Caramia

Mit 2. jordemoderbesøg (28+4)

2 indlæg i dette emne

2. jordemoder besøg (28+4)

Så oprandt dagen hvor jeg skulle til jordemoder igen og huske at få en henvisning til ammeambulatoriet endelig!

Jeg startede med at tage en urinprøve - den var blank :)

Så fik jeg taget blodtryk - det var 110/80 :)

SF-målet lå på 30 cm og hun skød Lillebror til at veje 1.300 gram. :wub

Han lå forøvrigt skævt i min mave. Med hovedet oppe ved ribbenene i venstre side - og benene nedad i højre side. Men der var jo også stadig MASSER af tid til at nå at vende sig, sagde hun. Og det kunne jeg jo kun give hende ret i. Jeg satser absolut ikke på at føde lige foreløbig.

Efterfølgende kom snakken ind på mit tidligere ammeforløb - og jeg begyndte at fortælle hvordan det var gået sidst.

Hun kunne ikke forstå at vi ingen hjælp havde fået på patienthotellet og synes desuden at det var helt sindsygt (og meget unormalt) at jordemoderen på fødestuen ikke havde tjekket om Christina var lagt ordentligt til.

Jeg begyndte selvfølgelig at hyle under snakken da jeg simpelthen ikke kunne rumme alle de følelser omkring amningen og nervøsiteten der efterhånden har bredt sig i mig, så hun måtte hen og hente lidt papir til at tørre tårerne væk med :boo

Hun kunne godt mærke nervøsiteten på mig og endte faktisk med at bevilje mig 2 overnatninger på patienthotellet efter fødslen. :wee

Så det blev noteret i min vandrejournal imens jeg var der. Nøj hvor det lettede!! :yay

Jeg er hende evigt taknemmelig lige nu :hurra

Lige inden jeg skulle ud af døren fik jeg telefonnummeret til ammeambulatoriet, så jeg kunne ringe og bestille en tid hos dem inden fødslen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor dejligt at du får hjælp og støtte ifht. det valg du gerne vil tage med amning Mia, det er virkelig noget der betyder meget.

Jeg valgte selv sidst at give amningen et kort forsøg, men det blev ikke til noget, fordi jeg ikke ville det inderst inde, så det gav også lidt uro/rod i starten, men ikke noget slemt.

Denne gang har jeg sagt til min jordemoder at lillebror skal have flaske, og der var også støtte og respekt for mit valg. Det er så vigtigt med gode jordemødre som anerkender den gravide og den gravides valg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER