Maybe

hvor lang tid tager det at få svar på en hCG blodprøve hos lægen?

50 indlæg i dette emne

Hej

Der er sket det at lige inden vi skal til at ud af døren i går opdager jeg pletblødning. :unsure

ikke meget men nok til at jeg flår pcen frem og slår op på Babyklar.dk info side, hvor jeg finder ud af at jeg skal ringe til lægen, i dette tilfælde vægtlægen.

Jeg får så fat i en som oplyser mig om at det ikke er gode tegn, men at jeg bare skulle være glad hvis det var nu jeg aborteret nu istedet for snere, og jeg nok bare havde opdaget en meget tidlig gravidlitet der ikke var sikker.

jeg kunne have kvalt ham :gal

Aftensforløb vil så at min mand og jeg må en tur på skadestuen, og nej ikke noget alvorligt, men jeg dristigere mig alligevel til at spørge om jeg må spørge om noget andet da vi nu er i enerum med en læge.

Hun viser sig at være rigtig sød, og tager sig tiden til os.

hun fortæller mig så hvad jeg har frygtet lidt, at det ikke var gode tegn når det var ledsaget mens. smerter.

hun forklarede så også at nu skulle der blodprøver til hos min egen læge og det skulle jeg have målt 2 gange, med få dags mellemrum, for at finde ud af om det steg eller faldt.

behøver jeg fortælle at det lagde en dæmper på min nytårsaften?

mit spørgsmål til jer er:

skal man vente hos lægen, mens der kommer svar på prøven og hvis ja, hvor lang tid tager før man får svar?

1 time, måske kun 15 min?

grunden til at jeg spørg er at jeg ikke har tid til tage til læge pga. mit job, jeg arbejder langt væk hjemmefra og er afhængie af tidlig morgen eller sen eftermiddag, og jeg ved godt mange vil sige at

Skal du til læge skal du til læge, og jeg er helt enig, men det kan bare ikke lade sig gøre i morgen.

jeg sidder og stor tuder over det faktisk, for ville ønske jeg havde fri så jeg bare kunne tage til lægen og få taget den prøve og få aftalt en tid.

jeg kan slet ikke forstå hvor hurtigt ens "instinkt" er slået til, hvis det er det, men jeg føler en kæmpe sorg ved tanken om at dette skulle forsvinde lige så hurtigt som jeg opdaget det.

her til morgen er der stadigvæk let brunligt udflåd, måske med lidt frisk blod

på forhånd tak for jeres svar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil bare sige, at hvis du er 4+3 nu, kan det altså sagtens være det tidspunkt, hvor du skulle have haft menstruation.

Det er selvfølgelig ikke til at forudsige, men man kan da håbe, at det blot er det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej Logo

jo jeg skulle have mens. nu.

men blev test positiv ved lægen 30/12.

så jeg forstår ikke helt dit svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er nogen der oplever at de får lidt blodigt udflåd eller lign. på det tidspunkt de normalt skulle have menses - så på den måde kan det være almindeligt :)

Det tager længere tid at få svar ved lægen. Man får taget blodprøven, som de sender videre.

Min læge sagde at der kunne gå mellem få timer og op til flere dage før man fik svar :)

Når jeg fik taget om morgen, fik jeg svar om eftermiddagen (på mail) :)

Så ingen "ventetid" ved lægen eller noget :) Det er lynhurtigt - bare en blodprøve, også er du afsted igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan det være en sygeplejeske der tager den så? mine læger har sygeplejsker der tit tager blodprøver.

jeg tænker bare hvis man ikke behøver tale med læge lige på det tidspunkt.

øv det tager så lang tid, men sådan er det jo, lige pt. vil jeg jo bare gerne vide JA eller NEJ

hvis i forstår.

men min dejlige mand har bare taget imod alle mine tåre og fustration og selvom det ikke er sundt hente MacD til mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan det være en sygeplejeske der tager den så? mine læger har sygeplejsker der tit tager blodprøver.

jeg tænker bare hvis man ikke behøver tale emd læge lige på det tidspunkt.

øv det tager så lang tid, men sådan er det jo, lige pt. vil jeg jo bare gerne vide JA eller NEJ

hvis i forstår.

men min dejlige mand har bare taget imod alle mine tåre og fustration og selvom det ikke er sundt hente MacD til mig.

Ved min har det været en sygeplerske hver gang :) Og "heldigvis" har det ikke været andet end 6-7 timer man skal vente - det er lang tid, men til at overkomme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En blodprøve tager jo tid at lave og når den tages hos egen læge, så går der ventetid med at prøverne hentes hos de praktiserende læger for at blive transporteret op på et sygehus, hvor der er laboratorie.

HCG-prøver laves ikke hos egen læge, så du skal ikke vente på svaret der.

Afhængig af hvor du bor i landet og hvor prøven laves, kan det tag op til et døgn før du får svar. Hvis det haster, er det vigtigt at din egen læge markerer at det er hastende. Men i sådan et tilfælde vælger de fleste læger nok at sende patienten til laboratoriet på sygehuset for at få taget prøven der, for så går det hurtigere med svaret.

Hilsen en fagperson inden for blodprøve-verden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En blodprøve tager jo tid at lave og når den tages hos egen læge, så går der ventetid med at prøverne hentes hos de praktiserende læger for at blive transporteret op på et sygehus, hvor der er laboratorie.

HCG-prøver laves ikke hos egen læge, så du skal ikke vente på svaret der.

Afhængig af hvor du bor i landet og hvor prøven laves, kan det tag op til et døgn før du får svar. Hvis det haster, er det vigtigt at din egen læge markerer at det er hastende. Men i sådan et tilfælde vælger de fleste læger nok at sende patienten til laboratoriet på sygehuset for at få taget prøven der, for så går det hurtigere med svaret.

Hilsen en fagperson inden for blodprøve-verden.

SJældent vil lægen sende en HCG til hasteprøve.. For hvis man er ved at abortere, kan de intet gøre siger de.. Og udover det, så får man jo som regel svar samme dag alligevel.. Og man kan sige, den første prøve jo er "ligegyldig" uden nummer to prøve.. Så den første prøve, får man som regel først svar på sammen med nr to, eller når nr. 2 laves..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle vente på svar fra egen læge, da de regnede med, at jeg havde en begyndende SA. Svaret kunne jeg først få 2 dage efter, så giver Ria ret i, at de hurtigste svar kan foreligge, hvis prøven tages direkte på sygehuset- så kan lægen se svaret i løbet af dagen. De kan jo se, om HCG er så højt, som man forventer på et given tidspunkt i graviditeten. Men det er rigtigt, at der ikke er et ordentlig svar på det hele, før prøvesag nr. 2 foreligger. Ikke for at være barsk eller spor, men det kan være, at lægen beder dig om at se tiden an, netop fordi du ikke er langt henne- og det kan have været en bio. Håber ikke det er det, men det skyldes, at din krop er forvirret pga. Der ikke er helt så mange hormoner i kroppen endnu- og derfor forsøger at fremkalde en mens. I det øjeblik man ser II så sker der altså noget i kroppen- og man vil for alt i verden passe på den lille spire. Man vil gøre alt for at det ikke går galt, men der er desværre den generelle risiko for at miste- der er lægerne fuldstændig ligeglad med følelser med fokusere på biologien. Håber det bedste for dig- pas på dig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SJældent vil lægen sende en HCG til hasteprøve.. For hvis man er ved at abortere, kan de intet gøre siger de.. Og udover det, så får man jo som regel svar samme dag alligevel.. Og man kan sige, den første prøve jo er "ligegyldig" uden nummer to prøve.. Så den første prøve, får man som regel først svar på sammen med nr to, eller når nr. 2 laves..

Det er ikke altid der kommer svar samme dag.

Jeg tager blodprøver dagligt og tog selv en HCG-prøve på mig selv inden min SA. Der lå først svar dagen efter pga prøven blev lavet på et andet sygehus. Jeg tager dagligt mange HCG-prøver i vores ambulatorium - der kan ikke forventes svar samme dag pga prøverne laves i Sønderborg og ikke i Haderslev, hvor jeg er. Der ligger kun svar samme dag, hvis det er haste.

Da jeg så var i gang med at abortere var jeg akut på gynkækologisk, hvor gynækologen havde markeret HASTE på sedlen. Vi fik svar inden for 3 timer. Det var dog på Horsens sygehus, da det er der jeg bor. Så nogle læger gør dem gerne til haste-prøver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej Alle sammen

ok.

jeg havde under alle omstændigheder ringet til lægen i morgen, og det gør jeg selvfølgelig stadigvæk.

efter jeg lavet dette indlæg er pletblødning osv. stoppet igen.

jeg har en super sød læge der aldrig har nægte at teste mig for noget hvis jeg er kommet med mistanke, imodsætning til det røvhul af en læge jeg havde for år tilbage, så kan ikke forestille mig jeg bliver afvist denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik målt HcG 3 gange i starten af min graviditet. Min gynækolog lagde en henvisning ind i systemet og jeg tog derefter om morgenen (fra kl 7.30) ind og fik taget blodprøven på lægernes laboratorie i Kbh. Kunne også have fået den taget på et sygehus. Fordi den stod som haster fik jeg svar skær gange samme eftermiddag :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak alle sammen :)

helt ærligt, hvis jeg ikke er gravid længere synes jeg det er ret nederen at skulle have så ømme og spændt bryster

AV AV AV, det var lige taget af, men her til aften OMG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså så MÅ du jo nok være gravid :loveshower.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal du til lægen i dag og have taget en hcg? Tror altså godt du kan være rolig, hvis dine symptomer på graviditet er blevet værre/bedre :rolleyes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej Alle sammen

jeg har en tid ved lægen i morgen tidlig.

jeg skal have en morgenurin med også tog vi den derfra, håber jeg får taget blodprøve.

men ellers er dagen gået med spændte bryster og bølger af mens smerter, nogen lidt av av, men dog ingen skygge af blød

men ja nu ser vi i morgen.

nej hvor kan jeg bare ikke vente

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

føj hvor kan jeg bare ikke vente til det bliver i morgen.

nu går jeg i seng og ser SAC2 og vil bare sove, kunne ikke sove i nat, dårlig rytme pga jul og nytår + jeg var oppe og tjekke mindst 5-7 gange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var jeg ved lægen i morges

jeg fik taget en blodprøve og en tid til torsdag.

han fortalte mig endeligt ikke noget jeg ikke vidste i forvejen, men han tog det ikke som et dårligt tegn at pletblødningerne var stoppet igen og at de ikke havde vist sig siden, selvom det ikke er en garanti, og han kunne ikke se nogen blødning ved gyn. undersøgelse :gp

jeg fik så som sagt en tid inden 8 på torsdag,og fik at vide jeg ville få svar fredag.

jeg blev så ringet op på jobbet af en af sekretærerne, og der kunne ikke blive taget blodprøve på det til det tidspunkt, sygplejskerne var ikke mødt, men jeg kunne få en tid kl 1035 eller kl 1145.... øhhh var mit svar

det passer altså virkelig dårligt, jeg har langt til job og de tider ville virkelig ødelægge min arbejdsdag, jamen så kunne jeg få en tid fredag morgen.

nej svarede jeg så, så får jeg ikke svar før mandag og det holder jeg ikke til, så må jeg tage en af de tider, men om ikke ham uddannelseslægen der havde taget min prøve i dag ikke kunne tage den torsdag, det var jo bare lige 5 min.

Det gik så igennem.

så faldt bomben ellers, men du får ikke svar før mandag alligevel :o

men hun var da ked af hvis jeg var blevet fejl informeret, ok svarede jeg, kan i ikke sætte haster på det, så jeg kan få svar inden weekenden, jeg er virkelig ved at gå ud af mit gode skind.

Det måtte jeg tale med lægen om.

så nu har jeg skrevet til den læge jeg var hos og som skal tage den sidste prøve, og håber min bøn bliver hørt, især når han nu havde sagt de var der fredag. man har vel lov til at håbe ;)

kryds finger for at min lille bøn går igennem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:goodluck :goodluck :goodluck Håber du får et hurtigt svar! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så er det tæt på at sidste blodprøve skal tages,,,, åh jeg håber ejg kan overtale til hester svar :huug

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så er det tæt på at sidste blodprøve skal tages,,,, åh jeg håber ejg kan overtale til hester svar :huug

:kram håber det lykkedes at overtale dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik du svar på den første blodprøve? :) Den kan give et godt bud - fx sagde min læge at når tallet var over 20000, var det sjældent at fostret "gik til grunde" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik du svar på den første blodprøve? :) Den kan give et godt bud - fx sagde min læge at når tallet var over 20000, var det sjældent at fostret "gik til grunde" :)

Mit HcG tal var 43 den første gang jeg fik taget blodprøve. Det steg som de skulle de efterfølgende gange og jeg er nu i uge 9. Ved ikke hvor det tal 20000 kommer fra????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik du svar på den første blodprøve? :) Den kan give et godt bud - fx sagde min læge at når tallet var over 20000, var det sjældent at fostret "gik til grunde" :)

tallet er ikke over 20000 i uge 5+, så hvor kom det lige fra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, havde ikke lige tænkt over det var i uge 5 :)

Når man er længere henne, og tallet når derover, er det sjældent man mister barnet ved en SA :) Det fik jeg at vide, fordi jeg var bekymret over mit tal i uge 8 ikke var fordoblet som det skulle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER