unsure Så det tror jeg vi gør- og håber på godt vejr ;) også er skatten slikposerne :)

Melissa har bedt om Frost tema, så det er temaet, så jeg havde overvejet, om jeg skulle lave en stor Olaf de kan sætte næse på, men ved næsten ikke, om de er for små til det :unsure Alderen i gruppen spænder mellem dem der lige er blevet 3 år til de ny 5-årige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filippa har også lige til aften om skattejagt. Jeg er max dårlig til sådan noget i forvejen og så presset som jeg føler mig ved jeg sgu ikke... Sksl også finde på en præmie så :chin:

Vi kører My Little Pony-tema i år ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske vi skylle starte en ideer til skattejagt for dummies-tråd :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske vi skylle starte en ideer til skattejagt for dummies-tråd :D

:D Gør det- jeg læser med :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også holde fødselsdag for børnehaven på mandag. Vores plan er:

De kommer her ca.9.45. Så starter vi med skattejagt udenfor. Kun hvis det regner meget dropper vi det. Vi laver en simpel skattejagt, så det burde være overstået på en god halv time. Skatten børnene skal finde er en lille slikpose til hver.

Bagefter er der hj.lavet pizza og grøntsagsspyd og til sidst muffins og frugt. Vi spiser ude hvis vejret er til det, og leger ude hvis vejret er til det. Ellers spiser og leger vi inde efter skattejagten.

Tænker at vi bare servere vand.

Vi har indkøbt papservice med my little pony og sugerør i forskellige farver.

Børnene tager hjem igen 12.15.

Ps. Det må da blive godt vejr med alle de fødselsdage der skal holdes på mandag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har vist snakket os frem til at droppe skattejagten og i stedet lave nogle aktiviteter på vejens lille legeplads og så med en præmie. Håber det falder i god jord hos fødselaren :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har iværksat skattejagtprojektet :)

Skattekort og små sedler dertil er lavet.

Gadvide om det er nok med 42 kyllingepølsehorn, 40 almindelige pølsehorn, 47 pizzasnegle? Til 18 børn og 5 voksne (os inkl.) Plus der jo kommer lidt snacks osv. Og kage :)

Der er lavet grønne og blå isterninger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du spørger med andre ord, om vi tror at der i snit bliver spist mere end 5,5 stk mad pr person? :D

Jeg tror der er rigeligt :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har iværksat skattejagtprojektet :)

Skattekort og små sedler dertil er lavet.

Gadvide om det er nok med 42 kyllingepølsehorn, 40 almindelige pølsehorn, 47 pizzasnegle? Til 18 børn og 5 voksne (os inkl.) Plus der jo kommer lidt snacks osv. Og kage :)

Der er lavet grønne og blå isterninger :)

Sejt med skattejagt! :respekt

Vi orkede ikke :blush

Jeg har i dag i stedet købt 4-5 forskellige slags udelegetøj som vi går op på vejens legeplads og laver en bane med poster på. Der er købt hoppebold med øjne som præmie :)

Tror også der er rigeligt, MamaLou :)

Jeg har en forestilling om de ikke gider/kan koncentrere sig om maden, så der ikke bliver spist ret meget. Er derimod i tvivl om kagekonen til 20 personer er nok :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du spørger med andre ord, om vi tror at der i snit bliver spist mere end 5,5 stk mad pr person? :D

Jeg tror der er rigeligt :kiss

:D Sådan havde jeg indrømmet ikke regnet på det :blush Der må bare ikke mangle noget :blush :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt med skattejagt! :respekt

Vi orkede ikke :blush

Jeg har i dag i stedet købt 4-5 forskellige slags udelegetøj som vi går op på vejens legeplads og laver en bane med poster på. Der er købt hoppebold med øjne som præmie :)

Tror også der er rigeligt, MamaLou :)

Jeg har en forestilling om de ikke gider/kan koncentrere sig om maden, så der ikke bliver spist ret meget. Er derimod i tvivl om kagekonen til 20 personer er nok :unsure

Jeg synes sådanne kagekoner/mænd snyder meget, jeg er sikker på, at der er nok :kiss

Det er også en god ide med små poster :) Jeg har tænkt en lille konkurrence ved en af posterne med at spise snørrebånd, en anden skal de synge en sang om en snemand også skal vi se, hvem der kan hoppe højest - så ikke noget vildt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D Sådan havde jeg indrømmet ikke regnet på det :blush Der må bare ikke mangle noget :blush :D

Det kender jeg godt :D :kram2 Jeg tænkte bare at regnestykket ville illustrere at I nok har rigeligt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega misundelse :blush

I "vores" børnehave holder de fælles fødselsdag for alle dem med fødselsdag i den pågældende måned ( :rolleyes og :prik )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega misundelse :blush

I "vores" børnehave holder de fælles fødselsdag for alle dem med fødselsdag i den pågældende måned ( :rolleyes og :prik )

Det tænker jeg må være meget rart for forældrene! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tænker jeg må være meget rart for forældrene! ;)

Vi skal snakke sammen om, hvem der tager h ilken frugt med.... Der bliver KUN serveret frugt til fødselsdagen. Der er streng nul-sukker politik og det er bestemt i bestyrelsen at dadelkugler, bananpandekaget ect. Er total no-go...

Jeg sys det er synd!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal snakke sammen om, hvem der tager h ilken frugt med.... Der bliver KUN serveret frugt til fødselsdagen. Der er streng nul-sukker politik og det er bestemt i bestyrelsen at dadelkugler, bananpandekaget ect. Er total no-go...

Jeg sys det er synd!

Jeg kan godt se det er lidt mere omfattende at skulle koordinere.

I vores er der "moderat sukkerpolitik" = i min verden ingen. Det betyder der serveres kage/flødebolle/slik el.lign. til fødselsdage og institutionen kan også en sjælden gang finde på de store børn bager kage eller der gives is. Jeg vil gerne at mine børn får et sundt forhold til den slags så det behøver ikke være forbudt. Men set betyder også at jeg ofte føler at jeg ikke kan give mine børn en is eller en figenstang når vi kommer hjem fordi de har fået er eller andet i bh (det er primært den store). Det er selvfølgelig min holdning til hvor meget de skal have men altså...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal snakke sammen om, hvem der tager h ilken frugt med.... Der bliver KUN serveret frugt til fødselsdagen. Der er streng nul-sukker politik og det er bestemt i bestyrelsen at dadelkugler, bananpandekaget ect. Er total no-go...

Jeg sys det er synd!

Åh det ville jeg også have været lidt ærgerlig over :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt se det er lidt mere omfattende at skulle koordinere.

I vores er der "moderat sukkerpolitik" = i min verden ingen. Det betyder der serveres kage/flødebolle/slik el.lign. til fødselsdage og institutionen kan også en sjælden gang finde på de store børn bager kage eller der gives is. Jeg vil gerne at mine børn får et sundt forhold til den slags så det behøver ikke være forbudt. Men set betyder også at jeg ofte føler at jeg ikke kan give mine børn en is eller en figenstang når vi kommer hjem fordi de har fået er eller andet i bh (det er primært den store). Det er selvfølgelig min holdning til hvor meget de skal have men altså...

Desværre har Vi en leder i børnehaven som sys det skal være sådan...

Til jul fik de økologisk tørret frugt (dadler, figner, abrikoser) af julemanden.

Til fastelavn var der kun papirkonfetti i tønderne...

Jeg er som mor lidt skuffet over det, men tror ikke at Luna tænker over det.

Jeg behøver ikke at de skal ha kage osv. Men synes de kunne finde på så mange fedre ting at gi til ungerne når det er højtid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det ville jeg også have været lidt ærgerlig over :(

Som skrevet ovenfor, så ja! Sys det er en underlig prioritering...

Og så sys jeg faktisk de "bryder reglerne" for de gode traditioner...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER