MissingLink

Apropos dårlige oplevelser

33 indlæg i dette emne

Sikke da en dum dum k******

Var bare blevet rasende! Men man bliver vel bare overrasket og først rasende bagefter. Har selv fået en masse dumme kommentarer pga min hudfarve. Det er ærgerligt at nogle folk er så snæversynet. Håber I begge to er ok, og at du næste gang du møder den dame siger noget til hende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for jeres støtte, kommetarer og kram :kiss

Som jeg læser det, kommer det bag på mange, at der rent faktisk er sådan- og at det ikke er første gang. Det kommer faktisk lidt bag på mig :rolleyes Det er lidt underligt faktisk, for hvis jeg taler med andre om det, er der flere der insiterer på, at sådan er det ikke. Men sådan er det altså bare alligevel for nogle.

Mit "dilemma" ligger mere i, at jeg synes det er rigtig øv, at skulle forklare mine piger, at der altså er nogle mennesker der ikke har den største empati, brede menneskesyn- eller what ever man nu skal kalde det. Jeg ved jo, at selvom man godt ved, at der er "de andre" der er "galt på den", så bliver man alligevel ked af det. Det skærer lidt i mit hjerte, at jeg næsten med sikkerhed ved, at det også er noget der kommer til at gøre dem kede af det- på et tidspunkt, og gentagende gange i deres liv. Det gør mig ked af det, at jeg ikke kan beskytte mine børn mod sådanne mennesker og deres kommentarer :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er da en klaphat!!!!!

Mine børn kan godt finde på at spørge til andre folks udseende og det synes jeg er ok. At de så skal lære at vente med at spørge til folk er uden for syns- og hørevidde er så noget andet.

Tror det er sundt for børn at lære at vi er forskellige og hvorfor nogle folk ser anderledes ud.

- hudfarve

- sidder i kørestol

- går mærkeligt (vi mødte en spastiker og Xander var meget interesseret og ville høre hvorfor manden dansede hele tiden ;))

- snakker anderledes (både udlændinge men også de danske dialekter)

- størrelser (ikke alle overvægtige er gravide - det lærte Xander da han var ret lille og lidt for højlydt kommenterede en tyk mand i bussen. Mor her blev MEGET flov mens manden grinede og forklarede at det ikke var en baby han havde i maven men kager lol_hitting.gif)

- tøjstil, piercinger, tatoveringer, hår (skaldet, punker, langhårede drenge, korthårede piger, farver mv)

For mig er der tre forskellige ting som jeg prøver at lære børnene:

- de ting man selv kan vælge (og som de også selv skal vælge). Dvs. tøjstil, hårfarve, tatoveringer osv.

- de ting man kan tillære / fralære sig (sprog, dialekter, opførsel). Ikke at de SKAL, men at de har muligheden.

- de ting som altid vil være der (hudfarve, handicaps)

....og så er der lige overvægten som svinger lidt mellem alle grupperne, for ind imellem mener jeg at det er noget man 'bare' kan gøre noget ved og andre gange så føler jeg det selv som en sygdom som ikke er til at få bugt med og som jeg bare må acceptere at jeg har.

Børn er fantastiske!!! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres støtte, kommetarer og kram :kiss

Som jeg læser det, kommer det bag på mange, at der rent faktisk er sådan- og at det ikke er første gang. Det kommer faktisk lidt bag på mig :rolleyes Det er lidt underligt faktisk, for hvis jeg taler med andre om det, er der flere der insiterer på, at sådan er det ikke. Men sådan er det altså bare alligevel for nogle.

Mit "dilemma" ligger mere i, at jeg synes det er rigtig øv, at skulle forklare mine piger, at der altså er nogle mennesker der ikke har den største empati, brede menneskesyn- eller what ever man nu skal kalde det. Jeg ved jo, at selvom man godt ved, at der er "de andre" der er "galt på den", så bliver man alligevel ked af det. Det skærer lidt i mit hjerte, at jeg næsten med sikkerhed ved, at det også er noget der kommer til at gøre dem kede af det- på et tidspunkt, og gentagende gange i deres liv. Det gør mig ked af det, at jeg ikke kan beskytte mine børn mod sådanne mennesker og deres kommentarer :(

jeg kan godt forstå, at du er ked af, at nogle mennesker er så usympatisk, at de ikke tænker sig om før de taler, og særligt når det handler om børn. Men desværre er det sådan i Danmark, og jeg tror desværre kun at det ikke bliver bedre. Vi er ved at opbygge et samfund, hvor man er sig selv nærmest og ligeglad med sin næste, og derfor også ligeglad med at sige sin mening om folk med anden udseende end lige lyshåret og skandinavisk type. Derfor tror jeg det bedste er at selv at være et godt forbillede (hvilket jeg ikke er i tvivl om, at du er) og være tolerant overfor andre som er anderledes, og så ellers forklare at det er okay at være anderledes.

Nu fortæller jeg egentlig noget, som jeg egentlig ellers ikke ville, men et af kortne som fulgte med til et af stofstykkerne til mit 100 gode ønskertæppe, der stod der netop beskrevet, at vores kommende trold ikke vil være, som alle andre, ligesom både dets forældre er, og at ikke er en negativ ting, at det er okay at ikke altid at være som alle andre. Og det tror jeg bare er vigtig at forklare børnene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan godt forstå, at du er ked af, at nogle mennesker er så usympatisk, at de ikke tænker sig om før de taler, og særligt når det handler om børn. Men desværre er det sådan i Danmark, og jeg tror desværre kun at det ikke bliver bedre. Vi er ved at opbygge et samfund, hvor man er sig selv nærmest og ligeglad med sin næste, og derfor også ligeglad med at sige sin mening om folk med anden udseende end lige lyshåret og skandinavisk type. Derfor tror jeg det bedste er at selv at være et godt forbillede (hvilket jeg ikke er i tvivl om, at du er) og være tolerant overfor andre som er anderledes, og så ellers forklare at det er okay at være anderledes.

Nu fortæller jeg egentlig noget, som jeg egentlig ellers ikke ville, men et af kortne som fulgte med til et af stofstykkerne til mit 100 gode ønskertæppe, der stod der netop beskrevet, at vores kommende trold ikke vil være, som alle andre, ligesom både dets forældre er, og at ikke er en negativ ting, at det er okay at ikke altid at være som alle andre. Og det tror jeg bare er vigtig at forklare børnene.

Jeg håber da virkelig ikke du har ret i dine antagelser- det ville da være super trist :(

Jeg er heller ikke i tvivl om, at det nok skal lykkes os at få pigerne til at forstå, at det er fint at være anderledes end flertallet :biglove Men det ændrer alligevel ikke på, at man bliver ked af det alligevel, og det er dét jeg bliver ked af hvis du forstår ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber da virkelig ikke du har ret i dine antagelser- det ville da være super trist :(

Jeg er heller ikke i tvivl om, at det nok skal lykkes os at få pigerne til at forstå, at det er fint at være anderledes end flertallet :biglove Men det ændrer alligevel ikke på, at man bliver ked af det alligevel, og det er dét jeg bliver ked af hvis du forstår ;)

jeg forstår så udemærket at du bliver ked af det, det gør jeg bestemt også, når jeg hører om dine oplevelser, og jeg håber på, at det bliver mindre og at vores barn ikke kommer til at opleve det.

Og så bliver jeg også sådan lidt Rasmus modsat, og tænker, det kan s*u ikke passe, at Danmark er blevet så intolerant... Og at det må der gøres noget ved...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg forstår så udemærket at du bliver ked af det, det gør jeg bestemt også, når jeg hører om dine oplevelser, og jeg håber på, at det bliver mindre og at vores barn ikke kommer til at opleve det.

Og så bliver jeg også sådan lidt Rasmus modsat, og tænker, det kan s*u ikke passe, at Danmark er blevet så intolerant... Og at det må der gøres noget ved...

Jeg føler mig rimelig overbevist om, at det ikke er noget Danmark lige er blevet. Jeg siger heller ikke, at Danmark generelt er intolerant, men at den slags kommentarer i hvert fald har været der så længe jeg kan huske- i større eller mindre grad <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mildest talt målløs :blink Hvad bilder kvindemennesket sig lige ind ?!

Det er da en yderst snæversynet holdning til andre mennesker!

Kun slet ikke sige noget konstruktivt, så sender en masse :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER