Nuser

Holde på vandet

4 indlæg i dette emne

Åh hvor er det træls og pinligt.

Er andengangs gravid. Er i uge 18. i en uges tid har jeg haft besvær med at holde på vandet når jeg hoster eller nyser.

Som i en lille stråle kommer og alting.

 

Laver knibeøvelser som en sindssyg.. men hvad kan jeg ellers gøre. Åh hvor er det pinligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pas paa du ikke laver for mange knibeoevelser uden ogsaa at slappe af i underlivet. Det er kontraintuitivt, det ved jeg!

 

Men baekkenbundens hovedfunktion er desvaerre ikke at knibe! Den skal holde igen, saa den modstaar pres fra organer og naar mellemgulvet skubber til dem ved hver vejrtraekning og hver anstraengelse. 

 

En sund baekkenbund starter med en velfungerende og smidigt system, hvor baade mellemgulv/diafram og baekkenbund er elastisk. Saa det starter lidt oppe ved mellemgulvet, hvor diaframmet sidder. Hos mange er dette helt vildt overset og stift som muskel, men det skal traenes med vejrtraekningsoevelser.

 

Nu er du gravid, saa du maa ikke bruge saa mnage af de oevelser, der er gavnlige, men proev at massere mellemgulvet ved at loesne op i kanten under ribbenene hele vejen rundt.

 

Lav saa en vejrtraekningsoevelse, hvor du giver helt slip og traekker vejret helt ned i baekkenbunden, mens du forestiller dig en ild, der holdes ved lige inde i din store buddha-mave. Naar du puster ud igen, saa hold igen ved at lave en Darth Vader lyd bagerst i din hals mens du laver et let pres, saaledes at du opnaar fornemmelsen af at goere dig stoerre i livet. Det skal selvfolegelig foeles ok som gravid, saa ikke overdrive dette. Men maerk diaframmet presse let nedad og baekkenbunden opad, saa du "komprimerer" energien omkring ilden. 

 

Saet dig i dyb squat op ad en vaeg og fold haenderne foran dit hjerte, mens dine albuer skubber til dine knae. Luk oejnene og traek vejret, mens du giver slip og lader baekken og laend aabne sig.

Alternativt laeg dig paa ryggen med foedderne i gulvet. Lad benene aabne sig, saaledes at knaene falder ud til hver sin side, mens foederne samles. Traek vejret dybt ned i maven, saa maven lofter sig og helt ned i baekkenbunden. Pust ud og giv slip. Du kan bruge en stor pude under ryg, skulder og hovede. 

Begge dele er supergode for gravide! 

 

Gaa 30 minutter om dagen, men soerg for at bruge baekkenet rigtigt, saaledes at hofteben og venusbjerget staar lodret parallelt. Skub bagud med storetaaen hver hvert skridt, saaledes at du faar aktiveret dine balder. 

 

Du kan ogsaa faa hjaelp af en fys, men i hvert fald er det vigtigt at faa aktiveret hele bevaegapparatet(mellemgulv og balder er altsaa vigtige her) og ligelede at faa slappet af helt ned i mellemkoedet - udstrakning af denne her trampolin, der er funktionen af baekkenbunden. 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har samme problem så du er ikke alene med at gå og tisse lidt i bukserne ved nys mm selvom jeg også har lavet knibeøvelser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER