Aja

Ajas uplanlagte renovering

34 indlæg i dette emne

Nu starter jeg simpelthen en tråd, for jeg kan slet ikke finde hoved og hale i det hele!

 

Sagen er, at vi har haft en utæt vandrør og altså har (meget) vand under vores gulve! Vi kunne først se det lidt ved trægulvet i spisestuen. Det var dog ret svært for vvs'eren at finde ud af, hvor hullet var, så i går gik med at bore en masse steder i vores gulve. Alle stederne var der vådt. Til sidst fandt han det i bryggerset og i dag har han så været og få det lukket, så nu har vi i det mindste vand igen! I morgen kommer dem, der skal måle hvor meget vand der egentlig er hvor - altså hvor mange rum det går ud over. Jeg er lidt (læs: meget) nervøs for at det er i det meste af huset :o men det håber jeg ikke. 

 

Det eneste der lige nu er helt sikkert er, at der skal helt nye gulve til i bryggers, spisestue og et værelse der støder op til de to rum. Køkkenet støder dog også op til alle de tre rum, så vi har svært ved at tro, at der ikke er noget der. Gulvet i spisestuen er gammelt, slidt og grimt. Det er af en eller anden grund det eneste gulv, de tidligere ejere ikke har skiftet. Men vi ville egentlig lige vente med at skifte det, til vi ikke havde små børn mere. Lige nu har vi kun gulvarme i køkkenet (og badeværelset i den anden ende af huset), men vi er enige om, at vi helt sikkert skal have gulvarme i de berørte rum. Værelset og spisestuen var tidligere én stue (vores nuværende stue er en senere tilbygning) og derfor er der ingen varme i det værelse, for der er bare sat en væg op, og radiatoren er i spisestuen ;) Lige nu er det kun i brug som musikværelse/opbevaring/vasketøj, men det vil sandsynligvis blive kontor når vi får flere børn. Så der skal gulvarme til og det ville også være fedt i bryggers og spisestue. 

HVIS hele køkkenet skal ned, så snakker vi dog om, at det næsten er for dumt at sætte det gamle op igen. Det er et helt fint køkken, fra 2000 så det er jo ikke spritnyt, men fejler heller ingenting og vi havde ikke lige planer om at skifte det foreløbig. Men altså.. Så vi snakker lidt om at gå all in og vælte væggen mellem køkken og spisestue, få en kogeø og et stort fedt køkken-alrum! :yayMin svigermor foreslå at vi så også rykkede væggen mellem bryggers og værelse en meter længere ind i værelset, så vi fik et større bryggers. For det er helt sikkert også en af de ting, vi mangler mest her i huset. Det vil dog være lidt besværligt og manden er vist ikke helt overbevist. Det er generelt ham der er mest tilbageholdende. Men jeg er også typen der meget hurtigt er solgt og bare vil have det gjort hurtigst muligt. Det der med at undersøge alting i detaljer i flere uger er ikke liiige mig :whistling Det var det samme da vi kiggede hus, jeg var klar på at købe dem allesammen med det samme (næsten) og kunne se masser af muligheder :D 

I stuen (og spisestuen) har vi nogle virkelig grimme fritstående radiatorer, som for det første er farlige for Clara (derfor har vi sat lister på) og for det andet virkelig ikke pynter foran vinduerne. Da vi først opdagede at der var noget med spisestuen, sagde jeg at så ville jeg også have nyt gulv med gulvarme i stuen og radiatorerne VÆK. Men hvis det ender med nyt køkken, så venter vi nok lige lidt med stuen. Men så kan der da blive gjort klar til det. 

 

Lige et par billeder der viser hvad jeg snakker om. Kan ikke finde ud af at få billederne ind i besvarelsen med det nye? 

Men de er af:

Gulvet i spisestuen, hvor vi først opdagede vandet

Vores bryggers lige nu

Værelset

Væggen vi overvejer at vælte mellem køkken og spisestue

Den ene af de grimme radiatorer i stuen 

 

 

rsz_1rsz_20161115_105413.jpg

rsz_1rsz_20161115_105351.jpg

rsz_1rsz_20161115_105432.jpg

rsz_1rsz_20161115_105322.jpg

rsz_1rsz_20161115_105501.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Grunden til denne tråd er mest at jeg har alt for mange tanker og at jeg er helt på bar bund hvad sådan noget her angår.. Jeg ved INTET :D 

M har mega travlt på arbejdet lige nu, så selvom han er meget bedre til sådan noget end mig, så er der ikke vildt meget hjælp at hente. Jeg skal jo også starte på arbejde om 1,5 uge og derfor skal vi også have en ekstra bil, så mega god timing med alt det her! :rolleyes Det eneste positive er, at det ikke er om 2 uger når jeg lige ER startet på arbejde. 

 

Vi skal jo have snakket med forsikringen. De ved det allerede godt - det var dem der sendte vvs'eren ud. Men siden har vi ikke snakket med dem. Nu er det jo endt med at blive ret omfattende. De SKAL bare betale for de nye gulve! Og der er det jo lige med at passe på med de her andre planer, at de stadig betaler deres. Jeg er bare så dårlig til sådan noget. Men jeg må jo øve mig i at spille dum og uvidende (sidste del er så korrekt :P)

 

Og så tænker jeg, hvis vi skal have gjort alt det her. Hvordan i alverden gør man så? Hvor starter man? Altså, vi er jo nødt til at have nogen til at finde ud af, hvordan det kan lade sig gøre, lave tegninger osv. Men hvem gør det? Og det er vel også forskellige folk der skal lave gulve, rive vægge ned, lave køkken osv.. Skal vi selv koordinere alt det? Det er jo også svært at vurdere hvor meget all in vi skal gå, før vi har et evt tilbud og en ca pris og vi ved hvad der kan lade sig gøre.. Jeg er virkelig på bar bund og synes det hele er ret uoverskueligt her før vi begynder. Men vores hus er jo fuld af huller nu og vand over det hele, så noget skal jo gøres og det kan ikke  vente for evigt. 

Og det er jo mig der er hjemme til at snakke med håndværkere, ringe til dem der skal kontaktes, researche osv. men... HJÆLP! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal da så meget vælte den væk i køkkenet! Det ville simpelthen give så meget mening :)

 

Man kan jo vælge forskellige løsninger ift koordinering. En totalentreprenør eller en byggeleder måske?

Man kan jo vælge at få lavet et samlet tilbud fra en entreprenør og så står de for alting. Jeg kan virkelig godt forstå, hvis det virker uoverskueligt at skulle stå for det hele selv, så jeg ville klart vælge at betale mig fra det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Fru.Mor said:

I skal da så meget vælte den væk i køkkenet! Det ville simpelthen give så meget mening :)

 

Man kan jo vælge forskellige løsninger ift koordinering. En totalentreprenør eller en byggeleder måske?

Man kan jo vælge at få lavet et samlet tilbud fra en entreprenør og så står de for alting. Jeg kan virkelig godt forstå, hvis det virker uoverskueligt at skulle stå for det hele selv, så jeg ville klart vælge at betale mig fra det :)

 

Jeg er i hvert fald blevet ret begejstret for idéen :D Det er lige før jeg bliver skuffet, hvis der ikke er vand under køkkenet :rolleyes Men det tror jeg desværre ikke på. Jeg er ret sikker på at køkkenet skal pilles ned uanset. Og så gør vi det altså! Så er det bare spørgsmålet om vi skal gøre noget med bryggerset også  :chin:

Lige nu synes jeg faktisk, at det er ret spændende. Men jeg prøver også at fatte hvor omfattende det egentlig bliver. Det komme til at tage LANG TID og blive DYRT!! Vores gulve skal jo støbes helt om før de kan laves noget som helst :unsure Puha. Så al min fine nyindkøbte julepynt kommer ikke op her i år! Godt det ikke er os der skal holde jul i år :D 

 

Jeg vil helt sikkert også at vi betaler os fra det. Skal bare lige finde ud af hvordan og hvorledes. Vi skal i sommerhus med mine forældre i weekenden, så håber der kan blive lidt ro til at snakke om det. Jeg synes jo bare vi er nødt til at komme i gang relativt hurtigt, for lige nu bor vi jo i et hus med huller i gulvet og masser af vand og fugt :unsure  Og vil gerne have lidt styr på det inden jeg starter på arbejde! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, vi er blevet meget klogere i dag :)

Der har jo været en og måle fugtigheden rundt omkring og vi behøver IKKE tage køkkenet ned! :yay der er ganske vist også kommet lidt vand ind i køkkenet, men det er ikke så stort et område, og da vi for det første har klinker i køkkenet (som ikke tager skade) og for det andet har gulvvarme, så vil gulvvarmen bare tørre det lige så stille, så det er ikke nødvendigt at gøre noget. Så intet nyt køkken til mig i denne omgang - hvilket egentlig er fint, selvom det havde været fedt! Men det kan godt lige vente 5-10 år :P 

Vi kommer dog alligevel til at lave lidt små ændringer og forbedringer som vi bliver glade for, og så vil vi ordne stuegulvet i stedet, nu hvor køkkenet går fri! 

 

Så vi er i dag blevet nogenlunde enige om den overordnede plan:

 

Bryggers: det er det hårdest ramte sted - hele gulvet skal op uanset hvad! Vi tager det så lidt dybere og får lavet gulvvarme. Vi flytter ikke væggen ind til værelset. Det ville være skønt med et større bryggers, men det er ikke besvær og pris værd. Til gengæld håber vi på at rykke lidt om så vi  får bedre plads. Vi kan godt undvære det ene store skab så tørretumbleren kan stå der i stedet (med overskab) og så får vi fryseren ind i køkkenet. Det gør alligevel en del forskel mht plads, så vi får mulighed for at have barnevogn og vasketøj til at stå derude (dog ikke samtidig tror jeg) :) 

Vi skal sandsynligvis også have en skydedør ind til køkkenet. Det vil også spare en del plads og der står alligevel næsten altid åben. Der skal bare lige være mulighed for at lukke til når vaskemaskinen kører fx. Den gamle dør er også begyndt at hænge helt vildt pga fugt, så den er alligevel træls! 

 

Køkken: vi kommer jo så ikke til at gøre det helt store, men lige nu har vi et integreret (lille) køleskab og har derfor en fryser i bryggerset. Langs den ene væg har vi så sådan en muret reolagtig ting, som vi egentlig synes var meget fin da vi købte huset og i hvert fald anderledes / personlig. Det synes vi som sådan stadig, men den er også ret meget spild af plads, for der kan ikke være ret meget deri og det er mest til pynt. Så den river vi ned (den er heldigvis bygget ovenpå fliserne, så det er forhåbentlig nemt nok) og så er planen at vi får et stort køleskab, fryser og et højskab langs den væg i stedet :) Det var også planen hvis vi skulle have nyt køkken - og det bliver rigtig godt!  

 

Værelse: der skal gulvet op, vi får lagt gulvvarme og gulvtæppe på igen. Vi er lidt i tvivl om der skal gøres noget med væggen, for der var også kommet en lille smule fugt op i. Men det må vi vente og se. HVIS væggen skal ned, så kan vi jo ligeså godt rykke den så vi får det lidt større bryggers! Men det regner vi ikke med. 

 

Spisestue + stue: i spisestuen skal gulvet jo op og vi vælger nok at gøre det samme i stuen nu vi er i gang. Så kan vi få ens gulve i de to rum (som ligger opad hinanden med franske døre imellem) og ikke mindst få de grimme radiatorer væk og gulvvarme i. Vi skal selvfølgelig have fundet noget relativt slidstærkt gulv, som kan holde til mere end det, der er der nu.

 

Ham der var der og måle i dag vil sende sin rapport med hvad han mener skal gøres til forsikringen i morgen, og så er de forhåbentlig bare med på den! Og så kommer der nok nogen i næste uge og rykker gulvet op. Og så må vi se, hvor meget af gulvet der SKAL op og som forsikringen vil betale og hvor meget vi selv skal for at få gulvvarme i. 

Jeg regner med at ringe til en murer og en vvs'er i morgen for lige at få dem ud og lave et overslag. Og så skal vi selvfølgelig overveje gulve, men det kommer jo nok til at skulle stå og tørre i noget tid når de tager gulvene op, før der sker noget. Og dog, hvis vi vil tage mere væk for at få gulvvarme, så fjerner vi vel det våde :chin: Det må vi vist bare vente og se :D 

 

Vi flytter sandsynligvis over til mine forældre mens det står på. Selvom M mener vi sagtens kan være her alligevel.. 

 

Lige et billede af den der vi vil rive ned i køkkenet, så vi får en væg fri til køleskab/fryser/skab :) (tørrerumbleren står normalt i bryggerset og ikke der!) 

rsz_1rsz_20161116_181452.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw, det er virkelig noget af et job I har foran jer alligevel. Jeg håber det bliver rigtig godt når I er færdige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Lyder spændende! Mon ikke det bliver rigtig godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 16/11/2016 at 9:35 PM, PernilleMaj said:

Wauw, det er virkelig noget af et job I har foran jer alligevel. Jeg håber det bliver rigtig godt når I er færdige :)

 

On 17/11/2016 at 11:24 AM, M2680 said:

Det skal da nok blive godt :)

 

On 17/11/2016 at 5:46 PM, M.Rose said:

Lyder spændende! Mon ikke det bliver rigtig godt :)

 

Ja, det er lidt spændende! 

Jeg tror helt sikkert det bliver godt og vi bliver glade for det! Men eftersom det mest "kun" er gulvene, er jeg bange for det ikke er noget man rigtigt bemærker når det først er færdigt og møblerne er på plads igen. Jeg tror dog det pynter rigtig meget at få radiatorerne væk fra vinduerne! :) Jo, og køkkenet tror jeg også bliver rigtig godt, men det bliver nok det sidste der sker. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der sket lidt mere i dag! Tømmeren har været her for at tage trægulvet i spisestuen op, så vandskaden rigtigt kan blive vurderet. Han har også fjernet tapetet fra de berørte vægge, så han kunne se, hvordan de så ud. Og der er heldigvis ingenting :) 

Vi fik ryddet spisestuen i går og det lykkedes os at få placeret tingene rundt omkring. Vi havde et lidt mindre spisebord som lige kunne proppes ind i køkkenet :D Lidt irriterende at spisestuen er det mest centrale gennemgangsrum, men vi kan dog sagtens bo her endnu.

 

Det næste der sker, er at fugtskade manden skal komme igen nu hvor trægulvet er væk og vurdere skaderne og hvad der skal laves / hvad forsikringen vil betale for. Der er lige et par ting mere vi skal have nævnt for ham, nemlig at både døren og vinduet i bryggerset nu hænger rigtig meget pga fugt. Vinduet kan slet ikke lukkes helt i og døren kan godt, men man skal trække ret hårdt til. Så det skal de også skifte! Jeg håber han kommer snart, så vi kan komme videre!

Så har vi besluttet at vi bare beder om at få pengene og så selv lave det / få andre håndværkere til at lave det. Vi har vist besluttet os for selv at tage gulvet op - det har været helt op til M, for han har prøvet det før og ved, hvor hårdt det er. Og det vil nok mest være ham der skal gøre det. Men han mener godt det kan betale sig at spare der :) Han har nogle feriedage han måske kan tage 1-2 af i næste uge. Vi kan forhåbentlig slippe for at tage beton op i stuen, da det er en nyere tilbygning som faktisk er nogle cm lavere end spisestuen, så måske kan vi godt bare få lagt gulvvarme og så bliver det hævet lidt. Vi skal i hvert fald ikke nær så dybt derinde. Jeg håååber at svigerforældrene kan være behjælpelige i weekenden, så vi allerede kan komme i gang der. Og så regner jeg med at pakke nogle ting i kasser her i løbet af ugen, så vi få flyttet vores ting og være klar. Og så flytter vi over til mine forældre når vi rigtigt går i gang. 

 

Jeg har ingen ide om hvor lang tid, det vil tage :unsure Jeg håber bare vi kan få det gjort så hurtigt som muligt!

 

gulv.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt der sker noget og så alligevel os relativt hurtigt....håber det kan laves på nogle ganske få uger...Men det kan jo være svært at vurdere :)

Men spændende hvordan det hele ender med at se ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk, det hele står lidt stille i øjeblikket! Vi har ventet på en murer som ikke rigtigt har givet lyd fra sig. Og derfor har vi heller ikke fået en affugter op endnu.

I morgen kommer der en taksator og så snakkede jeg lige med fugtteknikeren, som sagde at både han og mureren faktisk kommer i morgen samtidig med taksatoren. Det var vi så bare ikke lige informerede om :rolleyes Men så sker der forhåbentlig en hel masse i morgen :yay Og vi finder (forhåbentlig) ud af hvad vi gør. Min mand har også fået gjort sådan at han kan være hjemme når de kommer. 

Så har der lige været en tømrer for at hjælpe med at få lukket vores vindue i bryggerset, da det ikke kunne lukkes pga fugt. Så det har faktisk stået åben i en uge - ikke super sikkert :unsure men nu er det lukket! Og så har jeg lige snakket med Garant som sender en gulvbus ud næste fredag så vi kan overveje gulve også! Og jeg har fundet en ny vvs'er til at komme og give tilbud på gulvvarme (som også kommer i morgen!)

 

Pyha, jeg synes jeg snakker i telefon med forskellige håndværkere konstant! Og prøver at finde hoved og hale i det hele. Og så går jeg og prøver at pakke vores ting lidt væk, så vi er klar til at få gulvene op i de forskellige rum. Og prøver at lave noget  mad til fryseren og ellers forberede mig på mit nye arbejde på mandag! Argh, kunne godt lige have brugt et par uger mere inden jeg skulle starte på arbejde!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har besluttet os for alligevel ikke selv at tage betongulvet op, men få mureren til det! Nu har vi så lige fået et tilbud fra mureren og HOLD NU OP det er dyrt!! :o Men sådan er det jo bare hvis det skal gøres ordentligt. Det er bare en "kedelig" ting at bruge så mange penge på! Vi har også fået et tilbud fra vvs'eren. Og der får man jo også en masse for pengene - nye rør, gulvvarme osv. Og alle de andre ting er jo også noget man kan se og som bliver godt. Det er selvfølgelig også et stort arbejde for mureren, jeg synes bare det er vildt at bruge SÅ mange penge på noget nedenunder gulvet :rolleyes Han ville lige sende endnu et tilbud hvor han også inkluderer at flytte væggen i bryggerset så vi får et større bryggers :o Tør slet ikke tænke på den pris :P Men nu håber jeg så, at han snart kan komme i gang med det gulv så der begynder at ske lidt!

 

Heldigvis har vi fået 50.000 af svigerforældrene som forskud på arven, hvis bare vi lover at få det gjort ordentligt og ikke vælger dumme billige løsninger! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare så spændende!  Jeg synes dog at i har et smukt køkken i forvejen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, NSEllekilde said:

Det er bare så spændende!  Jeg synes dog at i har et smukt køkken i forvejen :)

 

Ja, det er ret spændende! Bortset fra at det bare STÅR STILLE og det er ret kedeligt :D Glæder mig virkelig til der sker noget (og til det er færdigt :rolleyes )

Nu kommer der en ny murer og kigger i morgen og så håber vi han kommer med et lidt bedre tilbud! Det er også uheldigt at det lige er mureren vi venter på, når det er ham der skal til først.

Ja, vi er egentlig også rigtig glade for køkkenet! Altså det er jo 17 år gammelt, men rigtig velholdt og passer faktisk rigtig godt til vores stil! Så vi havde bestemt ingen planer om at skifte det lige foreløbig MEDMINDRE gulvet skulle op og køkkenet alligevel skulle pilles ned. Men det er nu rart at slippe for :) 

 

Glæder mig også til at følge med når du kommer i gang hjemme ved jer :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, NSEllekilde said:

Det er bare så spændende!  Jeg synes dog at i har et smukt køkken i forvejen :)

 

Jeg var ogsaa helt misundelig:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der sker stadig ikke så meget :rolleyes  Vi har fået et lidt bedre tilbud fra en murer i fredags, men har ikke nået at gøre mere ved det. Men håber han kan komme i gang i næste uge (pleease!). Jeg vil SÅ gerne i gang, for det tager jo noget tid og der er allerede gået 100 år, synes jeg :P 

Vores bryggers er blevet pillet ned, så vi har ikke længere nogen vaskemaskine, hvilket er lettere besværligt (vi har meget vasketøj!) selvom mine forældre bor i byen og vi kan vaske der. Glæder mig faktisk efterhånden til vi flytter derover, for vores hus er kaos. 

 

Min svigerfar har været her i dag og hjulpet med at lave en masse målinger, beregninger og komme med ideer og forslag til alt det tekniske. Og rent praktisk hjulpet med at få tømt vores store skab i værelset og skilt det ad, så der er klar i det rum. 

 

Dagens gode nyhed er, at jeg får mit drømme bryggers :yay Jeg troede faktisk, at vi havde droppet at flytte væggen mellem bryggers og værelse, for min mand har hele tiden været skeptisk. Men det koster ikke ret meget når mureren alligevel er i gang med det helt store, så nu er han helt med på den. Og svigerfar siger at det ikke er noget problem at vende rundt på bryggerset (hvilket indebærer at flytte vask og vaskemaskine - det troede jeg var svært), når hele gulvet alligevel er taget op. 

 

I kan lige se de helt spæde skitser :) 

Før var der skabe, vask og vaskemaskine langs den ene væg og langs den anden (bag dørene) var der et højt varmeskab, tørretumbler og fryser (da der pt ikke er fryser i køkkenet). Så der var altså ikke meget plads i bryggerset. Men nu hvor væggen bliver flyttet kan vi få vask, vaskemaskine, tørretumbler og skab (og masser af bordplads og overskabe) ind bag dørene og så bliver der god PLADS når man kommer ind af døren! Og plads til at have barnevogn, vasketøj, overtøj osv :yay Jeg glæææder mig!     

rsz_1rsz_20161205_104819.jpg

rsz_1rsz_20161210_150341.jpg

rsz_1rsz_20161210_150558.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor bliver det bare lækkert :yay 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu sker der endelig noget :yay Og jeg synes faktisk de har nået meget i dag! 

Næsten hele betongulvet er taget op i bryggers og værelse og væggen mellem de 2 rum er væltet! Det er vildt :o (den skal selvfølgelig op igen, bare så vi får et større bryggers!)

Og så er radiatorerne i stuen væk! Dét bliver jeg altså også glad for :yay 

 

Vi er flyttet over til mine forældre nu. Det har været et par hårde dag, men håber der kommer lidt mere ro på nu :) 

rsz_1rsz_20161213_163625.jpg

rsz_1rsz_20161212_170505.jpg

rsz_1rsz_20161213_163611.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kort opdatering:

Vores hus er kaos :D Det er virkelig et stort hul! Puha..

Der skal ikke graves mere ud nu, heldigvis. Til gengæld står det hele jo stille her mellem jul og nytår. Min mand prøver at lave så meget han nu kan selv i mellemtiden, så vi kan spare lidt penge der. Han har revet vores murreol i køkkenet ned. Og så har han faktisk også revet væggen ned mellem værelse og spisestue - for det ville faktisk være nemmere for murerne bare at støbe gulvet helt og så sætte en ny væg op. Så lige nu er der helt åbent gennem bryggers, værelse og spisestue :o

 

Vi har kigget på bryggers i Ikea i dag og har vist nogenlunde besluttet os :) Og vi har fået lavet en tegning. Farverne er selvfølgelig slet ikke retvisende, synes jeg - både bordplade og låger ser mørkere ud :rolleyes Men jeg tror det bliver så godt og vi får jo SÅ meget plads :yay 

 

Men jeg glæder mig godt nok til at flytte hjem igen - selvom det går så fint at bo med mine forældre, og det selvfølgelig giver noget ekstra hjælp i det daglige,  så er det virkelig anstrengende at bo i nogle andres hus, synes jeg. Jeg tror vi flytter hjem når gulvene er blevet støbt - de skal godt nok tørre i 28 dage inden der kan lægges trægulv på, men derfor kan vi nok godt bo hjemme i den tid. Så forhåbentlig går det relativt hurtigt med alt det grove efter nytår, så vi i det mindste kan flytte hjem igen :) 

 

 

rsz_renovering.jpg

rsz_bryggers_inventar.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Sådan et bryggers ville jeg give både højre og venstre arm for :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 hours ago, Girl Next Door said:

Det bliver da rigtig godt :super

 

11 hours ago, Fru.Mor said:

Sådan et bryggers ville jeg give både højre og venstre arm for :D

 

Jeg glæder mig også bare :glad 

Vores lille bryggers var klart en af ulemperne ved vores hus, men det var egentlig ikke noget jeg havde troet vi lige kunne ændre på. Så at jeg nu alligevel får et større bryggers er vildt fedt :yay 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk suk suk...!! Det ender vist med at vi også skal have gulvet op i køkkenet. Og så kunne vi jo sætte det gamle på igen. Men det er også oplagt at få nyt så. Min svigermor synes vi skal sige at vi vil have det gamle op igen, men selv vil gøre det, sådan at vi får pengene og så i stedet bare køber nyt. Men skal vi så også fjerne den væg som vi jo snakkede om helt fra starten...  Og så bliver det bare rigtig dyrt og hårdt og langvarigt men til gengæld også drømmen og nærmest et helt nyt hus...  

 

Uanset kommer vi jo ikke til at flytte hjem igen lige med det samme, som vi ellers troede, for så har vi jo ikke noget køkken :boo 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER