kruse

Skoler i Hvidovre?

13 indlæg i dette emne

Vi flytter til Hvidovre i starten af august, så Gaia kan starte i 1. klasse (jeg har fået arbejde på Rådhuset). Men da vi ikke har fundet bolig derinde endnu, så er det jo stadig muligt, at bosætte sig i nærheden af en god skole. Vi har kontakt til KAB og de vil sende boligtilbud i den nærmeste fremtid. Men vi er også på udkig efter private lejeboliger/lejligheder.

Knus Susanne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har hørt virkelig gode ting om Holmegårdsskolen.

Høj faglighed, dygtige lærere og søde elever.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super!! Tak :) Den googler jeg lige.

Knus Susanne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har valgt folkeskolen fra herude af flere årsager

Liva hørte til sønderkær skolen distriktmæssigt

der er en masse med skole distrikterne herude pt pga skole lukninger

men risbjerg og og holmegård skulle være gode

Liva går på ESAJAS

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer selv fra Hvidovre og manden har arbejdet som lærevikar derude og cyklet rundt til de forskellige skoler derude, og har et rimelig godt kendskab til skolerne. Vi har inddelt skolerne i tre kategorier: rigtig gode, ok og undgå helt

Rigtig gode: Risbjerg (der har jeg selv gået fra bh-klasse til 10.kl.), Langhøjskolen, Præstemoseskolen, Danborgsskolen

Ok: Avedøre, Holmegård, Engstrandskolen,

Undgå helt: Enghøjskolen, Frydenhøjskolen, Gungehusskolen, Sønderkærskolen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har valgt folkeskolen fra herude af flere årsager

Liva hørte til sønderkær skolen distriktmæssigt

der er en masse med skole distrikterne herude pt pga skole lukninger

men risbjerg og og holmegård skulle være gode

Liva går på ESAJAS

Så I har valgt privat kan jeg forstå? Er det til at komme ind bare sådan uden videre?

Jeg kommer selv fra Hvidovre og manden har arbejdet som lærevikar derude og cyklet rundt til de forskellige skoler derude, og har et rimelig godt kendskab til skolerne. Vi har inddelt skolerne i tre kategorier: rigtig gode, ok og undgå helt

Rigtig gode: Risbjerg (der har jeg selv gået fra bh-klasse til 10.kl.), Langhøjskolen, Præstemoseskolen, Danborgsskolen

Ok: Avedøre, Holmegård, Engstrandskolen,

Undgå helt: Enghøjskolen, Frydenhøjskolen, Gungehusskolen, Sønderkærskolen

Tak, så er der da noget at gå efter :) Håber sådan vi ikke bliver "tildelt" én af de mindre gode skoler. Nu er vi jo vant til en ret god skole her hvor vi bor :rolleyes

Knus Susanne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, så er der da noget at gå efter :) Håber sådan vi ikke bliver "tildelt" én af de mindre gode skoler. Nu er vi jo vant til en ret god skole her hvor vi bor :rolleyes

Knus Susanne

Det var så lidt :) Hvis I har mulighed for det kan I måske spørge hvilket skoledistrikt boligen I får tilbudt hører til. Så kan I måske vælge bolig ud fra det. De kører nemlig meget med at man høre til det distrikt man bor i og det er svært at få lov til at skifte selvom der er frit skolevalg.

Vi har selv fravalgt bestemte områder her i Brøndby, da der var nogen skoler vi ikke vil have vores børn ind på (manden har tilfældigvis også været vikar her i Brøndby ;))

Håber I falder til i Hvidovre....jeg savner det egentlig lidt selvom vi kun er flyttet til Brøndby :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dog ærgerligt, og fuldstændig misforstået, at Sønderkærskolen ikke skulle være en god skole - det er en SUPER god skole - desværre hænger et dårligt ry stadig til den - men det holder nu ikke stik længere. En idé er da at besøge byens skoler, og selv danne dig et indtryk af de forskellige. Håber, at du finder lige netop en skole som passer til din familie :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dog ærgerligt, og fuldstændig misforstået, at Sønderkærskolen ikke skulle være en god skole - det er en SUPER god skole - desværre hænger et dårligt ry stadig til den - men det holder nu ikke stik længere. En idé er da at besøge byens skoler, og selv danne dig et indtryk af de forskellige. Håber, at du finder lige netop en skole som passer til din familie :-)

Men nu bliver den jo lukket, så det er íkke længere en reel mulighed, børnene derfra fordels på 3 andre skoler, og der er 2 mere der skal lukkes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så I har valgt privat kan jeg forstå? Er det til at komme ind bare sådan uden videre?

Liva har været skrevet op siden hun var 1 år. Men indimellem har de alligevel pladser når nogel flytter osv.

Det er en helt genial god skole med nye lækre lokaler, sfo PÅ skolen, og mange og gode personaler., SÅ glad for at have valgt den, få børn i klassen, lille et sporet skole, ja vi er meget tilfredse, og Liva stor trives der

Tak, så er der da noget at gå efter :) Håber sådan vi ikke bliver "tildelt" én af de mindre gode skoler. Nu er vi jo vant til en ret god skole her hvor vi bor :rolleyes

Knus Susanne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igen fuldstændig misinformeret - Sønderkærskolens børn skal til nye lokaler på Gungehusskolen 2012 - og bestemt ikke fordi, at skolen er dårlig, men fordi at politikerne ikke kan finde ud af, at fordele skoledistrikterne. Risbjergskolen kører f.eks. med overbelægning og er den skole der trænger mest til at blive renoveret, hvis man synes,at det er i orden, er det et godt valg :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igen fuldstændig misinformeret - Sønderkærskolens børn skal til nye lokaler på Gungehusskolen 2012 - og bestemt ikke fordi, at skolen er dårlig, men fordi at politikerne ikke kan finde ud af, at fordele skoledistrikterne. Risbjergskolen kører f.eks. med overbelægning og er den skole der trænger mest til at blive renoveret, hvis man synes,at det er i orden, er det et godt valg :-)

Nå ok

Mine 2 veninder har børn i 0 klasse på Sønderkær, og de fik af vide at børnen fra skolen skal fordels på 3 forskellige skoler i Hvidovre på et møde derovre. Men jeg har ikke børn der, så jeg har ikke informationen fra 1 hånd jo.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også først i disse dage, at det er blevet offentliggjort :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER