MamatilJ&M

Bækkenløsning

8 indlæg i dette emne

Nogen der ved, hvor det skal gøre ondt, hvis man har begyndende bækkenløsning?

Jeg har i et stykke tid haft ondt i højre lysken, som trækker om i ballerne og i lænden. Det kan både gøre ondt liggende og gåenden. Det er nu også begyndt i venstre side. Er nervøs for bækkenet, men tænker det måske også kan være ømme muskler???

Hører gerne jeres erfaringer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så vidt jeg ved kan bækkenløsning føles forskellig fra kvinde til kvinde, så jeg tør ikke sige om det er den slags smerter du har, men det kunne egentlig også lyde som en nerve i klemme. Du kan evt forsøge at lave nogle stræk øvelser for ben og baller, måske det hjælper.

Ved bækkenløsning taler man normalt om de 3 led der holder bækken knoglerne sammen. Det foran, symfysen, sidder lige bag skambenet, og hvis man har ondt der er det sådan en lidt brændende fornemmelse. De to led bag på sidder på hver side af korsbenet, der hvor man har små "smilehuller". Det er når et eller flere af disse bækkenled bliver for løst pga graviditetshormoner at man kan få smerter. For mig har det været smerter direkte hvor leddene sidder, først i den ene side, så i begge og i slutningen i alle 3 led. Men man kan få en del "følge" smerter, fordi man kommer til at spænde i forskellige muskler for at kompensere, og der hjælper massage og stræk øvelser ofte.

Jeg er så ikke mere ekspert end at jeg selv har haft bækkenløsning i forskellig grad i 3 graviditeter, men håber jeg forklarer det godt nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har det på samme måde, så følger lige lidt med - men udfra hvad jeg har kunne google mig til, så tror jeg også det er muskelerne/nogle nerver som driller (både dig og mig ;) ) Det kan vi da håbe på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har muligvis begyndende bækkenløsning. Spurgte lægen da jeg var deroppe fordi jeg har voldsomt ondt i skambenet og det strømmer ned i benene. Jeg fik så en folder med nogle øvelser og hvis ikke det går helt væk efter et par uger er det det, og så skal jeg henvises til noget fys. Så spørg lægen og få evt nogle øvelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har det på samme måde, så følger lige lidt med - men udfra hvad jeg har kunne google mig til, så tror jeg også det er muskelerne/nogle nerver som driller (både dig og mig ;) ) Det kan vi da håbe på :)

Håber du har ret :) Men hold da op hvor har jeg ondt lige pt. Det trækker helt ned i låret på mig. Synes det er svært at komme af sofaen når jeg først har fået mig lagt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er sygemeldt med bækkenløsning. Hos mig gør det ondt i lænden, hofter, skamben, og smerterne løber ned i baller og lår. Både når jeg sidder, står, ligger og går. Og jeg skal holde mig helt i ro, må ingen ting, hvilket er svært med et barn på 2½. Og jeg skal gå med et specielt bælde der virkelig ubehageligt!! Og jeg vil ikke ønske det for min værste fjende. :boo Puhaa.. Hvad lige en masse jeg skulle af med der.. Sorry..

Håber ikke i har/får bækkenløsning, for det er virkeligt ikke rart..

Prøv denne hjemmeside www.baekkenloesning.dk

Der står en masse oplysninger om bækkenløsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha det lyder godt nok strengt Ennas, jeg håber der også er bedre dage imellem.

Tillader mig lige at anbefale nogle alternative ting til hjælp til bækkenløsnings smerter, hvis man ik er til sådan noget så bare ignorer mig, men hvis du føler det er værd at prøve, ku det være det også ku hjælpe dig. Jeg har haft stort set ingen hjælp af almindelig fysioterapi, men har haft stor lindring ved at få zoneterapi. Det er muligt at akupunktur også virker, da det er lidt de samme principper, jeg har ikke selv prøvet det. Desuden har jeg erfaret at mine smerter blev meget reduceret efter nogle uger på mælkefri kost. Mælk danner slim i leddene hos nogle, det sku være forklaringen, men jeg har ikke kunnet finde nogen "videnskabelige" artikler om det så har ikke meget andet end min egen erfaring, for mig er der ingen tvivl, jeg kan godt undvære mælkeprodukter når jeg så slipper (næsten) for smerter. En kalk pille om dagen er alt jeg behøver i stedet.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha det lyder godt nok strengt Ennas, jeg håber der også er bedre dage imellem.

Tillader mig lige at anbefale nogle alternative ting til hjælp til bækkenløsnings smerter, hvis man ik er til sådan noget så bare ignorer mig, men hvis du føler det er værd at prøve, ku det være det også ku hjælpe dig. Jeg har haft stort set ingen hjælp af almindelig fysioterapi, men har haft stor lindring ved at få zoneterapi. Det er muligt at akupunktur også virker, da det er lidt de samme principper, jeg har ikke selv prøvet det. Desuden har jeg erfaret at mine smerter blev meget reduceret efter nogle uger på mælkefri kost. Mælk danner slim i leddene hos nogle, det sku være forklaringen, men jeg har ikke kunnet finde nogen "videnskabelige" artikler om det så har ikke meget andet end min egen erfaring, for mig er der ingen tvivl, jeg kan godt undvære mælkeprodukter når jeg så slipper (næsten) for smerter. En kalk pille om dagen er alt jeg behøver i stedet.

:goodluck

Jeg er åben for stort set alt, så jeg vil da lige undersøge det lidt nærmere. Tak for de gode råd! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER