Vinnus

slå og prøve grænser af

3 indlæg i dette emne

min datter på 4,5 år har det sidste 3/4 år virkelig prøvet grænser af overfor alle.

Hun er den stædige type og holder fast på sit. Hun er kold overfor at man så fratager hende retten til at se tv eller spille DS.

Hun er begyndt med at sige at hun vil slå eller gøre noget hvis hun ikke får lov til et eller andet. Altså true sig frem istedet for at diskutere.

Jeg ved ikke hvordan det er hjemme ved hendes far med den slags men han har altid været den hårde type og specielt overfor hende.

Hun har dog sagt til min mor en gang at hun ikke turde den slags hjemme ved ham fordi hun så blev bange for ham.

Er der nogle gode råd til hvordan jeg kan takle hendes opførsel?

Knus Vinni

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er vigtigt at være konsekvent og holde fast i at man ikke må slå, råbe eller hvad det nu er hun gør.

Vores datter der bliver 4 til juni prøver i den grad også grænser af. Hun får af og til en timeout i bryggerset eller ryger på værelset til afkøling midt i aftensmaden, hvis hun ikke vil høre efter.

Jeg har flere gange konfiskeret hendes elskede dukke (ak ja nu tænker nogen "onde mor") og hendes nintendo, men ikke altid med den effekt jeg ønsker. Jeg forsøger at se på storesøster, som er ovre perioden, hvor der blev testet "hvem bestemmer egenligt mest" og tænker det er en periode - hold ud hold ud :lolhit

I nogle situationer er det vigtigt at vælge sine kampe, men omvendt er der også ting som forældrene bestemmer. I nogle tilfælde virker det at snakke om hvad mor og far bestemmer og hvad barnet må bestemme og sætte ord på, at man forstår at barnet bliver frustreret/ked af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min kæreste har en knægt på 4 og han prøver i den grad også grænser af lige for tiden.. han ahr lige skiftet over i en anden gruppe i børnehaven, så nu erhan kommet over i en gruppe hvor alle drengene er 5 eller 6 år... så derfor er han nødt til at sigefra dernede og det følger så med hjem...

Men hvis han ikke hører efter herhjemme og svarer igen, så kører vi den hårdt og kontant, så er det på værelset... det er det eneste som virker på ham.. jeg har rigtig svært ved det, men det er en nødvendighed, også for hans egen skyld senere hen...

så som der bliver sagt, så er det bare at være konsekvent...

håber du kan bruge svaret til noget og får styr på din datter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER