2nd Baby 2012

Du skal være storebror!

3 indlæg i dette emne

Hej med jer

Så er jeg tilbage (Wonderwhen? født april 07) og sørme og der ikke var to streger i går!

Jeg vil meget gerne høre hvordan i har fortalt jeres første at de skal være storebror/søster? Og hvornår? Og hvordan var barnet indvolveret i graviditeten?

Egentlig vil jeg gerne fortælle det så hurtigt som muligt, da vi er meget åbne og snakker om alt (jo ok ikke alt, vel ;o). Tænker på at fortælle det når jeg har været til lægen... hvad er jeres erfaringer?

Og hvordan forklarer man lige hvordan svesken er kommet ind i mors mave!!! Vores søn er meget fremmelig og stiller sig ikke tilfreds med "historier" - han vil have facts og spørger indtil han får et tilfredsstillende svar - så her er storken ikke en mulighed ;o)

Jeg glæder mig til at høre jeres historier :)

Mange tak

Kærligst

Mig ;o)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg har jo ikke selv børn, men har en søster, som har. De valgte faktisk med at fortælle den ældste, at hun skulle være storesøster fordi, at det for børn kan være svært at forholde sig til den ventetid, som der er. At få af vide allerede når man finder ud af, at mor venter sig igen, så er der jo laaaaaang tid til at babyen kommer ud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt vil jeg vente så længe som muligt, for 9 mdr. er dælme længe for sådan en lille en at vente og gå og glæde sig. Det ville være det samme som hvis du nu begyndte at snakke om julegaver og juleforberedelser.

Vores fik det at vide ret tidligt, men det var fordi jeg var meget dårlig og de gik og bekymrede sig for om jeg var ved at dø eller havde en eller anden smitsom sygdom, og den bekymring skulle de ikke gå rundt med når det nu var glædelige nyheder. Men det var HÅRDT for dem at vente!!

De fik nyheden at vide ved at de fik en t-shirt med 'jeg skal være storebror / søster' som de gik med så tit de kunne :)

De var ikke ret meget involveret i graviditeten før til sidst, hvor de fik lov til at være med til at købe lidt tøj, rede sengen, købe legetøj osv. De var ikke med til scanninger og andre ting som ikke er for sjov men er alvorlige ting, som også kan give dårlige resultater som kan være svære at kapere hvis man har et barn med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER