Mrs-Rina

Silkedyne vs. Temprakon

10 indlæg i dette emne

Jeg får lidt spat af at søge flere sider igennem (:wacko), så nu prøver jeg her..

 

Vi har lige købt ny seng (:yay), og vi vil også gerne have udskiftet vores dyner + hovedpuder, for de er små 10år gamle, og vi trænger bare til nye! Benjamin har en Temprakon babydyne, og jeg har egentlig været glad for den, for han har altid virket dejlig lun (når han altså rent faktisk har haft den ovenpå kroppen bare lidt af natten :rolleyes) om morgenen. Men prisen fik mig til at tænke alternativt da jeg skulle købe en juniordyne til ham. Så jeg kiggede lidt på nettet og fandt ud af at silkedyner også temperaturregulerer, så jeg købte en Nordic Comfort junior silkedyne+pude fra Jysk da de havde tilbud i foråret. Jeg har flere steder læst at silkedyner kan virke tynde og lette, men det synes jeg bestemt ikke at juniordynen er. Eller.. Måske nok til den tynde side, men egentlig nok kun fordi den ikke er fluffy som babydynen af dun. Og så er den tung! Men jeg ved ikke om det bare er fordi babydynen er så let? :chin:

 

Anyway.. :btopic

 

Især efter min graviditet oplever jeg at vågne badet i sved, og min mand får det også tit varmt, og det selvom soveværelset er forholdsvis køligt (ca. 18 grader). Derfor skal dynerne være gode til at regulere temperaturen.

 

Har nogle af jer erfaringer med silkedyner eller Temprakondyner til jer selv? Hvor var jeres silkedyne fra?

 

:help:help:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min datter har en mulberry-silkedyne, og den er meget tynd (det er silkedyner :) ), men hun bruger den altså også om vinteren :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Maj85 said:

Min datter har en mulberry-silkedyne, og den er meget tynd (det er silkedyner :) ), men hun bruger den altså også om vinteren :) 

 

Føler du at den er god til at regulere temperaturen for hende? Det er egentlig det der vil være det vigtigste for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Mrs-Rina said:

 

Føler du at den er god til at regulere temperaturen for hende? Det er egentlig det der vil være det vigtigste for mig :)

 

 

Undskyld, det fik jeg ikke skrevet :) ja, hun er et varmt barn, og derfor valgte vi silke. Hendes er i juniordyne. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv en silkedyne som jeg er rigtig glad for :) den regulerer varmen fint og passer til både sommer og vinter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

57 minutes ago, Maj85 said:

 

 

Undskyld, det fik jeg ikke skrevet :) ja, hun er et varmt barn, og derfor valgte vi silke. Hendes er i juniordyne. :) 

 

Okay :) Er den også fra Nordic Comfort ligesom den vi har?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

37 minutes ago, SBL said:

Jeg har selv en silkedyne som jeg er rigtig glad for :) den regulerer varmen fint og passer til både sommer og vinter

 

Lækkert ;) hvor er dynen fra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 minutes ago, Mrs-Rina said:

 

Lækkert ;) hvor er dynen fra?

Den er købt i Bilka - et sæt med dyne og pude for 999kr :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 hours ago, SBL said:

Den er købt i Bilka - et sæt med dyne og pude for 999kr :) 

 

Jeg havde slet ikke tænkt på at Bilka også har dyner - tak! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en Temprakondyne selv - den er fantastisk lækker men synes det er en varm dyne, og faktisk for varm om sommeren - så helt temperaturregulerende er den vel ikke. Men den er meget let og dejlig fluffy.

 

Bemærk at der er flere varianter, sommer, helårs, vinter osv. Så måske sommervarianten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER