Mama

Hvide blodlegemer i urinen?

5 indlæg i dette emne

Hej,

Var til lægen idag pga. smerter i underlivet. Fik taget en urinprøve og den viste at der er hvide blodlegemer i min urin og prøven er blevet sendt til dyrkning nu. Måske har jeg blærebetændelse, men jeg har haft blærebetændelse så mange gange før at jeg kan kende forskel på smerterne. Så jeg tror ikke på at det er det, men nu må vi se.

Men hvad betyder det at man har hvide blodlegemer i urinen? <_< Hvad kan det ellers være tegn på udover blærebetændelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lige været igennem det samme da jeg var til lægen i uge 32.

Når du er gravid kan blærebetændelse godt føles anderledes end når du ikke er gravid. Det er f.eks. ikke sikkert at det gør ondt og sviger, men bare vise sig ved at du går oftere på toilettet. Det kan også være en nyreinfektion fik jeg at vide. Selvom min prøve blev sendt til dyrkning viste det sig at der ikke var noget galt, så der skulle ikke foretages yderligere.

Udover det kan de hvide blodlegemer være tegn på svangerskabsforgiftning, men så skal dit blodtryk samtidig være for højt og du skal have væske i kroppen før der er frygt for det. Så hvis det var i orden er der ingen grund til bekymring om svangerskabsforgiftning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså når man har blod i urinen, så kan det betyde rigtig meget. Når de tester din urin for bl.a. blærebetændelse, så er det hovedsageligt nitrit, som indikere at man har blærebetændelse, da nitrit er affaldsstoffer fra bakterier.

Men de hvide blodlegmer er dem, som går ind og bekæmper de bakterier, som kan fører til sygdomme. Så du har noget haft noget på vej, som dit immunforsvar har fået fjernet.

Men blod kan komme fra mange forskellige steder, det kan være fordi dine slimhinder har fået en rift eller lignende. Men det kan også være mange andre ting, så godt lægen undersøger det...

Men som du selv siger, hvis der ikke er noget at se på nitritten, så tror jeg heller ikke det er blærebetændelse.

Håber ikke at jeg gør dig urolig nu, for det var bestemt ikke meningen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar piger.

Jeg har altid tisset meget gennem graviditeten og det er især om natten jeg tisser meget. Og det har jeg faktisk også gjort før jeg blev gravid, så det er sådan min blære fungerer åbenbart. Derfor har jeg ikke set nogen tegn på blærebetændelse, men som i skriver så kan en blærebetændelse føles anderledes når man er gravid. For nogen uger siden blev jeg også testet for blærebetændelse, men der var ingenting.

Men jeg synes jeg har haft lidt tegn der kan minde om svangerskabsforgiftning.. jeg har i denne uge haft 2-3 dage hvor jeg var meget svimmel, men det er jeg ikke længere. Væskeansamlinger har jeg ikke, hvertfald ikke noget der er så iøjenfaldende. Sidst jeg var til jordemoder, d. 26. maj, var mit blodtryk steget i forhold til de andre gange jeg havde fået målt mit blodtryk.

Nu må jeg vente og se hvad der kommer ud af den urin test.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke. Håber at alt er fint :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER