StinePigen2956

Kvalme efter 3. Måned

8 indlæg i dette emne

Hej derude :)!!

Jeg har lige et spørgsmål.. Håber der er andre der evt. Har det på samme måde!!

Jeg er nu godt igang med 13. Uge af min graviditet, men i forhold til mange andre bliver kvalmen og mine opkastninger bare værre og værre jo længere jeg kommer hen. Jeg kaster op både morgen og aften og har stort set kvalme hele tiden i forhold til starten af min graviditet hvor jeg kun havde en smule kvalme om morgenen og ingen opkastninger.. Jeg ved godt at ingen graviditet er ens, men er der mon nogen der har det på samme måde?? Eller er der mon noget galt med mig og min graviditet ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kastede også op med min datter, dog mest om morgenen, det kunne nemt blive 7 gange på 1 time :o Det stoppede ikke før jeg fødte :( men det blev mindre gange og der kunne være dage hvor jeg KUN havde kvalme..

Tror ikke der er noget galt udover du producer meget af det hormon, det er der nogle kvinder som gør..

Jeg krydser for det snart går over :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke haft kvalme i graviditeten, men min mor havde kvalme hele graviditeten igennem både ved min storebror og mig. Jeg krydser fingre for, at det ikke bliver så slemt for dig, og at kvalmen går over igen :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke noget galt med dig :)

Jeg kastede også op indtil omkring uge 16 tror jeg. Kvalmen var der endnu længere :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :rolleyes

Åhh hvor jeg føler med dig! Jeg er lidt over 16 uger henne og har haft store problemer med kvalme og opkast siden uge 5. Mit var så galt, at jeg blev indlagt ambulant, hvor jeg fik drop - det hjalp faktisk en del, fordi det rettede op på både min væskebalance samt salt/sukker-balancen. Så du kan overveje at spørge din læge om en henvisning til hospitalet, så de kan se på dig. I forbindelse med min indlæggelse fik jeg også ordineret kvalmestillende medicin (Ondansetron). Det virkede ok for mig, men gav mig en forfærdelig hovedpine :kuller

I lang tid kunne jeg nøjes med at tage 1 pille om dagen (må maks tage 4), og så kunne jeg holde maden nede sådan nogenlunde. Men men men, i starten af sidste uge begyndte jeg at kaste op i vildskab igen (8 gange på en time :kuller. Så kom jeg på hospitalet igen, og nu har jeg fået nogle piller, der minder om søsygepiller, som hedder prometazin - de er helt sikre at tage, og det har faktisk (7-9-13) gjort udslaget, og jeg har haft de godt de sidste to dage :yiepie . Jeg skal stadig være meget opmærksom på at spise ca. hver anden time - ellers går det galt igen.

Det blev et lidt langt indlæg, men jeg synes lige du skulle overveje en tur på hospitalet - det kan jo være, at de kan hjælpe. Din læge kan have meget svært ved at vurdere, om det bare handler om alm. gravid kvalme og opkast eller om du har brug for lidt hjælp fra fagpersoner på hospitalet. Det tog mig 4 ture til lægen, før han forstod, at jeg ikke bare var hypokonder - så det kan godt være, at du skal kæmpe lidt for at få lov til at få en henvisning :goodluck

Der er ikke noget galt med graviditeten - du er bare en af de uheldige :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar :) og stakkels dig da:) du lyder til at have det endnu værre end mig.. Så slemt håber jeg ikke det går mig!! Jeg undrede mig over at det bliver værre og værre i forhold til mange andre hvor det bliver bedre og bedre efter 3. måned :)

Men held og lykke med det hele da :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen :rolleyes

Det er måske også lidt specielt, at det pludselig bliver værre i stedet for bedre - men jeg tror ikke, at det er fordi, der er noget galt.

Men hvis det nu skulle gå hen og blive helt helt galt, så var min pointe bare, at det nogle gange kan hjælpe at få væske/drop, hvis du fx kaster det meste af den væske op, som du får indenbords. Så er det bedre at bede om hjælp, hvis du føler, at der slet ikke er nogen bedre på vej.

Så jeg krydser fingre for bedring hos dig også :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak :) håber det snart vender i hvert fald.. Og skal da i hvert fald overveje det med væskedrop hvis det slet ikke bliver til at holde ud... Så endnu engang tak for din opfordring og endnu engang god bedring til dig også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER