Prinsessemor

Lave sin egen kage eller hyre "amatør" konditor

59 indlæg i dette emne

Hvis der kan være plads til en mere, så vil jeg også rigtig gerne være med. Har forsøgt mig med et par kager, men vil gerne lære mere fra en der er mere erfaren udi kagekunsten. ;o)

Kram

Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh jeg skal jo lave bryllupskage til min bror og svigerindes bryllup sidst i august.... Så ville da HELT VILDT gerne med til sådan en dag i ferien! Ej hvor ville det være fedt! Men der skal jo selvfølgelig også være plads til os i køkkenet :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

.... Det er helt op til Prinsessemor hvor mange vi kan være, hvis det vi skal "lære" er at overtrække og pynte kunne I alle jo selv have en kage med at øve jer på. Skal vi bage er det straks mere tidskrævende....

For mig er det vigtigt at vide om vi skal lave roser eller hvad I kune tænke jer, især hvis jeg skal have noget udstyr med hjemme fra...

Mht materialer, så tænker jeg at I hver især bestiller det I skal bruge eller snakker sammen om at bestille sammen... Jeg vil gerne være fri for at skulle have det med hjemmefra....

Vi har booket campingpladsen i uge 29, vi ankommer den 18.7 og skal lige have et par dage for os selv, så mon ikke det skulle være torsdag eller fredag vi mødes...

Jeg snakker sammen med vores værtinde inden ferie, så ved vi den præcise dato...

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede selv vores egen bryllupskage og jeg var også helt grøn! :)

Men jeg vidste hvordan man lavede en drømmekagebund...så dem lavede jeg 2 af...og flækkede dem på tværs.

Jeg vidste også hvordan man smeltede chokolade og kom noget pisket fløde i og satte det i køleskabet, så chokoladen ikke blev helt hård igen.

Jeg læste mig til på nettet hvordan man lavede jordbærmousse - pærelet da det endelig kom til stykket! :) Det kom også bare i køleskabet, da jeg lavede det dagen i forvejen :)

Og om morgenen smurte jeg chokolademassen på den ene bund, lagde den næste på, smurte jordmoussen på den næste, lagde låg på og så ellers glasur henover og MASSER af friske jordbær i kanten til pynt....

Thats it :)

149p0s5.jpg2e4ahox.jpg2zzi834.jpg2v9x3ci.jpg34i5kl5.jpg2lvkcwz.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede også næsten samme kage til en venindes bryllup oppe i Norge. Den var med chokolademousse og kirsebærmousse.

Den eneste forskel var at jeg stænkede den ene bund med kirsebærvin inden jeg smurte kirsebærmoussen på og så var det bare at lægge den sammen.

Og så lagde jeg et Odense marcipan-låg som købes færdigt i Brugsen henover...Jeg turde ikke kaste mig ud i fondant etc! :) og roserne og bladene er hurtigt lavet af færdigfarvet købt marcipan også.

2zp5jpw.jpg27y1uvd.jpg2mdox9y.jpg2qs9wso.jpgqy8n7d.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har mod på det kan du sagtens nå at lære at lave bryllupskage. Men du skal være forberedt på at det tager LANG tid at lave kage, så du skal sørge for at have masser af tid dagene op til brylluppet.

Selve pynten kan du lave på forhånd, men det tager tid at bage bunder, lave fyld, samle kage, den skal sætte sig i køleskabet, smøre op med smørcreme som skal stivne i køleskab. Herefter skal den overtrækkes og pyntes.

Og så er det i øvrigt en dyr hobby hvis man bliver grebet af det, men sikke nogle kager man kan lave :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, det er vist længe siden jeg har været herinde :)

Jeg har faktisk lige haft lavet en kage til min fødselsdag , som jeg selvfølgelig ikke fik taget et billede af ...grrrr nå men jeg syntes den blev lidt fin, det var bare hvid fondant og så en rede lavet af guldbarre og nogle små æg i :) det vigtiste var indholdet i kagen, jeg lavede den med hindbær og tobleronecreme... MUMS siger jeg bare, hverken min kæreste eller jeg kan normalt lide lagkage men den her var vi vilde med, så jeg tror faktisk allerede fyldet er bestemt :loveshower

Mht. kagebagedag kan vi sagtens være nogle stykker, mit køkken er som sagt ikke så stort, men hvis vi som Melon skriver bager en kage hjemmefra og medbringer ingredienser til pynt, eller bestiller noget sammen, så skal vi jo ikke have så meget plads

jeg kunne personligt rigtig godt tænke mig at lære at lave roser og få nogle fif til hvad redskaber jeg skal købe til at pynte kagen, altså det som man bare IKKE kan undvære :rolleyes

Som jeg lige kan se er det

Tazdiginez, Sala og Troldemor som har vist interesse, og det mener jeg godt vi kan presse os sammen til at være, hvis vi ikke skal bage på selve dagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det bliver super hyggeligt, jeg glæder mig til at se jer alle....

roser og redskaber er en god start... og så det at overtrække kagen tager vi med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det bliver super hyggeligt, jeg glæder mig til at se jer alle....

roser og redskaber er en god start... og så det at overtrække kagen tager vi med...

hvad skal jeg købe til at lave roser med? er det fondant eller marzipan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er hvert fald stadig helt med på en kagebagedag :loveshower

Min bror og svigerinde vil gerne have en "solsikkekage"..... Så jeg skal nok ikke lære at lave roser.... Men det der volder mig mest besvær er faktisk også bare at overtrække med fondant uden at få grimme mærker og folder,så det vil jeg meget gerne have lidt hjælp til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er hvert fald stadig helt med på en kagebagedag :loveshower

Min bror og svigerinde vil gerne have en "solsikkekage"..... Så jeg skal nok ikke lære at lave roser.... Men det der volder mig mest besvær er faktisk også bare at overtrække med fondant uden at få grimme mærker og folder,så det vil jeg meget gerne have lidt hjælp til :)

Ihhh lyder fint med solsikke kage :loveshower

ja fondanten driller også mig, så lad os håbe vi kan få nogle gode tips af den talentfulde kage Quind Melon :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu må I huske at tage billeder, til jeres øve dag ;) Og komme med alle de erfaringer I bliver rigere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg bruger altid fondant til roserne, det synes jeg er nemmest.

Solsikke kager kan jeg vist godt klare, jeg har en fin udstikker til at lave solsikker med...

Det med at overtrække skal I nok få lært det lover jeg

og billeder, dem tager vi masser af så kan I se hvad vi har lavet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

juhuuu glæder mig, så køber jeg rigelig fondant eller laver det selv :shop og ja selvfølgelig skal i se billeder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæder mig også rigtig meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

køb gerne noget fondant, det synes jeg er nemmere at lave fine roser med...

Jeg er jo som sagt i campingvogn så det er svært at have noget forberedt med :-)

Men hvis I alle har fondant med, og en rund kage vi kan overtrække, og hvis Prinsessemor måske kber ind til noget smørcreme så kan vi lave det og smøre kagerne op inden vi overtrækker.

Husk at det ikke behøver at være kæmpekager I tager med....

Hvis det er kunne vi evt samle en enkelt kage sammen, med chokolademousse og hindbær mousse eller lign. Det tager ikke lang tid...

Vi ses...

HUSKESEDDEL:(til alle)

Fondant

En rund kage

Rullepind/kagerulle eller lign.

Farve (hvis I vil have farvet fondant)

Maizena til at rulle ud på/med

Jeg kan medbringe:

Bladudstikker (hvis ikke nogen af jer har det)

Solsikke udstikker (samme som oven over)

Bagering til at samle kagen i (hvis ikke I har en selv)

Prinsessemor:

Hvis du køber ind til de to mousser og smørcreme (bare til din egen kage)

Og så enten bage bunde eller købe nogen hos bageren (de skal være tykke)

Skriver mere på når jeg kommer i tanke om det....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, det køber jeg ind.

jeg har ingen udstikkere, men sidst jeg lavede en lagkage lavede jeg den i en springform som den så stod i natten over, det fungeredefaktisk fint men ved ikke om bageringen er bedre??jegkøber tingene ind så så kan vi samle min kage sammen

jeg har rød., lyserød og sort pastafarve, det kan i andre sagtens låne hvis det er :)

jeg køber også ind til smørcreme, kan sagtens købe til os alle :)

og så kan vijo spise kagerne bagefter :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

*Blev vi foresten enigeom 21 eller 22 juli?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det lyder rigtig godt det hele :glad

Jeg har også nogle forskellige udstikkere og pastafarver og sådan... så det kan jeg bare tage med :)

Og så selvfølgelig hvad der nu ellers står på huskelisten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En springform kan sagtens bruges, bageringen er bare en smule højere og så kan den tilpasses bunde i alle størrelser....

Skal vi ikke sige den 22.7 altså fredag? Vi ankommer mandag, tirsdag har Stella fødselsdag og så er det meget rart med et par dage at slappe af på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En springform kan sagtens bruges, bageringen er bare en smule højere og så kan den tilpasses bunde i alle størrelser....

Skal vi ikke sige den 22.7 altså fredag? Vi ankommer mandag, tirsdag har Stella fødselsdag og så er det meget rart med et par dage at slappe af på...

Ser godt nok ud til vi stikker i sommerhus fredag morgen, er det helt skidt med torsdag d.21?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hallooo :balloons

kan torsdag d.21 juli gå an

Det håååååååååååber jeg :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har slet ikke set dit spørgsmål... Ja vi ses torsdag så ... :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

suuuuuuuuper :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER