Timmy

Hormonspiral, erfaringer?

5 indlæg i dette emne

Jeg har igår fået opsat en hormonspiral, da vi ikke lige ønsker flere børn lige nu :)

Jeg har stadig murren/smerter, og synes egentlig det er lidt irriterende :)

Vil gerne høre dine erfaringer med hormonspiral, var du glad for den? Hvordan med blødninger/smerter?

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg fik min sat op i dec mdr sidste år. jeg havde ingen smerter i forbindelse med det overhovedet men jeg fik den også lagt i fuld narkose :) jeg har stadig blødninger ca en gang i mdr men de er så små at jeg kan nøjes med trusseindlæg, til gængæld har jeg haft en del smerter op til hver blødning :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg pletblødte fra den blev sat op, til den selv faldt ud ca. 1½ måned efter, så ingen succes her ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg pletblødte fra den blev sat op, til den selv faldt ud ca. 1½ måned efter, så ingen succes her ;)

Arh, hvor uheldigt :unsure

Jeg har stadig meget ondt, og bløder rimelig meget - jeg har bestilt tid ved lægen til på tirsdag, til en snak.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min erfaring er lidt blandet ...

jeg fik en hormonspiral sat og gik så de der famøse mdr til at det sku tjekkes at den sad rigtig er det ca 2 mdr og da lægen tjekkede tja så var den væk..

så genbestilte hun en til mig og efter et par mdr tror jeg det var fik jeg den nye sat og tja da jeg så alligevel var ved lægen nogle uger efter fik jeg hende til at tjekke at den sad rigtig selvom hun ikke mente det var nødvendigt og tja vupti væk var den...

så blev min læge enig med sig selv om at det måtte være min krop der ikke var egnet til spiral så mig på p-piller igen..

efter ½ års tid ca begyndt jeg at få ondt og holdte faktisk op med at bløde i piller pauserne gik til læge tjek og hun sendte mig videre til scanning på sygehuset denne henvisning tog så ca et par mdr og i nov 2010 blev jeg scannet og der sad to spiraler de havde bare flyttet sig og sad forkert...

sygehuset mente så at de kunne sætte en ny spiral og tja det sagde jeg ja til.. det fik jeg gjort i dec og har små blødt lidt ind i mellem men ikke noget i stil med mens og men jo der er lidt mens agtige smerter op til som faktisk er ret belastende men da jeg ikke bløder så meget eller så tit som før så kan jeg overleve det..

mit råd til dig er at få tjekket ved egen læge at den sidder der endnu og kan h*n ikke finde den så få en henvisning til scanning for en spiral skal sidde rigtigt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER