LilleMy

Røskvas vej til verden

3 indlæg i dette emne

Jeg havde med Røskva termin d. 17/11 '08 - oplevede flere gange med opstarts-veer, men det udviklede sig ikke rigtig. Blev efterhånden mere og mere utålmodig, og fik til sidst besluttet mig for at forsøge at tage til zone-terapeut og se om hun ikke kunne sætte noget i gang (det kunne jo under alle omstændigheder ikke skade).

Vi fik aftalt med Zoneterapeuten at vi kunne komme derud om aftenen Tirsdag d. 25/11 :) Efter en behagelig omgang derude fik vi besked på at kunne forvente der ville ske noget tidligt på morgenen - men at det naturligvis ikke var sikkert :rolleyes & om det var zoneterapien der gjorde det eller ej finder vi naturligvis aldrig ud af.... men under alle omstændigheder vågnede jeg kl. 04.27 (ifølge vækkeuret) med veer - der kom med 7-9 min. mellem og varede i ca. 1 min. :yay

Jeg tænkte jeg hellere måtte vente med at vække Frederik, da det jo sikkert ville tage sin tid & ville være meget godt om han var ordentligt udhvilet :)

Efter en times tid, hvor jeg var blevet liggende i sengen, kunne Frederik ikke sove for mig mere... han vågnede af min vejrtrækning under veerne & spurgte om det var fødslen der var gået i gang..... og det var jeg så blevet temmelig sikker på efterhånden...

Han spurgte så om jeg ikke havde ringet til fødegangen endnu - men jeg var sikker på det ikke hastede, for sådan noget tager jo lang tid ^_^ Indvilligede dog til sidst i at ringe derind - og fik aftalt med dem at vi kom derop omkring kl. 8 til et tjek.

De næste par timer gik med at få et bad, pakke tasken, forsøge at få lidt morgenmad (og ellers hænge lidt på dørkarmen eller sofaens ryglæn og lave 8-taller under veerne). Da jeg gik i bad begyndte der at være noget kortere tid mellem veerne - hvor lang tid der helt præcist var mellem aner jeg ikke... men tiden nærmede sig også snart at vi skulle til at tage afsted.

Lidt over 8 ankom vi til fødegangen og blev vist ind på en fødestue - blev modtaget af en sød social og sundhedsassistent, der fortalte at der ville gå ca. ½ time før jordemoderen kom, da hun lige skulle tilkaldes udefra først. Da veerne nu var begyndt at bide lidt mere til, blev jeg tilbudt en varmepude på ryggen - det var meget rart....

Jordemoder Johanne kom ca. 8.15 - blev her undersøgt og det blev konstateret at livmoderhalsen var helt udslettet, og jeg var 4 cm. åben (så vi skulle altså ikke sendes hjem igen). Jeg blev spurgt om ikke jeg havde lyst til at komme i noget vand og se om det kunne hjælpe mig til at slappe af - jeg havde ikke nogen fastlagte idéer for hvordan fødslen skulle foregå, havde tænkt at tage det lidt hen ad vejen og se hvordan det gik. Jeg synes det lød som en meget god idé, så kl. 9 (efter en klyx) kom jeg i karret - og wow... aldrig har jeg oplevet noget bedre... det hjalp mig til at slappe meget bedre af & gjorde mig istand til at takle smerterne på en helt anden måde :7himmel

Kl. 10.00 blev jeg noget bekymret - for det første var veerne begyndt at komme nærmest oven i hinanden - pauserne imellem blev af og til sprunget helt over + jeg begyndte at få pressetrang.... min første tanke var, at det var alt alt for tideligt da der jo var laaang tid til vi nåede så vidt.... Johanne undersøgte, og til min store overraskelse var jeg her åbnet 8 cm. Her spurgte hun iøvrigt om hvorvidt jeg havd lyst til at føde i vandet - jeg kunne ikke lige overskue at flytte mig, så det blev et nemt valg :D

Kl. 10.20 undersøger Johanne igen - nu 9 cm. - vandet er endnu ikke gået, så det tager hun i forb. m. undersøgelsen.

Kl. 10 40 får jeg lov at presse og kl. 10.51 bliver Røskva født :biglove med en enkelt hånd oppe som en anden supergirl (bandit).

En dejlig skøn pige på 51 cm og 3120g :loveshower

Er sikker på Johanne er en stor del af grunden til det hele gik så roligt for sig - hun var en helt fantastisk hjælp. Utroligt rolig og hyggelig & var helt fantastisk til at hjælpe mig tilbage på sporet mht. vejrtrækningen når den var ved at glippe. Frederik var også en genial hjælp under fødslen... havde han ikke været der er jeg ikke sikker på jeg ikke var druknet :lolhit

Det er uden tvivl det mest fantastiske jeg nogensinde har oplevet & det er med lige dele glæde, spænding og usikkerhed jeg venter på at få lov til at opleve næste fødsel :biglove

Er i øvrigt dybt imponeret hvis du har læst det hele... det blev pludselig lidt langt.... :whistling

post-638-051960500 1290948129_thumb.jpg

post-638-065235000 1290948146_thumb.jpg

post-638-098681100 1290948169_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt beretning - så får man selv lige ekstra meget lyst til at få en baby. :)

Og skønne billeder! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber, at jeg også får lov til at føde i vand!

Tak for at du ville dele!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER