NoEmMor

Skolestart til aug

2 indlæg i dette emne

Noah er fra februar 2007

Skolestart er i aug næste år hvor han er 5 1/2 eller til aug 2013 hvor han er 6 1/2 år.

Vi er så megetbi tvivl. Hans venner i børnehaven skal alle i skole til den kommende aug. De er lige 1/2 år ældre. Noah er god til bogstaver. Elsker at lære. Er god til at koncentrere sigi har mange venner som han besøger og som besøger ham. Han overnattet hos venner og er bare en glad og fornuftig dreng.

Børnehaven synes ikke han skal i skole fordi han f.eks. går langsomt og spiser langsomt. Han råber ille højest og er generelt ret så stille i rolig.

At han spiser langsomt har det noget at gøre med skole-parathed? At han går langsomt? Hans far er og har altid været stille og rolig og lidt tilbageholden, sådan kan man vel bare være som person uden at det betyder noget for om han klarer sig godt i skolen?

Synes bare det er svært. Er der nogle det sendte børn i skole da de var 5 1/2 som har erfaringer at dele ud af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Jeg syntes der er meget snak om at der skal særlige grunde til før man kan sende sit barn i skole før det år de fylder 6 år. Min datter er fra januar 2006 og hun er mere end klar til at komme i skole. Hun kan skrive mange ord og regne osv. Da alle hendes venner i børnehaven skulle starte i skole havde jeg det da også i tankerne om hun skulle afsted før tid fordi hun virkede klar. En pædagog gav mig ret i at hun sagtens ville kunne klare at komme i skole, men hun fik også vendt mine tanker. Pædagogen egen dreng var kommet tidligere i skole end han skulle og udover han var mindst og sidst i udviklingen så var han sidst til alt, hvorlænge man måtte være ude, komme i klub osv. I de små klasser havde det ikke været noget problem men da de blev ældre kom der flere og flere ting. Jeg er selv kommet et år før i skole og kan da finde rigtig mange ting som var svært når man altid var den yngste. Derfor sagde hun til mig at jeg skulle min datter den fordel at hun ville blive den største og første til de fleste ting. Bare det ene år gør så meget ved de små og det belønner sig i den anden ende. Så hellere de keder sig det sidste 1/2 år i børnehaven end de får problemer i skolen efter de første par år.

Min datter bliver som sagt 6 år til januar og vi kender en pige som fylder 6 år til december næste år. Der er bare så meget forskel på de to piger så hvis jeg var dig ville jeg helt klart give mit barn den fordel at være den store i klassen. Også nu hvor han er en dreng vil det måske være en fordel at han får tid nok til at skulle sidde og koncentere sig i skolen. ..

Kh janni

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER