FruLB

udstyr til tvillinger

5 indlæg i dette emne

Halløjsa skønne BK'er

 

Vi har fundet ud af at vi venter tvillinger til sommer.

 

Vi har i forvejen en søn på 15 mdr, og havde jo ligesom regnet med at vi kunne genbruge mange af de ting som vi har brugt til ham, Men nu skal der jo ligesom bruges dobbelt op:wub

Nu er jeg i et anfald af hormoner og træthed blevet helt forvirret over, hvad vi egentlig står og skal bruge.

 

Så er der nogen der har tvillinger (også gerne andre), der kan komme med et bud på, hvad vi har brug for af udstyr til to små babyer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke :biglove

 

Jeg har selv en dreng fra maj 2012 og tvillingedrenge fra december 2014.

 

Jeg vender lige tilbage til tråden senere, men vil bare sige at I skal glæde jer.

 

Hvis du er på Facebook så kan jeg anbefale "Tvillingegruppen" og den tilhørende salgsgruppe (hemmelig gruppe).

 

Har du nogen tvillinge spørgsmål så send mig endelig en PM! :balloons

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu fik jeg tid til at vende tilbage.

Mht. udstyr så kan jeg komme med følgende input:

 

Need to have

Dobbelt ammepude:

Uundværlig til både amning og flasker – jeg havde en EZ2Nurze og jeg elskede den pude. Senerehen supplerede jeg med en singlepude til når jeg ikke tandem ammede så sælg eller smid ikke den ud du evt har fra den første (den fejl begik jeg)

Tvillingevogn:

Overvej om det skal være kombi eller en ”rigtig” vogn.

Vi valgte en kombi (mikadovogn fra www.flip-flap.dk) vores kriterier for at vælge kombi var:

·         Nem at komme rundt med (skulle aflevere og hente storebror fra vuggestue)

·         Kompakt (nem at pakke i bilen)

·         Let at manøvrere i byen & og i offentlig transport

·         Kunne anvendes til sovevogn i starten (så længe de bruger lift, men vores skulle alligevel primært sove inde (bor i lejlighed).

 

Nice to have

 2 x trip trap stole med new-born indsatser (nøj hvor de har reddet os mange gange) det er guldværd at kunne få de små op i bordhøjde + placere dem ved siden af hinanden i dem når de starter grød.

 

Strækvikle elskede at bære dem i viklen, det gav dem tryghed og jeg havde hænderne fri til storebror.

Havde i starten også en weego twin bæresele, men syntes hurtigt de blev for tunge til den.

Efter strækviklen har jeg brugt to boba air seler og båret en på ryggen og en på maven.

 

Mht pusleplads har vi bare brugt den fra storebror og langt de fleste ”tis”bleer er faktisk skiftet på et løst underlag på gulvet.

 

Øvrige tanker/råd:

 

Pas på dig selv!

En tvillingegraviditet er hård for kroppen. Det er/bliver tungt. Så lyt til din krop. Jeg havde selv en relativ ukompliceret graviditet og blev ”kun deltids”sygemeldt fra uge 2x og frem til barsel.

Har du mulighed for noget gravidgymnastik i vand kan det kun anbefales.

 

Vær hellere lidt for forberedt:

Vi var forberedt i god tid pga den forhøjede risiko ved en tvillingegraviditet, min mand syntes jeg var fjollet da jeg i starten af graviditeten hamstrede klude, madpakkepapir mv til lager, men nøj hvor var det lækkert sidst i graviditeten og i starten med de små ikke at mangle basis ting.

 

Køb kun lidt tøj i de helt små str:

Jeg havde købt noget i 44, som de reelt kun nåede at have på på hospitalet, så kunne sagens være startet i str. 50, det brugte de til gengæld i ca 6 uger. (mine drenge målte 48 cm og vejede hhv 2400 og 2900g ved fødselen).

 

Ammehygge til storebror:

Vi indførte ammekiks og tegnefilm, så sad han vedsiden af og hyggede og så var det ikke så slemt at mor hele tiden sad med de to små igler på puden, når han kunne sidde op af og hygge.

 

Man bliver meget pragmatisk omkring mange ting når det pludselig er to og mange ting føles lidt som samlebånd, men det er fantastisk at se dem udvikle sig sammen og mine har altid fundet tryghed i hinanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On ‎02‎-‎02‎-‎2017 at 10:40 AM, LeneLN said:

Tillykke :biglove

 

Jeg har selv en dreng fra maj 2012 og tvillingedrenge fra december 2014.

 

Jeg vender lige tilbage til tråden senere, men vil bare sige at I skal glæde jer.

 

Hvis du er på Facebook så kan jeg anbefale "Tvillingegruppen" og den tilhørende salgsgruppe (hemmelig gruppe).

 

Har du nogen tvillinge spørgsmål så send mig endelig en PM! :balloons

 

 

 

Tusind tak for din fine fine liste:) Det har hjulpet meget på rodet oven i hovedet:hurra

 

Jeg er godt nok i tvivl om jeg overhovet skal købe noget tøj i de meget små størrelser... Min søn var 56 lang ved fødslen, så har jo ikke for vane at få små børn:D MEn jeg må se, når vi når lidt længere hen:-)

 

Det er så småt ved at gå op for mig, at den her graviditet bliver noget hårdere end den sidste - og jeg er kun 13+2:blink

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, FruLB said:

Tusind tak for din fine fine liste:) Det har hjulpet meget på rodet oven i hovedet:hurra

 

Jeg er godt nok i tvivl om jeg overhovet skal købe noget tøj i de meget små størrelser... Min søn var 56 lang ved fødslen, så har jo ikke for vane at få små børn:D MEn jeg må se, når vi når lidt længere hen:-)

 

Det er så småt ved at gå op for mig, at den her graviditet bliver noget hårdere end den sidste - og jeg er kun 13+2:blink

 

 

Velbekomme.

 

Jeg panikkede også bigtime.  

Min første startede også i 56,så ville helt sikkert købe str 50.  Jeg havde en ukompliceret 1. Graviditet og gik jo næsten til termin (36+6) med tvillingerne, men døjede også bigtime med kvalme ,så selvom det også bliver tungere så behøver det ikke at betyde komplikationer. Men der er jo en øget risiko og kan bare huske hvor meget ro det gav mig at være forberedt i god tid også i forhold til storebror at han var forberedt på at mor evt skulle på hospitalet nogle dage for at få tvillingerne ud at maven.

Hvos du har nogen tvillinge spørgsmål så kan du altid sende mig en PM! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER