Charlotte - mig og mine

Sygemeldt med dårlig ryg

3 indlæg i dette emne

Det her er nok mest et indlæg til at komme af med lidt frustrationer.

Jeg er blevet sygemeldt med min dårlige ryg, og synes det er lidt trælst at gå hjemme. Jeg har haft dårlig ryg siden november sidste år, hvor jeg faldt af en hest og fik et brud på lænden.

Jeg har i lang tid godt kunne passe mit job, men ca. samtidig med at jeg blev gravid fandt min læge ud af at jeg måske også har en diskus prolaps :(

Derfor henviste lægen mig til sygehuset og gav mig noget smertestillende. Så ville skæbnen jo at jeg blev gravid, og jeg kunne ikke tage de smertestillende da de er farlige for baby.

Jeg fortsatte dog på arbejde for jeg regnede jo med at komme til lidt grundigere undersøgelse på sygehuset snart. Tiden gik og jeg undrende mig over at jeg intet hørte fra sygehuset. Det viste sig så at min henvisning var blevet VÆK :blink

Det slog altså benene lidt væk under mig. Jeg har smerter i hoften og lænden hver dag, nogen dage værre end andre. Jeg kan jo kun tage pinex pga baby, og de virker ikke altid. Lægen sendte end ny henvisning, og så ville hun gerne sygemelde mig i en periode for og se om det hjalp.

Nu har jeg været sygemeldt i en uge, og det hjælper rent faktisk at tage den med ro. Men jeg har simpelthen så dårlig samvittighed over at være sygemeldt. Ved jo at de mangler mig ude på skolen. Kan mærker at jeg allerede tænker på at jeg da godt snart kan komme tilbage igen, men jeg er også bare meget bekymret for om det bliver meget værre.

På nuværende tidspunkt har smerterne jo ikke noget med graviditeten at gøre, men jeg er meget bange for at det bliver værre når jeg bliver tungere.

Pyha det var lidt af mine frustrationer. Håber I kunne holde ud at læse dem <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder ikke hverken sjovt eller rart og jeg kan godt forstaa dig! Det maa vaere meget frustrerende :kram2

I Danmark ses det at vaere gravid jo oveikoebet som en helt almindelig tilstand, hvor man kan fortsaette sit daglige liv som normalt, med faa justeringer. Jeg bor i Italien, hvor det er helt "lovligt" at vaere traet og udmattet og derfor lave ingenting :blink En holdning, som kan vaere rar nok af og til, men jeg staar logisk set ogsaa lidt uforstaaende overfor den som dansker.

Jeg synes dog ikke at du skal risikere at forvaerre din tilstand. Det er nu engang vigtigst at du og din baby har det godt.

Vil det vaere en loesning at indgaa et kompromis, hvor du arbejder paa nedsat tid? Saa kommer du "ud" og kan yde paa din arbejdsplads, men tager ogsaa hensyn til dig selv og din fysik. Saafremt du altsaa formaar at arbejde paa nedsat tid :)

Rigtig god bedring, i hvert fald :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Ja der er stor forskel på hvordan det bliver betragtet t være gravid. Jeg har slv tænkt samme tanke, og vil kontakte min leder for at høre om jeg kan komme tilage på deltid.

Ville egentlig gerne have været til undersøgelse på sygehuset, inden jeg lavede en sådan aftale. Men hvis der går alt for lang tid inden jeg overhovedet får en tid, så når jeg at blive sindsyg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER