Guest Britta H

Bækkenbælte

5 indlæg i dette emne

Jeg har fået udleveret en brochure om bækkenløsning, da jeg er desværre er plaget af det. Deri stod der hvilke hjælpemidler man kan få. I går da jeg var oppe ved lægen spurgte jeg så efter et mavebælte, da jeg fra andre har hørt det skulle afhjælpe rigtig godt. Lægen der blev spurgt kendte dog ikke noget til sådan et bælte.

Hvor har I andre fået fat i sådan et bælte?

Min mand har i dag været forbi en fysiterapeut og han har fået lov at låne en til mig i 14 dage for at se om det hjælper. Derefter kan vi leje det til 6 uger efter min termin for 350 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan evt købe et selv, et throchanter bælte kan feks købes Mit link

Sært at lægen ikke kendte til det, det er er da ret almindeligt brugt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde et anden gang, da jeg i den første graviditet fik mange rygsmerter, og det hjalp :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv købt et bælte. Det er meget kraftigt, og kan justeres. Det støtter godt om bækkenet, og holder sammen på det. Det kan også bruges mod smerter i ryggen.

Det hedder Cellacare Materna.

Det kostede 399 kr i babyudstyrsforretning.

Jeg kan også tilføje, at jeg har haft meget stor gavn af akupunktur (som jeg får af jordmoderen) samt fysioterapi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i begge graviditeter fået udleveret et Trochanter-bælte ved hjælpemiddelcentralen på sygehuset - det foregik via min konsultations-jordemoder. Har du talt med hende om udlevering af hjælpemidler?? Et glidestykke til sengen kan også være guld værd iøvrigt.....

Vil forresten også lige anbefale akupunktur mod bækkensmerter - Det har helt klart gjort en stor forskel for mig i denne graviditet & jeg glæder mig til at tage ned og lege nålepude igen i morgen.....

Havde det god effekt for dig med det du lånte af fysioterapeuten??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER