Guest cmbk

5årig har svært ved at sove

2 indlæg i dette emne

Efter en juleferie, har bonusdatteren svært ved at sove.

Hun har altid fået lov til at se en DVD når hun skulle sove(Hvilket jeg har været meget imod) for hun sover ikke ordentligt igennem.

Og plus, at vi ligger hende i seng kl 19.40 ved at læse en lille bog, og så sige godnat (Men altid med DVD) ellers vil hun ikke sove. Og nogle gange sover hun først kl 22.00!!!!

Nogle dage kan jeg sidde og læse en godnathistorie i en time, og hun sover stadig ikke.

Det er super trættende, for hun vågner om natten og kommer ind til os, og vågner igen når hendes far skal afsted på arbejde(Kl. 4) Og så er hun lidt langsom i gearet, når vi skal afsted i BH kl. 8.

Jeg synes jo ikke, at det er normalt at hun skal falde i søvn til DVD. Hun må gerne se lidt inden hun skal i seng, men burde hun ikke bare kunne ligge sig til at sove? Uden noget. Hun er jo træt, men er stædig og holder sig vågen.

Nogle idéer til hvordan vi kan få hende til at sove uden DVD, uden at skulle læse en godnathistorie i en time, og så hun kan sove igennem i sin egen seng...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores store datter har haft massive søvnproblemer og vi har igennem tiden konsulteret flre søvn eksperter.

Det råd de fleste gav var at sulte barnet for søvn. Dvs. lade barnet være oppe til 24.00 og vække det klokken 06.00

det samme gentages dagen efter. Derefter trappes ned med ca. en halv time for hver dag. Altså på tredje dagen 23.30 - 06.00 derefter 23.00 - 06.30 osv.

Dette skulle hjælpe barnet til at komme ind i et normalt søvnmønster og derved også sove igennem om natten.

Det sværre viste det sig at vores datter havde Asberger og havde brug for medicin til at sove, men dette råd har vi fået hos flere eksperter!

Ellers kan det bare være at i skal kæmpe den seje kamp i nogle uger!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER