iln

Det var NF scanningen

12 indlæg i dette emne

I går kom dagen så hvor vi skulle se den lille. Nu har jeg jeg jo prøvet det før med Silas dengang så vidste hvad der skulle ske men troede ikke jeg direkte ville føle den bange anelse hele vejen igennem.

Første gang synes jeg det var vildt spændende den denne gang havde jeg en konstant dårlig mavefornemmelse. Tårerne trillede ned af kilden på mig og både manden og sygeplejersken troede det var af glæde men det var frygten. Jeg ved virkelig ikke hvad der skete for mig derinde. Mon jeg vidste at NF tallet ikke blev så godt? 1:841. ved godt er et risiko"flot" tal men det betyder stadig at de vil kigge ekstra godt på babys hjerte næste gang.

Undskyld mit ynkelige indlæg men jeg havde virkelig sådan glædet til denne oplevelse igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I går kom dagen så hvor vi skulle se den lille. Nu har jeg jeg jo prøvet det før med Silas dengang så vidste hvad der skulle ske men troede ikke jeg direkte ville føle den bange anelse hele vejen igennem.

Første gang synes jeg det var vildt spændende den denne gang havde jeg en konstant dårlig mavefornemmelse. Tårerne trillede ned af kilden på mig og både manden og sygeplejersken troede det var af glæde men det var frygten. Jeg ved virkelig ikke hvad der skete for mig derinde. Mon jeg vidste at NF tallet ikke blev så godt? 1:841. ved godt er et risiko"flot" tal men det betyder stadig at de vil kigge ekstra godt på babys hjerte næste gang.

Undskyld mit ynkelige indlæg men jeg havde virkelig sådan glædet til denne oplevelse igen

Jeg kan godt forstå at du har det sådan... og du skal ikke synes at du er ynkelig! Specielt når det gælder noget så vigtigt. Og herinde på BK er det tilladt at komme ud med alverdens bekymringer - og helt ærligt, så ville jeg have haft det nøjagtigt som dig.

For man ønsker bare at få at vide at alt er i den skønneste orden - og selvfølgelig er det stadig et flot tal, men at få at vide at de kigge ekstra på hjertet næste, vil da sættte nogle tanker i gang også selvom du ikke behøver at have noget at bekymre dig om! For det er altså stadig et flot tal! Nogen hange så giver det altså unødige bekymringer, at man i dag kan se så meget i ens graviditet.

Håber at du kan finde ro og glæde i din graviditet aligevel..... :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan så godt følge dig. Puha hvor er det nervepirrende... Skal selv op på mandag og er ved at skide grønne grise.

Hvorfor er dit tal ikke særligt flot? Nu kan jeg ikke se din alder men for mit vedkommende synes jeg at have læst at tallet hedder 1/300....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

841 er et flot tal. man siger over 300 og man er ikke i risikogruppe men jeg er altså kun 26 år. ved Silas for 3 år siden lå den på over 17000. Ved godt jeg ikke må sammenligne men ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kigger lige ind fra juligruppen. :)

:kram :kram :kram

Jeg kan absolut godt forstå at du er nervøs! Nogle gange tror jeg faktisk ikke at det er så godt, at vi deler det der tal, fordi man hører bare om så mange, der har risikotal på flere tusinde, og så virker 841 jo selvfølgelig lavt i sammenligning. Men 841 er jo bestemt ikke lavt! Jeg forstår ikke rigtig hvorfor de vil kigge nærmere på dens hjerte, tallet skulle da være fint. Er du sikker på at det er pga. tallet? Kan det ikke have været fordi udstyret drillede lidt idag eller sådan noget? Uanset hvad er det jo kun fordi de vil være så sikre som overhovedet muligt. Ikke fordi de reelt tror, at der er noget :kram

Jeg har iøvrigt hørt om skønne og helt raske børn, der havde risikotal på 100-et-eller-andet, 14 og endda 2!!!

Så det jeg prøver at sige er, at selvom jeg godt kan forstå at du bekymrer dig, så tror jeg bestemt ikke at du BEHØVER at bekymre dig.

Jeg tror på, at det er en sund og rask og lækker lille bebs du har i maven, der rigtig hygger sig derinde. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte lige på, om du var ked af tallet - ikke så meget fordi du frygtede at der var noget galt med dette barn - men fordi du gerne vil have flere og er bange for at det falder endnu mere? Siden du sammenligner lidt med tallet ved dit første barn?

Fordi i så fald vil jeg da godt lige stille spørgsmålstegn ved om tallet altid falder med alderen. Det kan vel også stige igen? Ikke? Der er vel andre ting, der påvirker end alderen, er der ikke? Ikke at jeg tænker at du behøver bekymre dig om at påvirke det, jeg tænker bare at en evt. 3 vel godt kunne få samme risikotal eller højere. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lillesøster fik tallet 1+40, og hun skal have en sund og rask lille pige :)

Det er dem med et tal på 1 ud af 300 der bliver tilbudt moderkagebiopsi.. Og kan ikke huske om det så var 1 uf af 20, af dem, som rent faktisk fik et barn med kromosonfejl.. Dvs risikoen for der er noget galt, er simpelthen stadigvæk umenneskelig lille!

Hvis man sætter det anderledes op, kan man jo sige du skal føde 800 børn, før en af dem er mongol.. og eftersom du har et.. Så er der laaang vej endnu :kiss

Men man vil jo også bare gerne have de siger "Dit barn er helt sund og rask" - og det er svært, så at få at vide at det skal følges tættere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bekymring er ikke tallet som sådan. det netop hvis vi ku vil have en treer. bliver sandsynligheden så større for down ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser for baby er helt perfekt :kram

Kan godt forstå din frygt, tror det er helt naturligt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 Jeg tror ikke du skal bekymre dig om, om du næste gang ligger i en større risiko. (jeg ved godt at det ville jeg også selv gøre hvis det var mig) Desuden er mange af dem der har høj risiko slet ikke gravid med et barn med down syndrom. Jeg forstår ikke hvorfor de giver tallet - vi fik ikke tallet at vide, det giver bare grund til større bekymring, så det er jeg rigtig glad for!

Vær bare glad for at de vil være obs på hjertet, vores barn skal have nyrerne ekstra tjekket, pga nyresygdom i mandens familie, det betyder at de virkelig kan deres kram og FINDER UD AF det, hvis der er noget galt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bekymring er ikke tallet som sådan. det netop hvis vi ku vil have en treer. bliver sandsynligheden så større for down ?

Det som sætter tallet er en kombination af din alder, blodprøvens tal (som afspejler lige præcis den kombination af dine og mandens gener der er ved dette barn) plus nålet på nakkefolden som den blev målt ved skanningen. Derfor kan du sagtens få et højere tal ved en ny graviditet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej lige en kommentar fra mig i maj gruppen

kan i den grad godt forstå din reaktion. Mit risiko var 1: 481, det var mine blodprøver der trak tallet ned sagde hun. Jeg var ked af det de følgende dage og meget bekymret. Men baby havde næseben (det har 70% af downs ikke) samt fin størrelse nakkefold så de syntes ikke vi skulle bekymre os. Alle dem jeg kender har haft tal over 15.000!

Men vil sige til dig at så længe det er over 300 er det normalt og jeg har haft en fin MD scanning hvor alt var i den fineste orden.. Hilsen Gitte :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER