Solvej99

Jeg forstår ikke helt...

22 indlæg i dette emne

(den nye Trip Trap bøjle)

Jeg har fået at vide i Babysam at man ikke længere kan købe de gamle bøjler til Trip Trap stolen.

Nu kan man altså kun købe dem i platic. Jeg synes bare at baby sidder meget stramt i de nye og kan da ikke forestille mig at man kan bruge dem særlig længe? :unsure

Men hvad pokker gør man så, når baby er blevet for stor til at sidde med platicbøjlen, men stadig er for lille til at sidde UDEN bøjle? Der synes jeg at den gamle bøjle gav meget mere plads...

(Mit spørgsmål kommer sig af, at vi herhjemme har en gammel Trip Trap stol i træ med den gamle bøjle og strop. Men vi vil gerne have en ny stol i sort, da det passer med de spisestuemøbler vi selv har. Men det irriterer mig bare at jeg så er nødt til at købe den plasticbøjle, som jeg ikke tror at han kan bruge særlig længe <_< )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville slibe den ned, som i har og male den :) Jeg har valgt at købe en brugt, for at få den gamle bøjle, da jeg heller ikke er for begejstret for det nye i plastik :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en med plastic bøjlen, og den lader ikke til at være meget mindre end dem man før kunne få i træ... Og sønnike kommer fint ind og ad af den med benene! Pt. sidder han med et håndklæde rundt om livet, når han skal spise, så han ikke vælter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville slibe den ned, som i har og male den :) Jeg har valgt at købe en brugt, for at få den gamle bøjle, da jeg heller ikke er for begejstret for det nye i plastik :)

Det er også en god idé, men problemet er at det er en stol vi har lånt, så kan desværre ikke begynde at male den.

Men kunne selvfølgelig bare købe en gammel bøjle brugt og så male den? Hmm...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en med plastic bøjlen, og den lader ikke til at være meget mindre end dem man før kunne få i træ... Og sønnike kommer fint ind og ad af den med benene! Pt. sidder han med et håndklæde rundt om livet, når han skal spise, så han ikke vælter!

Men han er også kun 6 mdr. Tror du stadig at han kan være i den når han er 1 år fx? :unsure

Jeg har arbejdet i vuggestue og der brugte vi kun plasticbøjlerne til de allermindste babyer. De større babyer som stadig ikke kunne sidde uden bøjle sad med de gamle bøjler for det var simpelthen umuligt at mase dem ned i den af plastic <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også en god idé, men problemet er at det er en stol vi har lånt, så kan desværre ikke begynde at male den.

Men kunne selvfølgelig bare købe en gammel bøjle brugt og så male den? Hmm...

altså jeg har jo købt min til 300 kr gennem gul og gratis, og der kunne de fåes endnu billigere, hvis man var interesseret i netop at slibe den ned og male stolen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså jeg har jo købt min til 300 kr gennem gul og gratis, og der kunne de fåes endnu billigere, hvis man var interesseret i netop at slibe den ned og male stolen :)

Det ender nok også med at blive løsningen så. Har sat kæresten igang med projektet ;)

Men var også bare lidt nysgerrig efter at høre om jeg er den eneste, der bedre kan lide de gamle bøjler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ikke de gamle bøjler men ved fra en i mg at de nye bøjler ikke kan bruges til de gamle stole og at det et stort set umuligt at købe en gamle bøjle alene :)

Jeg håber da at den i plastik kan bruges længe for det er sådan en vi har hjemme :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ikke de gamle bøjler men ved fra en i mg at de nye bøjler ikke kan bruges til de gamle stole og at det et stort set umuligt at købe en gamle bøjle alene :)

Jeg håber da at den i plastik kan bruges længe for det er sådan en vi har hjemme :unsure

Det håber jeg da også for dig :)

Jeg har bare erfaret at en del vuggestuebørn ikke kunne mases ned i den :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ender nok også med at blive løsningen så. Har sat kæresten igang med projektet ;)

Men var også bare lidt nysgerrig efter at høre om jeg er den eneste, der bedre kan lide de gamle bøjler :)

glæder mig til at høre om i finder en brugt stol og får den sat i stand. Jeg kan også bedst lide de gamle bøjler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

glæder mig til at høre om i finder en brugt stol og får den sat i stand. Jeg kan også bedst lide de gamle bøjler :)

Vi har lige fundet én på Vesterbro til 400 kr. inkl. gamle bøjle og læderstrop :yay

Kærestens far er maler, så han får fikset den så den bliver flot :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige fundet én på Vesterbro til 400 kr. inkl. gamle bøjle og læderstrop :yay

Kærestens far er maler, så han får fikset den så den bliver flot :)

NICE :) jeg skal selv slibe vores ned og male den, problemet er bare lige nu, at jeg er blevet ret vild med den træfarve som stolen har :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NICE :) jeg skal selv slibe vores ned og male den, problemet er bare lige nu, at jeg er blevet ret vild med den træfarve som stolen har :)

Kan du så ikke nøjes med at lakere den? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil altså bare lige sige at Marlon (som bruger str. 1 1/2 år i tøj) altså SAGTENS kan være i sin plasticbøjle endnu.... Han er jo en stor gut, og jeg tror ikke det bliver noget problem med at være der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du så ikke nøjes med at lakere den? :)

lige pt står den bare som den er ved vores spisebord, så venter jeg med at gøre noget ved den, til vi ved hvilket køn vi får. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lige pt står den bare som den er ved vores spisebord, så venter jeg med at gøre noget ved den, til vi ved hvilket køn vi får. :)

Det lyder som en god idé.

Står den allerede ved jeres spisebord? Hvor hyggeligt ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil altså bare lige sige at Marlon (som bruger str. 1 1/2 år i tøj) altså SAGTENS kan være i sin plasticbøjle endnu.... Han er jo en stor gut, og jeg tror ikke det bliver noget problem med at være der :)

Det er jeg glad for at høre :) Ronja er ikke særlig stor endnu, så jeg tænker der kommer til at være længe til hun ikke kan bruge den mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil altså bare lige sige at Marlon (som bruger str. 1 1/2 år i tøj) altså SAGTENS kan være i sin plasticbøjle endnu.... Han er jo en stor gut, og jeg tror ikke det bliver noget problem med at være der :)

Det kan også bare være at jeg har haft nogle babyer med meget store lår ;)

Men det er da godt at I høre at I regner med at kunne bruge den længe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt enig med dig, synes det et lidt tortur at komme Leo i den.

Det er nok forskelligt fra barn til barn, vi har snakket om det i mødregruppen og de andre er enige i, at den ikke passer til Leo.

Vi har en chicco stol i køkkenet, som man sætter på bordpladen, den er fantastisk. Det var så meningen vi ville bruge trip trap i stuen, hvor vi ikke kan sætte noget på bordet. Tror bare den kommer til at stå og vente til vi ikke behøver bøjle, så må vi spise i køkkenet så længe.

Har faktisk hørt, at der er mange der har samme problem og ender med at købe den billige i ikea og bruge.... Det er synd, trip trap stolen er jo så flot ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har været så heldig at jeg har købt en gamel stol af en kollega til 200 kr, bøjle og læderstrop har vi jo fra Emilia, jeg er nemlig også mest til de gamle stole, og kunne slet ikke forestille mig at sætte min baby ned i den der plastic dims

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mærkeligt at høre der er så stor forskel på hvordan man har det med den nye stol..... Vi er bare så glade for den, og jeg synes han sidder meget bedre i den, end i en af de gamle.

Plasticbøjlen og ryggen er dejligt ergonomiske, og med hyndesæt på bliver den skøn og blød.

Jeg har aldrig før hørt om nogen der ikke kunne lide den, og i mødregruppen er den også et stort hit :)

Men det er klart at børn er bygget forskelligt, og derfor vil den nok aldrig passe til alle....

Det er da godt man stadig kan købe de gamle rundt omkring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mærkeligt at høre der er så stor forskel på hvordan man har det med den nye stol..... Vi er bare så glade for den, og jeg synes han sidder meget bedre i den, end i en af de gamle.

Plasticbøjlen og ryggen er dejligt ergonomiske, og med hyndesæt på bliver den skøn og blød.

Jeg har aldrig før hørt om nogen der ikke kunne lide den, og i mødregruppen er den også et stort hit :)

Men det er klart at børn er bygget forskelligt, og derfor vil den nok aldrig passe til alle....

Det er da godt man stadig kan købe de gamle rundt omkring :)

Ja, det er da lidt pudsigt at det kan være så forskelligt :)

Men jeg vil altså også sige, at til de helt små, der synes jeg at den nye bøjle er rigtig god og at de sidder virkelig godt i den. Problemet er bare at den hurtigt bliver for lille (efter hvad jeg har oplevet).

Jeg synes bare det er ærgeligt at man ikke længere kan få begge bøjler i butikkerne. Men i Babysam sagde de at det var fordi at træbøjlen ikke var sikker nok, fordi nogen børn var faldet ud under.

Jeg tænker så at de børn ikke har siddet med læderstroppen? Ellers er det da umuligt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER