loke

En stor tak til alle jer, der donerer æg.

6 indlæg i dette emne

Hejsa!

Jeg vil tro, at jeg hører til i dette forum. Det hele er stadig meget nyt, og jeg har enormt svært ved at finde overskud til at tale og skrive om det, så i første omgang får I den korte udgave af min historie. Efter en længere periode uden menstruation, har jeg fået at vide, at jeg er gået i tidlig overgangsalder (jeg er 28 år), og at denne tilstand desværre er så fremskreden, at udsigterne til biologiske børn er så godt som ikke eksisterende. Det har været enormt svært for mig, at håndtere ikke at skulle have flere biologiske børn. I øjeblikket går jeg rundt som en tom skal. Umiddelbart efter, at jeg fik beskeden brød jeg fuldstændig sammen, men siden har jeg ikke været i stand til at føle noget som helst (ud over et generelt fysisk ubehag). Det skal nævnes, at jeg allerede har en helt fantastisk søn, som jeg er utrolig taknemmelig for, og som uden tvivl kan tage en stor del af æren for, at jeg overhovedet kan fungere i dagligdagen. Men selv om jeg elsker min søn over alt i verden, kan jeg simpelthen ikke stille mig tilfreds med kun et barn. Heldigvis har min mand det på samme måde, så derfor har vi netop ladet os skrive på venteliste til et donoræg. Jeg tør stadig ikke tro på, at det kommer til at ske for os - ventelisterne er lange, og meget kan gå galt, men hvor er det fantastisk, at det kan lade sig gøre at blive gravid, selv om man, som jeg, er gået i overgangsalderen. Jeg ved slet ikke, hvad jeg skulle gøre, hvis ikke den mulighed eksisterede, så med dette indlæg vil jeg gerne sende en KÆMPE tak til alle jer ægdonorer, som udsætter jer selv for så meget, for at give kvinder som mig muligheden for at føde et barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil tillade mig at skrive velbekomme :)

Jeg har meldt mig som ægdonor på "vores" privatklinik, som vi var tilknyttet..

Skal donerer når jeg er færdig med at amme, så vil tro til sommer engang..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En hård nyser :kram2

Men det er faktisk muligt at tilstanden kan ændre sig igen, omend det ikke er ofte.

En gammel veninde til mig fik samme besked i starten af 30'erne, men 5 år senere var alt pludselig normalt igen og 2 børn kom til.

Mirakler findes og om ikke andet så findes der dejlige kvinder der hjælper mirakler på gled på anden vis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen!

Mange tak for jeres beskeder.

Baby2011, hvor er det stort, at du har meldt dig som ægdonor. Det tager jeg virkelig hatten af for. Du kommer helt sikkert til at gøre en rigtig stor forskel for par, som står i samme situation som os :-)

Og Louise, tak for dine opmuntrende ord :-) Det er desværre sådan, at man i dag kan få kendskab til sin ægreserve via en blodprøve, og for mit vedkommende er der simpelthen så få æg tilbage, at det er meget meget usandsynligt, at de skulle kunne blive til noget. Da æggene bliver dannet i fostertilstanden, vil der ikke pludselig kunne opstå nye æg, så tilstanden ændrer sig. Jeg har godt nok før hørt historier, som minder om den, du fortæller, men det må have været fra før, man kunne tage disse blodprøver. Det er vist relativt nyt, at man kan få så klar besked. Det er ikke desto mindre dejligt at høre, at der er nogle, der har fået børn, selv om de har fået "overgangsalder-dommen" :-) Selv tør jeg ikke satse på flere biologiske børn, men jeg har tænkt mig at kæmpe alt, hvad jeg kan for at få et barn med hjælp fra en ægdonor - eller alternativt et adoptivbarn. I første omgang har jeg dog bare brug for at fordøje hele situationen, og så må vi håbe, at der dukker en mulighed for ægdonation op inden alt for længe.

Endnu engang tak for jeres svar :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at kontakte IVF-Syd med hensyn til ægdonation (hvis ikke I allerede har gjort dette) - de har god kompetance inden for netop ægdonation :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for tippet. Vi er i øjeblikket tilknyttet en klinik i Århus, som vi er utrolig glade for, men der kan vel ikke ske noget ved at undersøge "markedet".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER