Mini

Update fra os alle

21 indlæg i dette emne

Jeg kunne rigtig godt tænke mig en update fra Jer allesammen og lidt mere liv herinde i decemberforummet, jeg skal nok selv prøve at gøre mit bedste til at bidrage.

Så skriv, i denne tråd, lidt om hvad I går og tænker på for tiden og hvad der sker i Jeres liv.

Update fra Louise (Mini):

Jeg har været på et par loppemarkeder og fået shoppet lidt mere tøj, så nu har lillebror rigeligt til det første stykke tid i str. 56 og 62, med mindre han bruger mindre end str. 56.

Mine plukvesmerter er begyndt at komme lidt hurtigere igen, så jeg skal huske at drosle ned på den fysiske aktivitet, som der desværre ikke er så meget af i forvejen (har jo været sygemeldt hele graviditeten).

Jeg glæder mig til at få min fysik tilbage igen efter fødslen. Jeg har aldrig været vildt aktiv, men savner at kunne gå en lang tur, handle ind selv, danse og generelt bare røre mig uden at få smerter. Nu er der så også kun ca. 3 mdr. til, så ventetiden virker ikke helt så slem længere.

Jeg skal have lavet en liste over alt hvad vi mangler at vaske, købe osv. Jeg er en af dem som er meget glad for lister :)

Jeg kan nu meget bedre forholde mig til det at skulle have en dreng, og føler mig mere inde i drengeuniverset, men jeg ved stadig ikke hvordan man gør med sådan en lille en når han skal skiftes, der er jo lige en tissemand at forholde sig til :D Skal den vaskes på en bestemt måde? og hvordan skal den vende i bleen?

Ellers er det meget det praktiske der fylder i mit hoved, som f.eks. hvordan får jeg lillebror med ind i børnehaven når jeg skal aflevere Freya? Hvor meget tøj skal han have på når han sover i barnevognen? Skal han ligge i slee-bee'en eller liften udenfor?

Jeg er også spændt på hvordan Freya reagerer når lillebror kommer og hvor stressende det bliver med en grædende unge på armen og en snakkende og (naturlig) opmærksomhedskrævende Freya ved siden af. Selv om jeg er forælder i forvejen er det jo en ny forælderrolle jeg skal ind i.

Det var update fra mig. Lad mig høre fra Jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmm....ja, jeg må indrømme, ar jeg ikke har været ret god til at opdatere herinde, selvom jeg ivrigt følger med i, hvad der sker. Det er nok lidt fordi, jeg er lidt bange for, at der ikke er nogen, der gider at læse om, hvad jeg foretager mig og tænker :blush

Men here goes:

Jeg synes, at tiden går utroligt hurtigt. Jeg skriver i øjeblikket speciale, som skal afleveres i slutningen af oktober, og der er lige pludselig ikke så længe til :blink

Jeg har heller ikke fået købt så meget af det, der skal være klar inden spunken kommer, men heldigvis er jeg så heldig at være den yngste, så jeg/vi har arvet en hel masse ting, som så kan krydses af listen. Næste store spørgsmål, der skal tages stilling til er barnevogn. Hvis ikke jeg skulle tænke på noget som helst, ville det nok blive en Odder med x-dream stel, men nu er jeg jo jyde, så jeg synes godt nok, at den er riiigeligt dyr - og er i tvivl om, om den reelt er SÅ meget bedre? Så jeg hælder lidt til en Basson Grande.....

Ellers er spunken meget aktiv og mosler rundt inde i maven. Mest morgen og aften, men også lidt i løbet af dagen - det er skønt at mærke :wub

Desværre er jeg begyndt at døje med mit bækken. For nogle år siden kom jeg til skade med mit ene SI-led, og det er så begyndt at røre på sig, her i forbindelse med graviditeten. Jeg har været til kiropraktor en enkelt gang indtil videre, og skal heldigvis afsted igen i morgen, for det har været ret slemt den sidste uge. Så nu krydser jeg fingre for, at det kan holdes i ave med regelmæssige behandlinger og øvelser.

Puuuha, det blev en længere smøre, men det var faktisk meget rart at få vendt nogle tanker. Og så håber jeg ikke, at jeg har kedet jer for meget :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm....ja, jeg må indrømme, ar jeg ikke har været ret god til at opdatere herinde, selvom jeg ivrigt følger med i, hvad der sker. Det er nok lidt fordi, jeg er lidt bange for, at der ikke er nogen, der gider at læse om, hvad jeg foretager mig og tænker :blush

Jeg vil rigtig gerne høre mere fra dig :kram2 og har også selv haft samme tanker om andre vil reagere på det jeg skriver, men tænkte "jeg bliver jo nødt til at gøre et forsøg"

Jeg skriver i øjeblikket speciale, som skal afleveres i slutningen af oktober, og der er lige pludselig ikke så længe til :blink

Hvad er dit speciale? Og pøj pøj med det.

For nogle år siden kom jeg til skade med mit ene SI-led

Hvad er et SI-led?

Og så håber jeg ikke, at jeg har kedet jer for meget :rolleyes

Bestemt ikke, skriv endelig meget mere herinde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg er glad for at høre, at jeg ikke er alt for kedelig :whistling

Jeg kan ikke helt finde ud af det der 'quote'-noget, så jeg svarer lige i rækkefølge på dine spørgsmål :rolleyes

Jeg læser turisme, og mit speciale handler om autenticitet i forbindelse med noget marketingsmateriale udgivet af Experience Nottinghamshire og som er bygget op over den nye Robin Hood-film med Russell Crowe. Det lyder måske lidt besynderligt, men det er utroligt spændende (synes jeg i hvert fald :glad )

Et SI-led er de led, der sidder på hver side af halebenet og 'holder' det fast til hoften - giver det mening? Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal forklare det... men i hvert fald har man to led, der sidder bagpå bækkenet, og det er mit det venstre, der giver problemer :prik

Og så synes jeg faktisk, at det er rigtig rart at kunne følge med i, hvordan andre i samme situation har det og at kunne dele nogle tanker omkring tingene - så mange tak fordi, du fik mig igang :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger!

Det er da slet ikke kedeligt, at læse om hvad I laver og tænker! Det må I ikke tænke :kram2

Det er pudsigt du også har problemer med dit SI-led - det har jeg også. Min hofte sidder skævt, så den sidder lidt lavere i venstre side og samtidig har jeg et uregerligt SI-led i højre side, der hopper ud af 'sin plads' <_< Da min mave begyndte at vokse, voksede den skævt - det så vildt mærkeligt ud! :D En tur hos fys fik heldigvis rettet op på det og den vokser stadig lige - håber ikke den laver unoder igen, før efter lille Anna er kommet ud :)

Jeg har det stadig fint med graviditeten. Min mave er efterhånden stor, og den er lidt i vejen ind imellem, men jeg har ellers ingen fysiske skavanker. Jeg cykler stadig til og fra arbejde (15-20 min hver vej) og jeg sørger for at få gået nogen ture. Når jeg læser om andre der har fysiske problemer, så husker jeg lige at være enormt taknemmelig! :blush

Der sker temmelig store ting hos os for tiden. Netop i dag, har vi fået endeligt bekræftet, at salget af vores lejlighed er gået igennem, så 1. december står vi uden tag over hovedet :o Det er vildt skræmmende, men også spændende og jeg er glæder mig faktisk til de kommende måneder, selvom de helt sikkert bliver temmelig hektiske! :huh

Vi har købt/arvet stort set alt det tøj vi skal bruge til at starte på. Når hun kommer ud og vi kender hendes behov, kan vi altid supplere. Vi har købt en brugt barnevogn der står hos min søster og en DuniDuo med uld som jeg glæder mig helt vildt til at lægge hende i! Alt andet må vi vente med at købe, til vi ved hvor vi skal bo og er flyttet for vi har rigeligt at flytte på i forvejen :rolleyes

Anna tumler rigtig meget rundt derinde for tiden - hele dagen lang, så hun forstyrrer min arbejdsdag, men jeg synes det er skønt og nyder det i fulde drag. Jeg glæder mig helt vildt til hun kommer ud til os! :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes absolut heller ikke at det er kedeligt at læse om jer andres liv - tvært imod! Så bliv endelig ved med at skrive :kiss :glad

Her er en "lille" update fra mig:

Tiden flyver afsted! Det er slet ikke til at forstå at der kun er 6 arbejdsuger tilbage før barsel - og dermed også kun 10 uger tilbage til min terminsdato (er 30+0 på mandag). :biglove

Vi har jo en datter på 22 måneder i forvejen, så der er gang i den hele dagen og jeg når ofte først at slappe rigtigt af og nyde graviditeten når hun er blevet puttet kl. 19.

Hun er simpelthen så sød. Hun forstår ikke helt at hun skal være storesøster endnu, selv om hun tit peger på min mave og siger "der var han" når vi spørger hende hvor Lillebror/Baby er henne :kuller

Selv om jeg ved at det bliver super hårdt med 2 børn der ikke er mere end 2 år imellem, så glæder jeg mig alligevel som en gal, til at få et barn mere. Jeg tror at jeg er skabt til at være mor - hvis man da kan være det. Mange synes i hvert fald at det falder mig meget naturligt - og det føler jeg også selv at det gør. :baby3

Med min datter fik jeg aldrig amningen op og køre, fordi jeg aldrig fik en ordentlig instruktion i hvordan hun skulle lægges til. Derfor endte hun som flaskebarn efter 3 ugers blod, sved og tårer, udmalkning og næsespray der skulle løsne mælken. Lige lidt hjalp det.

Så denne gang har jeg på forhånd gjort min jordemoder opmærksom på mit amme-problem fra sidst og heldigvis har hun lyttet til mig og har fornylig bevilliget mig 2 overnatninger på patienthotellet, selv om vi egentlig skulle have været hjem efter 4-6 timer. Det er jeg hende evigt taknemmelig for og er nu meget mere sikker på at det nok skal gå godt med amningen denne gang. :hophop

Denne graviditet har lige fra start været helt anderledes end den første graviditet. På baggrund af det har jeg hele tiden haft på fornemmelsen at det var en lille dreng der gemte sig i min mave - og til kønsscanningen viste det sig da også at jeg havde ret. :bunny

Af graviditetsgener har jeg efterhånden været forbi:

Halsbrand, kvalme, opkast, madlede, forstoppelse, hæmorider, ømme bryster, ondt i lænden/hoften m.m.

De fleste ting er dog forsvundet på nuværende tidspunkt. Halsbrand er dog lige dukket op igen i denne uge... <_<

Udstyrsmæssigt har vi det meste i forvejen fra da vi ventede vores datter. Så det er faktisk begrænset hvor mange penge vi har været ude og bruge endnu.

Vi har bl.a. købt ståbræt til vores barnevogn, søskendesæde til vores klapvogn, en sæk med brugt drengetøj str. 50-86 (noget af det havde stadig prismærke på) + lidt nye sæt tøj (bl.a. det sæt han skal have på hjem fra hospitalet).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dine svar Claire, jeg synes dit speciale lyder interessant. Og jeg er glad for at have sparket dig igang herinde :)

Susanne det er da helt vildt modigt at turde stå uden tag over hovedet så tæt på terminen, skal I så have hus i stedet for? Kan du ikke lave en boligtråd herinde så vi kan følge med i hvad i kigger på og ender med at vælge?

Mia hvordan er det egentlig at bo i Sverige, og hvor ligger Staffanstorp? Skal du føde i Sverige?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mia hvordan er det egentlig at bo i Sverige, og hvor ligger Staffanstorp? Skal du føde i Sverige?

Vi flyttede derover i sommeren 2007 og bor som sagt i Staffanstorp, en by med ca. 15.000 indbyggere der ligger midt imellem Malmö og Lund. For os er det en lille oase med en masse grønne områder. :)

Kører man bare få km væk, kommer man ud i den skønneste natur. Der ligger bl.a. et naturreservat inden for 10 km radius hvor vi tit er ude og gå med vores hund :)

Vi bor i en dejlig villa (det 3. sidste hus på en blind vej) i en rigtig dejlig by - forholdsvis tæt på alt. Der er fx. 8 km til Lund Centrum og 15 km til Malmö Centrum - og så tager det kun 35 min. at køre til KBH Centrum i bil.

Vi elsker at bo der og regner absolut ikke med at flytte tilbage. Så skal der da ske noget uventet :)

Jeg har valgt at ville føde i Danmark. (Det gjorde jeg også med Christina selv om vi boede i Sverige).

Så jeg er tilknyttet Hvidovre Hospital, for det ligger så perfekt i forhold til motorvej osv. at det faktisk kun tager os knap 15 min. længere tid at køre dertil i forhold til Lund Universitetssygehus. :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det dejligt, jeg kan godt forstå at I nyder at bo der.

Vi har selv kigget på hus i Malmø for mange år siden (tælle tælle, det er snart ti år siden), og ville faktisk gerne købe et rækkehus i et rigtig hyggeligt kvarter. Desværre skulle vi først have solgt vores lejlighed, så det var et krav fra vores side ifht. at købe det, og det ville sælger naturligvis ikke lave kontrakt med os om, da det jo dengang heller ikke var helt let at sælge.

Men vi har tit tænkt på at Sverige er et dejligt sted at bo, så måske ender vi der en dag ude i fremtiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine plukvesmerter er begyndt at komme lidt hurtigere igen, så jeg skal huske at drosle ned på den fysiske aktivitet, som der desværre ikke er så meget af i forvejen (har jo været sygemeldt hele graviditeten).

Har de seneste dage kunne supplere det med tilbagevendende svimmelhed og halsbrand, så der er intet at gøre end at lave så lidt som muligt - gosh det er kedeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne det er da helt vildt modigt at turde stå uden tag over hovedet så tæt på terminen, skal I så have hus i stedet for? Kan du ikke lave en boligtråd herinde så vi kan følge med i hvad i kigger på og ender med at vælge?

Vi har overvejet huskøb, men tiden er vist ved at løbe fra os - nu er det vist ikke bare modigt, men direkte dumt, hvis vi køber hus :rolleyes Så vi ender nok i lejelejlighed i Valby. Jeg skal nok skrive med en opdatering, når noget endeligt er besluttet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu er det vist ikke bare modigt, men direkte dumt, hvis vi køber hus :rolleyes

Hvorfor er det dumt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update herfra.

Stefan, min mand, har fået job med kun 20 min. transporttid, hvor han nu har min. 1½ times transport, så det giver os ca. 2½ time mere sammen som familie hver dag. Det kunne ikke være mere perfekt ifht. lillebrors ankomst, og vi føler vi har vundet i lotteriet, fordi det ikke er let at få job tæt på bopæl hernede.

Vi får et helt nyt liv, det bliver SÅ fedt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update herfra.

Stefan, min mand, har fået job med kun 20 min. transporttid, hvor han nu har min. 1½ times transport, så det giver os ca. 2½ time mere sammen som familie hver dag. Det kunne ikke være mere perfekt ifht. lillebrors ankomst, og vi føler vi har vundet i lotteriet, fordi det ikke er let at få job tæt på bopæl hernede.

Vi får et helt nyt liv, det bliver SÅ fedt!!!

Ej hvor skønt!! Stort tillykke :balloon

Selv kan jeg fortælle at vi er MEGET tæt på at have fået tilkendt dispensation vedrørende hvor lang tid vores datter må være i børnehaven fra Lillebrors fødsel og frem.

De svenske regler siger at de store søskende kun må være i institution i 15 timer om ugen, når mor eller far går hjemme. Men fordi vi begge er danske og ikke kan lære hende svensk "på den rigtige måde", er vi nu MEEEEGET tæt på at have fået tilkendt dispensation så hun i stedet må være der 25 timer om ugen :yiepie

Jeg fik en e-mail fra børnepsykologen på kommunen igår med følgende svar på vores ansøgning:

Hej Mia!

Det ska vi nog kunna lösa! Vad har din dotter för personnummer och vilken adress bor ni på?

MVH

Christian Servin

Christian Servin

Legitimerad psykolog

Centrala resursteamet

Staffanstorp

046-25 14 63

:balloon :yiepie :super :bunny :hurra :glad :yay :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er det dumt?

Fordi det betyder en masse stress og jag og risiko for at stå med et ufærdigt hus, hvis Anna kommer ud før tid... Men det afholdt os åbenbart ikke alligevel :rolleyes

Vi har skrevet under på en købsaftale på et hus i går, og er enige med sælger om prisen. Så der er liiiige lidt stress på med at finde entreprenør, advokat, flytte bank osv. så håndværkerne kan komme i gang! :o

Men ih, hvor vi synes det er spændende og glæder os helt vildt til det forhåbentlig skal være vores nye hjem om 2½ måned! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update herfra.

Stefan, min mand, har fået job med kun 20 min. transporttid, hvor han nu har min. 1½ times transport, så det giver os ca. 2½ time mere sammen som familie hver dag. Det kunne ikke være mere perfekt ifht. lillebrors ankomst, og vi føler vi har vundet i lotteriet, fordi det ikke er let at få job tæt på bopæl hernede.

Vi får et helt nyt liv, det bliver SÅ fedt!!!

Fantastisk for Jer! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så vandt jeg lige fire biografbilletter til Freya til den nye Barbiefilm på søndag :wee :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, der sker godt nok store ting hos jer alle :blink

Her sker der ikke så meget spændende, men det går heldigvis meget bedre med lænden, efter at min fantastiske kiropraktor har rykket lidt på den et par gange :hurra

Men det er altid super hyggeligt at følge med i, hvordan det går hos jer andre, og jeg kigger også med i div. tråde, selvom jeg ikke altid giver mig til kende derinde :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... Men det afholdt os åbenbart ikke alligevel :rolleyes

:D Hvor er du sjov Susanne

Tillykke med huskøbet, det bliver da også helt vildt skønt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv kan jeg fortælle at vi er MEGET tæt på at have fået tilkendt dispensation vedrørende hvor lang tid vores datter må være i børnehaven fra Lillebrors fødsel og frem.

Uhhhh, det kan jeg godt forstå Mia. Jeg gruer allerede for at føde omkring juletid hvor Freya ikke skal i børnehave.

Er der ikke også noget med at man har længere barsel i Sverige? Eller er det i Norge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, der sker godt nok store ting hos jer alle :blink

Her sker der ikke så meget spændende, men det går heldigvis meget bedre med lænden, efter at min fantastiske kiropraktor har rykket lidt på den et par gange :hurra

Men det er altid super hyggeligt at følge med i, hvordan det går hos jer andre, og jeg kigger også med i div. tråde, selvom jeg ikke altid giver mig til kende derinde :blush

Dejligt du har fået det bedre Claire og dejligt at høre et pip fra dig engang imellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER