Camillat

HIT ME - hvor koldt er det i Danmark??

13 indlæg i dette emne

Vi skal til Danmark IMORGEN! :glad

 

Jeg er ikke helt i gear til det, orker ikke helt det med at rejse og styrte rundt for at se alle, men jeg tror saa, at jeg vaelger noget fra og er sammen med min soester, niecer, mor og far... M kommer paa loerdag og saa har til fredagen efter, saa der skal vi jo ogsaa gerne bare vaere os, vores lille familie, og i Den Gamle By etc. 

 

Men, hvor koldt er det rent faktisk? Jeg har pakket flyverdragt, huer, vanter og ekstra lag inderst til Noah, og uld og veste, etc. Vinterstoevler venter hos min soester og vi krydser stadig for at de passer ham! 

 

Skal jeg selv have min uldfrakke med eller min nye, supervarme dynefrakke, som jeg er ret glad for, men som er alt for varm endnu hernede? Og stoevler med eller uden pels i? 

 

Jeg har ogsaa bestilt lejebil med vinterdaek... Man ved jo aldrig... 

 

Naa, men hvor varmt skal man klaede sig? 

 

 

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har været noget koldt (omkring frysepunktet, plus/minus), men der er lidt lunere vejr på vej (5-9 grader) - og desværre nok også en del regn. I hvert fald i Viborg.

 

Jeg er en fryspind, så jeg har gået i den varme vinterjakke i noget tid nu. Til gengæld har jeg kun haft uld Angulus vinterstøvlerne på et par gange. 

 

Og håber I får en skøn ferie til Danmark. Hvor længe skal I være her? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal vaere i Danmark 10 dage, saa til den 25. november :) 

 

Jeg VIL have de paene stoevler med, men jeg er jo ogsaa en frossenpind, saa ved ikke, om jeg skal have andefoedder med ogsaa.... Mine Sorel er overkill, naar der ikke er lovet sne.

 

Hmmm, om jeg saa kan afbestille de vinterdaek (=500 kr sparet)? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder skønt :) 

 

Altså vi har ikke fået vores vinterdæk på endnu (men burde have haft, men de er opmaganiseret hos mine svigerforældre og der har vi ikke lige været forbi). Men det har været så glat i Aarhus i år at biler uden vinterdæk havde problemer med at komme op af bakkerne i Aarhus. 

 

Altså hvis I skal ud og lege, gå længere ture osv så ville jeg have nogle forede støvler på. Evt (gummi)støvler  med tykke sokker i :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt klart bil med vinterdæk! Det kan blive frost om natten, og selv om der er 2-5 grader, så er vejbanen nogle grader lavere. Og nu er det altså kun 500kr for den ekstra sikkerhed, så det ville jeg ikke gå på kompromis med :)

 

Jeg håber i får en god tur :balloons 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, darlings, jeg bibeholder de vinterdaek, kan ogsaa maerke at det ville vaere for utrygt uden! :) 

 

Jeg ser lige paa stoevlesituationen. Vi har plads, qua at jeg tror vi skal anses for at agere posttjeneste for julegaverne. Saa jeg har faktisk en ekstra mindre kuffert med, selvom vi sagtens kan vaere i min begge to...  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vinterdæk er et must!!! I Roskilde har vi nu haft sne liggende i en 5 dages tid :blink

 

Hertil morgen så jeg dog, at de har lovet 12 grader i morgen, så der kan det være det forsvinder. Generelt ser det ud som om vejrudsigten for den kommende uge lover en 6-7 grader om dagen og så med risiko for frost om natten.

Hvis du er kuldskær, så ville jeg tage den varme jakke med for en sikkerheds skyld ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vinterdek ER et must :) 

 

Jeg kan se, at imorgen er varmest af alle dage, vi er der, mens det saa koeler lidt ned igen. Det er nok som sidste aar, hvor vi havde de sidste to doegn, som var kolde helt ind til benene, ellers regnfuldt og saadan lala. 

 

Aev, for Noah, der elsker sne... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På Sjælland har vi haft sne og nattefrost på -10 grader = vinterdæk og sorell-støvler et MUST!!!! Men som de andre skriver, så bliver det lidt lunere, så måske sorell ikke er nødvendigt, men vinterjakke og flyverdragt helt sikkert! Det blæser også pænt meget, så det føles også rigtig koldt! I hvert fald i Nordsjælland :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, I har det generelt lidt koldere paa Sjaelland, men nu skrev min soeste rogsaa JA! til vinterstoevler, saa de kommer med. Sorell eller Duckfeet, begge er varme.

 

Selvfoelgelig en vinterjakke, jeg er stadig i limbo om den ene eller den anden - typisk mig! 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er køligt i Danmark (Århus) pt et par grader og står ned i stænger :rolleyes og er gråt og mørkt. 

 

Vinterdæk helt klar! Jeg skraber bil hver morgen pt ;) 

 

hvis jeg skal være ude længere tid bruger jeg min dejlig varme dunjakke, alm hurtig ind ud af bil/bus med begrænset tid udenfor klare jeg med min uldjakke. Forede støvler ville jeg nok vælge ellers varme strømper! Og gode vandtætte. Bruger selv hue/pandebånd og vanter. 

 

Og rigtig god tur. Håber det bliver bedre vejr mens i er her 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, dejligt praecis beskrivelse af Aarhus  - og vi skal jo vaere i og omkring Aarhus :) 

 

Her er taaget og graat idag, 7 grader.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER