Guest Majkat

Gravid i 3 trimester og flyvning

3 indlæg i dette emne

Hej piger!

Vi har booket sommerferie til SydSpanien midt i juli måned og skal flyve derned. På det tidspunkt vil jeg være ca i uge 31. Vi skal flyve med Ryanair. De godtager gravide med flyet indtil uge 36, dog med lægeerklæring efter uge 28, så det er jo ikke umiddelbart noget problem. Jeg har haft nogle rimelig problemfrie graviditeter de andre gange, så forventer ikke at kommer til at være noget i denne.

Lad os håbe at det ikke ender med at vi skal flyve sådan her :adopt hjemad. Jeg har før fløjet som gravid, men det var i første trimester og der oplevede jeg overhovedet ikke at det var anderledes end normalt.

Er der nogen af jer som har prøvet at flyve som højgravid? Der står flere steder at man risikerer at dehydrere oftere end normalt.

Hvad er jeres erfaringer med dette ?

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja jeg har fløjet højgravid faktisk fra sydspanien. Jeg var i uge 37 og mærkede ikke forskel. Eller da min side makker var svensk og åbnede en dåse af de der forfærdelige stinke sild som har ligget i dåsen i årtier måtte jeg lige rydde rækken for brækposer men ellers var det som det plejer.

Jeg flyver en del og kan anbefale støttestrømperne på ture mere end 2-3 timer idet man godt kan hæve lidt mere pga trykket. Og at drikke mere end du plejer. Evt ha en sodavand eller andet sukkerholdig drik da ventetiderne godt kan være lange og man blir lidt udtørret i luften :) Og man skal selvfølgelig tisse mere Pga tryk og mere væske så tag et gangsæde :)

Jeg har også billet under denne graviditet i uge 37 så hvis jeg ikke får komplikationer så vil jeg flyve på det tidspunkt.

Men du skriver Ryanair, jeg ved de er mere strikse (ligesom norwegian and easy jet) så jeg ville evt bruge lidt tid på at vælge tøj som kan skjule din mave lidt. Jeg bar fx et stort tørklæde og blev ikke spurgt på noget tidspunkt. Billig selskaberne kan nogengange godt lede efter en grund til at tage en passager af, og hvis de ikke er trygge kommer man ikke med. Meeen du i uge 31 og laaangt fra de 36 så ha selvfølgelig papirerne iorden og din samvittighed. Det vil nok ikke være så sjovt at føde på 40x30 cm :)

Go tur

Issa

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for dit gode og brugbare svar.

Jeg vil tage alle rådene til mig og så går det hele forhåbentligt uden problemer :-)

Håber ikke jeg skal føde på så lidt plads og med så mange tilskuere :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER