Laustsen

ULD - erfaringer børneeksem

28 indlæg i dette emne

Louie fik børn eksem sidste vinter - som blussede op hver gang han havde uld på (øko ubehandlet med silke)

Nu er det ved at være koldt igen, og jeg ville megetgerne bruge det igen

men er det for risikabelt

Der har intet været hele sommeren eller nu, men jeg vil jo nødigt fremprovokere det - omvendt eeelsker jeg uld/silke bodyerne i vinter tiden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv Pia. Jeg har haft et møde med en proffessor i hudsygdomme og det korte af det lange var, at hvis man er overfølsom for uld, så viser det sig ret hurtigt. Som han sagde ville de fleste, hvis de fik huen på i butikken, slå ud indenfor 5-15 minutter. Mange små har eksem de første år, som de vokser fra og hans erfaring fra Marselisborg hudafdeling var, at man desværre ikke altid vidste hvad det egentlig kom af. Men jeg må også sige, at jeg ingen erfaring har på området og derfor sakser jeg lige ind fra min side - hvad jeg fik at vide af ham.

Der er nok ikke andet at gøre end at I prøver Jer frem og ser om det er ulden der forværrer det :( men ifølge ham bør det blusse op ret hurtigt. Jeg må også sige, at jeg har mange kunder hvis børn har børneeksem og som med stor glæde bruger uld uden problemer. Men det er så forskelligt, så der er nok kun en vej frem...

"Kontaktallergi/overfølsomhed overfor lanolin i uld er sjælden, og undersøgelser viser, at det kun er svarende til 0,6 %, som er regulært overfølsomme for lanolin i uld. Kontaktallergi er en allergi overfor dét, huden er i kontakt med. Dette kan også være såvel dyr, cremer, bomuld, farvestoffer, kunststoffer etc. Dog kan det ske, at barnet får lidt for meget tøj på og eventuelle prikker/rødme kan forveksles lidt med varmeknopper/hudirritation, også kaldet prickly heat. Mange forældre skal lige vænne sig til, at ulden luner lidt mere end bomuld, og der ikke skal så meget udover, når ulden er inderst.

Af de som har diagnosticeret børneeksem, atopisk dermatitis, har undersøgelser her vist, at ca. 50% med rigtig børneeksem faktisk har stor glæde af ulden og ikke reagerer med forværring af eksemen. Den anden halvdel reagerer på lanolinen, hvilket typisk viser sig allerede inden for få timer. Kilde: Professor Albert M. Kligman, M.D., Ph.d., Professor Peter Bjerring, Cheflæge Dr. Med, speciallæge."

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv

måske vi skal prøve ren silke så? Har du det i shoppen Lisbeth

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det har jeg desværre ikke. Det er jo ret dyrt :(

Silke har jo samme egenskaber som uld, det ved du, men desværre synes jeg ikke det 'varmer' helt så godt, men de absorberer selvfølgelig stadig super. Det er jo et lidt mere 'koldt' materiale i mine øjne. Jeg har bomuld/silke, dog kun i små størrelser, og det er lidt billigere og kan vaskes nemmere i maskinen, selvom jeg anbefaler skåne/uldprogram for at øje holdbarheden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øge ikke øje haha, men du finder nok den røde tråd trods utallige tastefejl :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm jeg må lige prøve en gang, har en uld silke liggende fra sidste år han passer endnu

iøvrigt er det ikke prøblemer med huerne vi købte hos dig i vinters, de går fint

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:jul8: Nå jeg staver lige så skidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil helt sikkert også anbefale dig at prøve silke i stedet for.

Christina har børneeksem og hun sover i en natdragt af 100% silke for tiden. Den fungerer super! Også selv om hun altid ligger ovenpå dynen. Hun er aldrig for kold og heller ikke for varm (hvilket jo er vigtigt, da varmen går ind og forværrer eksemen).

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Caramia :) . Det var da nogle gode erfaringer du har der, dejligt at det virker med silken. Må jeg spørge, hvilket mærke det er og hvad den har kostet?? Jeg kunne godt tænkte mig det i shoppen, men har ingen erfaringer selv og det er altid rarest at kigge på noget, som andre anbefaler positvt. Håber at høre fra dig og du er mere end velkommen til at skrive til mig på mail@filiokus.dk, det kan måske være lettere og nemmere at snakke om det der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sender dig lige en mail :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TAK for din mail Caramia og endnu mere tusinde tak for de dejlige billeder :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor er det rene silke købt? jeg har googlet og googlet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sender dig lige en mail Pia :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velbekomme :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Pia. Så er silken bestilt - de prøver at sende i dag eller i morgen, så jeg håber det er fremme i denne her uge eller i starten af næste :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Pia. Så er silken bestilt - de prøver at sende i dag eller i morgen, så jeg håber det er fremme i denne her uge eller i starten af næste :balloons

skønt - håber han kan passe det

og glæder mig til at se det

skal i hvert fald have 2 bodyer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ser når det kommer, håber det er stort i det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Pia. Så er silken kommet, rigtig fin råsilke. Jeg håber på, at det lykkedes os at få det i shoppen omkring søndag aften og så skal jeg nok også lige tjekke hvordan det er i størrelsen - go weekend :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Pia. Så er silken kommet, rigtig fin råsilke. Jeg håber på, at det lykkedes os at få det i shoppen omkring søndag aften og så skal jeg nok også lige tjekke hvordan det er i størrelsen - go weekend :balloons

Det lyder da skønt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, og det er bare rigtig lækkert, synes jeg. Vi nåede det ikke i går :P har bare super travlt, men skriver så snart det er på Pia. Ellers sig til, så finder vi ud af at du køber dem inden, hvis det haster, for der går nok et par dage endnu. Natdragten er også rigtig lækker :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du sige noget om str Lisbeth?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder lige nu med en str. 92 langærmet body. Synes den virker rimelig almindelig i størrelsen, sådan umiddelbart. Også god bredde uden at være for meget. God længde på armene. Den måler i fuld længde ca. 42 cm, men er fleksibel (meget lækkert uden at være løst) og kan strækkes yderligere 3 cm. Skal jeg kigge på natdragten også eller er det mest body du er interesseret i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i første omgang mest interesseret i bodyer og så gamacher og evt bluser når der er børnepenge igen

Tror han er for gammel til natragter med fødder i fordi han jo glider på vores gulve i det om natten

Er de lagt i shoppen? så jeg kan bestille dem der eller? :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, har slet ikke tid, men håber vi når foto i aften eller i morgen.

Har fået kortærmede body + langærmet, t-shirt langærmet og en bluse med knapper langærmet.

Og bukser. Jeg siger til når det er på, så du kan se det ordentligt inden du bestiller, skal nok nok sende dig en mail :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ellers kan du evt bare maile mig alm billede og pris på min mail?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER