SoBa

til jer med (Emmaljunga) barnevogn

10 indlæg i dette emne

Vi har været ude og se på barnevogn for første gang.... og synes vi er blevet væssentligt klogere end før. Valget falder nok mellem en Emmaljunga Uniq supreme (samme som big supreme bare med alu stel og indvendige bremser=fylder mindre i bilen) eller en Big City )økonomimodellen- ved ikke helt hvad andre synes om den?).

Begge kan fås i de klassiske mørke farver som navy, grå og sort samt den lysere khaki.... jeg er måske selv mest til sidstnævnte- men ved ikk hvor upraktisk det er. Nogen der har erfarring hermed? kan man vaske hele vognen? Hvor meget sviner ungerne? Hvor beskidt bliver den af at stå ude i eksempelvis regn/sne? osv osv.

Vi bor i lejlighed så vognen skal dels bruges til at traske rundt med (baby blievr født i starten af januar, så det komemr nok til at regne/sne), den kommer også til at stå udenfor i gården når baby sover i den, samt generelt når vi ikke bruger den, stå i opgangen...

Hjælp?

TAK

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Farven tror jeg er en smagssag - jo lysere, jo mere sart. Min kusine købte en flødefarvet barnevogn og det fortrød hun hurtigt ;) På den anden side, så siger man jo også at de helt mørke kan blive for varme og lave vognen om til en sauna. Måske en khaki er et meget godt midt-imellem-alternativ :)

Mht. Big City, så er de primære forskelle ift Big Star, at den er lidt lavere (især på UniQ-stel) og at den ikke har flamingo-bund med ventilation samt mulighed for at åbne for gennemtræk i kalechen (hvilket måske mest er vigtigt i en mørk vogn, så den ikke bliver for varm). Min veninde har en Big City og de er glade for den.

Vi valgte Big Star fordi vi begge er temmelig høje og især for Sørens vedkommende var højden meget bedre på Big Star. Derudover, så tiltalte idéen med den ekstra varme flamingo-bund os, når nu vi får et julebarn. Man kan sikkert sagtens klare sig med alm. bund, men vi blev lokket :rolleyes Og så er vi ret vilde med, at man kan netop kan åbne i kalechen på de varme dage.

:goodluck med købet! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej S.

tak for tankerne... det er præcis de forskelle vi også selv er nået frem til mellem den ene model og big city. Men kan sige at 1) højden ikke er det store problem, da jeg er temmelig lav 165 og Anders 184- så så længe styret kan justeres er dte ok. Det med termobunden er jeg ikke så bekymret for (men her må andr gerne byde ind), da jeg tænker at en ordentlig madras og flyverdragt/voksipose må kunne give hende varme i den kolde tid. Damen i Danmark butikken sagde det ihvertfald ikke spillede den store rolle?! Jeg er mest ked af manglende ventilation/kig (mest sidste) til baby i kalenchen (men ved ikke hvor tit man bruger det?! BYD IND MED ERFARRINGER TAK). Så min mave er helt klart mest på Uniq modellen frem for Big City- men det er en del penge at spare på Big city- hvis forskellen ikke er de helt store...?!

Og så er der nemlig det med farve.... jeg er nemlig også bange for, at jeg fortryder fordi den bliver beskidt i løbet af ingen tid...men ved ikke hvor smudsafvisende de er?! her jeg søger erfarringer fra andre med khaki/creme emmaljungaer :-)

Men iiiiiiiiiiiiiiih jeg glæder mig til at komme ud at kigge igen og vælge og HAVE barnevognen !!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en big city i dark beige. Den er en smule mørkere end khaki så vidt jeg lige kan se. Vi har haft den i 7 uger nu og jeg synes umiddelbart ikke der er problemer med snavs.

Jeg har endnu ikke savnet ventilationen. Når vi kigger til Ronja kigger vi ind forfra og det fungerer fint. Om flamingo er så meget bedre end træ bunden ved jeg ikke. Vi fik at vide at godt tøj og god dyne kunne opveje det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for din erfarring. Mht bunden fik vi præcis det samme at vide, og tænker det ikke nødvendigvis er humbug, da hun jo ellers kunen sige det modsatet og tjene flere penge.... :-)

Dark beige lyder også flot- jeg er egentligt bare interesseret i en anden farve en helt mørk- og troede kun de lavede den i khaki- men måske jeg har set forkert i katologet :-)

Hold mig gerne updated på dine erfarringer med den beige vogn- så er du sød og god fornøjelse med den!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for din erfarring. Mht bunden fik vi præcis det samme at vide, og tænker det ikke nødvendigvis er humbug, da hun jo ellers kunen sige det modsatet og tjene flere penge.... :-)

Dark beige lyder også flot- jeg er egentligt bare interesseret i en anden farve en helt mørk- og troede kun de lavede den i khaki- men måske jeg har set forkert i katologet :-)

Hold mig gerne updated på dine erfarringer med den beige vogn- så er du sød og god fornøjelse med den!!!

Det skal jeg gøre :)

Jeg var lige forbi Emmaljungas hjemmeside og der er forskellige farver i de forskellige udgaver af vognen. Dark Beige er kun i big city og kahki er kun i big uniq :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har den Emmaljungavogn der har farven Chardonnay (staveplade) :) Er det den farve ??

Vi har haft vogn siden 2006 hvor vi købte den til vores ældste datter og bruger den nu igen til nummer to.. Vognen kan skilles helt ad og alt kan vaskes, eller tørres af med en fugtig klud og vi har aldrig haft problemer med at den bliver beskidt.. Vi havde en episode da vi var i Zoo de ene gang vores store datter var omkring et år.. Der kom lige nogle chokolade/is finger på den, men der tog vi det af og kom i vaskemaskinen og vaskede stoffet på 30 grader og så var den ren igen :)

Så vi har aldrig fortrudt købet overhoved...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Big Star Supreme (sort/grå), så om den khaki-farvede vil blive for hurtigt beskidt kan jeg desværre ikke svare dig på.

Jeg kan til gengæld fortælle at vi kun har haft vores betræk (forlæderet) vasket én gang siden november 2009. Det er ligesom om at skidtet praller af. Jeg synes i hvert fald ikke at vores ser beskidt ud. Det er mere stellet der lige trænger til en fugtig klud ind imellem hvis vi har været i skoven eller lign.

Angående ventilationshullet i kalechen har vi brugt det rigtig meget i sommervarmen, når Christina har været ude og sove middagslur... Hun er nemlig en ret varm pige, så det har virkelig været guld værd at kunne skabe lidt "gennemtræk", så hun kunne sove i en behagelig temperatur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Big Star Supreme i farven offroad/red. Vi valgte den farve, da vi for det meste kommer til at bruge den på grusvej (hvor vi bor, er der en kilometer til asfaltvej). Vi har kun brugt den i 6 uger nu, men indtil videre er vi meget glade for den, og på trods af lange gåture på grusvejen og regnvejr + forbikørende traktorer, er den ikke beskidt endnu (kun stellet).

Jeg kan kun sige, at Kristine har det rigtig varmt i den. Om det skyldes bunden eller voksiposen eller kombinationen af de to, ved jeg ikke. Det er ihvertfald ikke nødvendigt at give hende ekstra tøj på, når hun skal sove i barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg aner intet om hvor smudsafvisende den lysere er frem for den mørke men tror det er det samme da de jo er lavet af samme materiale.

men kan se en skriver noget om at en lys må være mindre varm end en sort. der er lavet en test ang det på et eller andet tidspunkt og der var næsten lig ingen forskel i varmen der dannedes i vognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER